کد خبر: ۳۴۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 11
رئیس اورژانس کشور از اینکه چرا آمبولانس‌ها دیر می‌رسند و چطور می‌خواهند مشکلات را کاهش دهند، می‌گوید
شفاآنلاین:سلامت>اورژانس کشور یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها را در زمینه خدمت‌رسانی به مردم بر عهده دارد؛ اما ازجمله سازمان‌هایی است که با کمبودهای فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و آنطور که رئیس این سازمان می‌گوید، با چالش‌های مختلفی مواجه است؛ از کمبود نیرو گرفته تا فرسودگی 3هزار دستگاه آمبولانس که بالای 17سال کار کرده‌اند و لازم است که از رده خارج شوند. 
به گزارش شفا آنلاین:به مناسبت نزدیک‌شدن به هفته اورژانس، بهانه خوبی دست داد تا سراغ این سازمان امدادی مهم برویم و با دکتر جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور گفت‌وگویی داشته باشیم تا نکته‌ها و آمار خودش را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارد.


آمبولانس‌ها مدام خراب می‌شوند

در دنیا معمولا آمبولانس‌ها را فقط 5سال استفاده می‌کنند  ولی  آمبولانس‌های ما 17سال  استفاده می‌شوند.
آمبولانس‌ها به‌علت فرسودگی مدام خراب می‌شوند و باید به تعمیرگاه برده شوند. به‌خاطر فرسودگی زیاد ممکن است زمان زیادی در تعمیرگاه بمانند.  
امیدواریم با بودجه مصوب، بتوانیم کمبودها را 4- 3ساله رفع کنیم.
اکنون خیران هم وارد میدان شده‌اند و ما مجوز خرید 1000دستگاه آمبولانس توسط خیران را از دولت گرفته‌ایم و خیران تا الان 10دستگاه آمبولانس به ما داده‌اند و برای خرید و تامین 100دستگاه دیگر هم با شرکت‌های فروشنده قرارداد بسته‌اند.
از چند سال پیش، ورود موتورلانس‌ها به ناوگان اورژانس مشکل ما را تا حدودی حل کرده و کمبودها را پوشش داده؛ چون موتور راحت‌تر از آمبولانس به مقصد می‌رسد.




 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: