کد خبر: ۳۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 17
در پی تشکیل کارگروه بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت، مسائل و مشکلات نظام پرستاری از جمله شفاف‌نبودن فرمول پرداخت و تأخیر در پرداخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شفاآنلاین:سلامت>احمد نجاتیان، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری، اعلام کرد که کارگروه بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شده و تاکنون چهار جلسه در این زمینه برگزار شده است. این کارگروه در حال بررسی نواقص طرح پیشنهادی سازمان نظام پرستاری است و به زودی طرح نهایی را ابلاغ خواهد کرد.

 به گزارش شفا آنلاین:نجاتیان تأکید کرد که شفاف‌نبودن فرمول پرداخت و تأخیر در پرداخت‌ها از نگرانی‌های اصلی پرستاران است.

احمد نجاتیان، رئیس سازمان نظام پرستاری، از تفاوت چشمگیر در میزان دریافتی پرستاران در بیمارستان‌های مختلف خبر داد. به گفته وی، در حالی که برخی پرستاران تا ۸ میلیون تومان به عنوان تعرفه دریافت می‌کنند، برخی دیگر تنها ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند. این اختلاف فاحش در حالی است که همه این پرستاران خدمات یکسانی ارائه می‌دهند.

نجاتیان با بیان اینکه این موضوع باعث نارضایتی گسترده در جامعه پرستاری شده است، افزود: "شفاف نبودن فرمول پرداخت و پرداخت با تأخیر، از جمله نگرانی‌های اصلی پرستاران است. سازمان نظام پرستاری فرمول پیشنهادی خود را با هدف ایجاد شفافیت و عدالت در پرداخت تعرفه‌ها به وزارت بهداشت ارائه داده است."

بر اساس فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری، میزان دریافتی پرستاران به طور مستقیم به میزان کاری که انجام می‌دهند، مرتبط خواهد بود. همچنین، این فرمول تفاوت‌هایی را بین بخش‌های مختلف بیمارستان در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد که کارگروهی در وزارت بهداشت تشکیل شده و در حال بررسی فرمول پیشنهادی سازمان نظام پرستاری است. امید می‌رود با اجرای این فرمول جدید، اختلافات در پرداخت تعرفه‌های پرستاری برطرف شود و انگیزه پرستاران برای ارائه خدمات بهتر افزایش یابد.

سازمان نظام پرستاری فرمول پیشنهادی خود را به وزارت بهداشت ارائه داده است که بر اساس آن، میان تعرفه دریافتی و کارانه ایجاد شده پرستاران ارتباط مستقیم وجود دارد. این فرمول شفاف و روشن است و پرستاران می‌توانند میزان تعرفه تولیدی خود را محاسبه کنند.

نجاتیان همچنین بر ضرورت بازنگری تعرفه‌های پرستاری تأکید کرد و اظهار داشت که ارزش ریالی تعرفه‌های پرستاری طی سال‌های گذشته رشد خوبی داشته اما نیاز به بازنگری دارد.

در خصوص پرداخت معوقات پرستاران، نجاتیان اعلام کرد که منابع مالی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست. برخی دانشگاه‌ها معوقات ۲ تا ۳ ماهه را پرداخت کرده‌اند و برخی دیگر نیز تعرفه‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت را پرداخت کرده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: