کد خبر: ۳۴۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 16
بهترین زمان برای تزریق واکسن اواخر شهریور یا اوایل مهر است، زیرا بدن فرصت آن را دارد که قبل از رسیدن زمستان و فصل آنفلوآنزا ایمنی خود را بالا ببرد.
شفاآنلاین:سلامت>یکی از مهم‌ترین توصیه‌های این روزها تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌دلیل رسیدن نیمه سرد سال است. 
 به گزارش شفا آنلاین:مسعود مردانی، فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در این‌ باره می‌گوید: تزریق واکسن آنفلوآنزا سالانه باعث نجات جان میلیون‌ها نفر در دنیا می‌شود و استفاده از آن برای تمامی افرادی که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حضور دارند و همچنین کودکان بالاتر از ۶ ماه، زنان باردار، سالمندان و افراد مبتلا به مشکل ضعف سیستم ایمنی ضروری است. 
به‌ گفته این پزشک، بهترین زمان برای تزریق واکسن اواخر شهریور یا اوایل مهر است، زیرا بدن فرصت آن را دارد که قبل از رسیدن زمستان و فصل آنفلوآنزا ایمنی خود را بالا ببرد. او البته تأکید می‌کند که با وجود تمام فواید این واکسن، عوارض جانبی ناخواسته‌ای هم در برخی افراد ایجاد می‌شود؛ ازجمله احساس سوزش و خارش در محل تزریق واکسن و یا بروز تب. به‌طور کلی هیچ منعی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد، ولی چون این واکسن در لایه‌های تخم‌مرغ تولید می‌شود، در افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند واکنش حساسیتی ایجاد می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: