کد خبر: ۳۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 04
شفا آنلاین- رییس بیمارستان طبی کودکان با بیان اینکه برخی والدین معتاد برای ساکت کردن فرزندان خود به آنها مواد مخدری مانند تریاک و شیشه می دهند، گفت: آسیب های ناشی از اعتیاد در کودکان، جسم و روان آنها را تخریب می کند.
به گزارش شفاآنلاین، از ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر «محمد ربانی» افزود: روزانه مراجعانی به بیمارستان داریم که کودکان بر اثر خوراندن مواد مخدر از سوی والدین معتاد خود، دچار عوارض و بیماری شده اند.

وی، ابتلا به عفونت های شدید مثل آندوکاردیت ، هپاتیت با مسمومیت خونی ، بروز سندرم، تشنج و غیره را از مهمترین مواردی بیان کرد که کودکان معتاد دچار آن می شوند.

ربانی افزود: متاسفانه بسیاری از پدران یا مادران معتاد یا هر دوی آنها برای کسب نشئگی و خاموش کردن کودک از بیقراری ها، به او مواد مخدری مانند شیشه و تریاک می خورانند تا به تصور خودشان در آرامش باشند.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در حالیکه این معتادان دچار مسایل، مشکلات روحی و روانی بوده و از فرزندان خود سوءاستفاده می کنند، آنها تصور می کنند با این کار در مقابل فرزندانشان احساس گناه نمی کنند.

ربانی با تاکید بر اینکه اعتیاد در کودکان معضلی بحرانی است، ادامه داد: آسیب هایی که از اعتیاد در کودکان بروز می یابد، تخریب کننده جسم و روان آنها بوده و ریشه در مسایل عمیق فرهنگی و اجتماعی دارد.

رییس بیمارستان طبی کودکان اضافه کرد: آثار مخرب اجتماعی را نمی توان تا آخر عمر اصلاح کرد، اکنون اعتیاد آنچنان در جامعه و میان افراد ریشه زده که دیگر نصیحت کردن نیز فایده ندارد.

ربانی خاطرنشان کرد: باید سیستم های دست اندرکار و فرهنگی در حوزه پیشگیری فعال شوند تا از آثار سوء مواد مخدر جلوگیری شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در شرایط کنونی جامعه ضروریست دانست و گفت: نهادهای حمایتی با همکاری مددکاران بهداشت و اجتماعی باید برای خانواده ها آموزش ها و کنترل هایی در نظر بگیرند، در واقع خانواده هایی که معتادند باید تحت نظر قرار گرفته و صدا وسیما نیز آموزش هایی در خصوص رفتار با کودک به خانواده ها داده و سازمان هایی برای حمایت این خانواده ها ایجاد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: