کد خبر: ۳۴۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 15
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال گذشته ۱۰۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۶۸ نسخه در بیمه سلامت ثبت شد که بیش از ۹۸ درصد آنها به صورت تمام الکترونیک بوده است.
شفاآنلاین:سلامت>معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران مهدی رضایی، درباره میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: میزان نسخ الکترونیک که در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت پذیرفته شده ۱۰۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۶۲ مورد بوده که بیش از ۹۸ درصد تمامی نسخ پذیرفته شده را شامل می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: به طور میانگین هر ماه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ثبت می‌شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بر اساس تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان بیمه سلامت می‌تواند به منظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های درمان حداکثر تا ۲۰ درصد از اسناد دارویی را به صورت کاغذی دریافت کند که در سال گذشته تنها ۲ درصد از نسخ به صورت کاغذی دریافت شده است.

رضایی گفت: بر اساس تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیر ساخت‌های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، نسخه نویسی می‌تواند به صورت کاغذی و با درج کد ملی بیمار انجام شود.

وی اظهار کرد: پذیرش نسخه کاغذی در شرایط اضطراری، در راستای حمایت از بیمه شدگان و در موارد محدود بر اساس قانون انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: