کد خبر: ۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 26
شفا آنلاين-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تا زمان تامین خدمات دیالیز جایگزین، بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
به گزارش شفا آنلاين،مسعود یاوری گفت: افزایش ظرفیت دیالیز و ایجاد بخش سوانح سوختگی از اولویتهای درمانی این دانشگاه است با این وجود ارایه خدمات درمانی به بیماران دربخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد ادامه می یابد.

وی افزود: مطابق بررسی ها و مطالعات کارشناسی وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه، ایجاد بخش سوانح سوختگی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه است و انتظار می رود  بیمارستان 15 خرداد به عنوان مرکز تخصصی خدمات جراحی ترمیمی عهده دار این ماموریت شود.

یاوری گفت: افزایش ظرفیت دیالیز نیز اولویت دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و اخیرا ظرفیت بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) افزایش یافته و توسعه بیشتر خدمات دیالیز را هم در دستور کار داریم.

وی افزود: ایجاد بخش سوختگی در بیمارستان 15 خرداد مسلما به منزله برنامه دانشگاه برای کاهش ظرفیت تخت های دیالیز نیست. بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد تا زمان تامین تخت های جایگزین و اطمینان از ارایه خدمات مطلوب به بیماران دیالیزی و تامین انتظارات این بیماران، به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از این بابت جای نگرانی برای بیماران دیالیزی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به محل سکونت بیماران و امکانات تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) و با تمهیداتی که معاونت درمان دانشگاه در نظر خواهد گرفت پیش بینی می شود بخشی از بیمارانی که پیش از این در بیمارستان 15 خرداد خدمات دیالیز دریافت می کردند به تدریج و با تامین انتظاراتشان خدمات دیالیز بیمارستان امام حسین را ترجیح دهند.

وی افزود: توزیع مناسب خدمات درمانی و استفاده بهینه از امکانات موجود و رعایت استانداردهای تخصصی، رویکردهای اصلی در مطالعات کارشناسی معاونت درمان دانشگاه و وزارت بهداشت است که ممکن است در برنامه های میان مدت و درازمدت جا به جایی و تغییر کاربری برخی از بخش ها را در پی داشته باشد ولی  چنین اقداماتی در کوتاه مدت و پیش از فراهم شدن تمهیدات لازم متصور نیست.

یاوری تصریح کرد: اما اینکه گفته شود تغییر کاربری بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد به جراحی زیبایی بوده واقعیت ندارد.




فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: