کد خبر: ۳۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 16
ایوب قرایی با اشاره به طولانی شدن ساخت بیمارستان نصرآباد، افزود: این پروژه طی این سال ها نه تنها تکمیل نشده، بلکه همان مقداری که احداث شده در حال تخریب است و هیچ کس هم پاسخگو نیست.
شفاآنلاین:سلامت>حدود 13 سال پیش احداث یک بیمارستان در شهر نصرآباد به منظور ارائه خدمات درمانی به مردم این شهر و همچنین بخش بالاجام در دستور کار قرارگرفت که مجری این طرح هم وزارت راه و شهرسازی بود. زمین مورد نیاز برای احداث این پروژه نیز توسط دو خیر شهر نصرآباد اهدا شد. کلنگ احداث این پروژه در سال 1391 به زمین زده شد و ساختمان این بیمارستان پیشرفت خوبی داشت اما متاسفانه به صورت ناتمام رها شد و حتی برای این پروژه نگهبانی هم در نظر گرفته نشد و به همین دلیل پس از گذشت 13 سال از آغاز ساخت آن، این ساختمان به مخروبه ای تبدیل شده است.  

 گلایه شهروندان از کمبود امکانات درمانی

به گزارش شفا آنلاین: یکی از شهروندان نصرآبادی در این باره گفت: این شهر از لحاظ امکانات درمانی وضعیت خوبی ندارد و بیماران ناچار هستند برای دریافت خدمات درمانی مسیر 35 کیلومتری نصرآباد تا تربت جام را طی کنند. ایوب قرایی با اشاره به طولانی شدن ساخت بیمارستان نصرآباد، افزود: این پروژه طی این سال ها نه تنها تکمیل نشده، بلکه همان مقداری که احداث شده در حال تخریب است و هیچ کس هم پاسخگو نیست.  

 پروژه ای که به مخروبه ای تبدیل شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نصرآباد نیز در این باره گفت: در سال 1391برای احداث بیمارستان در شهر نصرآباد شهرستان تربت جام زمینی به مساحت 4 هزارمترمربع توسط دو خیر این شهر اهدا شد، به امید این که کمی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهر و بخش بالاجام برطرف شود. علی محمد شیخ آبادی افزود: مجری این پروژه اداره راه و شهرسازی بود و عملیات احداث ساختمان این بیمارستان تا حدودی انجام شد اما مدت هاست که به این پروژه اعتباری اختصاص   نیافته یا اگر هم اختصاص داده شده، در این ساختمان هزینه نشده است. وی تصریح کرد: اکنون پس از گذشت 13 سال از آغاز ساخت، این پروژه به صورت ناتمام  به حال خود رها شده و به دلیل نبود نگهبان، به مخروبه ای تبدیل شده است . نایب رئیس شورای اسلامی شهر نصرآباد همچنین بیان کرد: ما این موضوع را از طریق دانشکده علوم پزشکی تربت جام پیگیری کردیم که آنان هم اظهار کردند ما آمادگی این را داریم که این پروژه را از اداره راه وشهرسازی تحویل بگیریم اما متاسفانه راه و شهرسازی با این خواسته ما موافقت نکرد و این موضوع همچنان مسکوت باقی مانده است. شیخ آبادی در ادامه گفت: ما این موضوع را حتی از طریق استانداری پیگیری کردیم که در این راستا جلسه ای در محل فرمانداری تربت جام برگزار شد. در این جلسه مصوب شد که این پروژه با همین وضعیت تحویل دانشکده علوم پزشکی تربت جام شود و از طرف دیگر توسط بنیاد برکت و بنیاد علوی ساختمان این پروژه به اتمام برسد و دانشکده علوم پزشکی هم نیرو و تجهیزات این بیمارستان را تکمیل کند، اما متاسفانه این مصوبات هم اجرایی نشد و همین بلاتکلیفی موجب شد ساختمان این پروژه  به مرور زمان تخریب شود. وی خاطرنشان کرد: به تازگی با مدیران آستان قدس رضوی این موضوع را مطرح کردیم و آن ها اعلام آمادگی کردند که این بیمارستان را راه اندازی کنند ولی باتوجه به این که این پروژه در اختیار راه و شهرسازی است، این قضیه نیز در حال حاضر منتفی شده است.  

احداث بیمارستان، مطالبه اصلی مردم بخش بالاجام

عضو شورای شهرستان تربت جام نیز در این باره گفت: در سال 1391 خیرانی پیدا شدند و 4 هزار مترمربع از زمین های خودشان را برای احداث بیمارستان در شهر نصرآباد که نیاز اصلی مردم این شهر و بخش بالاجام است، واگذار کردند. ابوالقاسم نصیری افزود: احداث بیمارستان در نصرآباد مطالبه اصلی مردم بخش بالاجام است و از مسئولان تقاضا داریم تدبیری بیندیشند تا این پروژه هر چه سریع تر تکمیل شود. بخشدار نصرآباد نیز گفت: کلنگ این پروژه در دولت دهم به زمین زده شده و یک سری کارهایی هم انجام شده اما در حال حاضر به صورت مخروبه ای در آمده است. ایل مهدی افزود: به تازگی دانشکده علوم پزشکی تربت جام به دلیل این که این پروژه تخریب زیادی داشته، از تحویل آن صرف نظر کرده است. وی تصریح کرد: پیگیری هایی صورت گرفته که این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.  

 پیگیر تحویل پروژه به آستان قدس رضوی هستیم

فرماندار تربت جام نیز در این باره گفت: ما پیگیر هستیم که این پروژه را تحویل آستان قدس رضوی دهیم. حسین جمشیدی با اشاره به احداث یک دارالشفا توسط آستان قدس رضوی در شهرستان تربت جام، افزود: امیدواریم مجموعه آستان قدس رضوی این پروژه را تحویل بگیرد و آن را تکمیل کند و سپس در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار دهد. گفتنی است، از آنجایی که این پروژه در اختیار وزارت راه وشهرسازی است، خبرنگار ما در تربت جام برای دریافت نظرات رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان به این اداره مراجعه کرد اما متاسفانه رئیس اداره راه‌ و شهرسازی تربت جام از ارائه هرگونه پاسخی خودداری کرد. همچنین تلاش های خبرنگار ما برای گفت و گو با رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با وجود چند بار مراجعه نیز بی نتیجه ماند. /خراسان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: