کد خبر: ۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون بهداشتی وزارت بهداشت شایع ترین علل مرگ و میر کودکان را تا 4 سالگی ناشی از حوادث و بعد ازآنرا ينز اختلالات مادرزادی و عفونت ها اعلام کرد.

دکتر علی اکبر سیاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برای کنترل حوادث (شامل حوادث خانگی؛ محیط زندگی و حوادث حمل و نقل) برنامه هایی داریم.

وی ادامه داد:همچنین بیماری های اختلالات مادرزادی که بیشتر جنبه ژنتیکی دارد نیازمند مداخلات ژنتیک اجتماعی است که روی آن هم در حال کار کردن هستیم.

همکاری بین بخشی

فوق تخصص گوارش اطفال برای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت کشورخاطرنشان کرد: از آنجا که 75 درصد عوامل تأثیر گذار بر سلامت خارج از بخش بهداشت است نظیر آب سالم؛ هوا؛ ترافیک؛ غذا؛ مسکن؛ اشتعال؛ در آمد؛ تولیدات کشاورزی؛ روغن و...نیازمند یک همکاری بین بخشی براي ارتقاي سطح سلامت مردم هستیم.

مراقبت از سلامتی توسط مردم/ اطلاع رسانی توسط رسانه ها، مدارس، سربازخانه ها و...

وی ادامه داد: استعمال دخانیات؛ عادات غذایی؛ کم تحرکی و سبک زندگی به عنوان عوامل خطر، مراقبت هایی است که باید توسط خود مردم نیز کنترل شود . ما هم در این راستا تحت عنوان توانمند سازی مردم از طریق آموزش، مدارس، دانشگاه ها،سربازخانه ها و استفاده از رسانه ها در این مسیر گام بر می داریم.

اصلاح سیستم

معاون بهداشتی وزارت بهداشت به شفا آنلاین گفت: در راستای افزایش سطح بهداشت در کشور باید اصلاح سیستم خودمان یعنی فعال شدن میزان مراقبت از خود انجام شود، مراقبت های جدیدی برای بیماری های غیر واگیر نیاز به فراهم کردن است و به طور کلی هر 3 استراتژی مذکور نیز در حال اجرا می باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: