کد خبر: ۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 24
شفا آنلاین-مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت، تعداد دختران در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد حدود 573 هزار نفر است.
به گزارش شفا آنلاین، «رضا نوروزی جعفری» افزود: در روز ملی ازدواج مصادف با اول ذی الحجه سالروز ازدواج خجسته و مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س)، با بهره مندی از ظرفیت های استانی، مراسم نمادین جشن ازدواج برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور زوج های جوان و خیران فعال در عرصه ازدواج با رویکرد تبیین الگوها و رهنمودهای فرهنگ غنی اسلام و سنت نبوی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان در سطح کشور برگزار خواهد شد.

نوروزی جعفری با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود 25 هزار کمک هزینه ازدواج به مددجویان اختصاص یافته، گفت: دختران در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد علاوه بر منابع اختصاصی، مشارکت خیران و مساعدت حامیان طرح اکرام، تا سقف 30 میلیون ریال از کمک هزینه تهیه جهیزیه امداد بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 90 هزار کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که از این تعداد حدود دو هزار و 500 مورد مربوط به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار بوده است.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد، عمل به توصیه های دین مبین اسلام و سیره نبی اکرم حضرت محمد(ص) در توجه به ازدواج و کانون خانواده، تسهیل و ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب های فردی، اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و بزهکاری را از اهداف و رویکرد فعالیت امر ازدواج عنوان کرد.

نوروزی جعفری گفت: تامین بسترهای توانمندی و خوداتکایی در سایه آرامش، آسایش و سلامت کانون خانواده و حفظ و تقویت حمایتی بواسطه خروج زوج های جوان از شمول پوشش خدمات مستمر را از دیگر اهداف و رویکرد فعالیت امر ازدواج برشمرد.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد گفت: این نهاد برای آینده نیز برنامه های مختلفی از جمله افزایش بهره وری از منابع مالی از طریق برنامه ریزی جهت توزیع اقلام سبد جهیزیه، پیگیری و توسعه رویکرد مشاوره وآموزش ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و پایدار و همچنین تسهیل ازدواج دختران سن بالا، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و گسترش و افزایش مشارکت مردمی را در دستور کار دارد.

نوروزی جعفری افزود: کمیته امداد 23 سال است که در امر ازدواج و تهیه جهیزیه برای نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت در سطح وسیعی کمک کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: