کد خبر: ۳۴۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 09
متهمان پرونده قتل دکتر ضیایی و همسرش که در یک نقشه پیچیده کشته شدند، از سوی دادگاه به دو بار قصاص و ۱۰۴ سال حبس محکوم شدند.

شفاآنلاین:عمومی> متهمان پرونده قتل دکتر ضیایی و همسرش ۱۰ نفر هستند که نفرات اصلی در یک نقشه از پیش طراحی‌شده برای تصاحب اموال دکتر ضیایی و همسرش در منطقه سعادت‌آباد آنها را به طرز فجیعی کشته و اجسادشان را دفن کرده بودند. طراح اصلی این قتل‌ها به تصور اینکه با جعل سند می‌تواند اموال دکتر ضیایی را به نام خودش بکند، ترتیب این جنایت‌ها را داده بود اما با پیگیری خواهرزاده دکتر ضیایی راز این قتل‌ها فاش شد.

 به گزارش شفا آنلاین:خواهرزاده دکتر ضیایی در اولین گزارشی که به ماموران داد، گفت: دکتر ضیایی که دایی من است به اتفاق همسرش در ایران زندگی می‌کرد و بچه‌های آنها خارج از کشور هستند. من و مادرم به آنها سر می‌زدیم. چند روز قبل سرایدار خانه دایی‌ام با من تماس گرفت و گفت دکتر و همسرش چند روزی است که به خانه نیامده‌اند و دو مرد غریبه هم ماشین آنها را با خود برده‌اند.

به این ترتیب، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. ماموران در ردیابی‌هایی که انجام دادند متوجه معامله دکتر ضیایی با مردی شدند و فهمیدند دکتر ضیایی در روزهایی که ناپدید شده، خانه‌ای به متراژ هزار متر در سعادت‌آباد را به نام فردی زده است.

وقتی ماموران آن فرد را دستگیر کردند، او اعتراف کرد معامله صوری بوده و فردی به نام سروش او را مجبور کرده که ویلا را به نام خودش بکند. تحقیقات بعدی نشان داد سروش با دکتر ضیایی مشکل مالی داشته و اختلافات بین آنها گسترده بوده است. پلیس متوجه شد دکتر ضیایی قبل از گم شدن با سروش تلفنی صحبت کرده است. به این ترتیب سروش بازداشت شد. با اعترافات او بود که ماموران متوجه شدند سروش فردی به نام احمد را اجیر کرده تا دکتر ضیایی و همسرش را به قتل برساند و با همکاری چند جاعل و صاحب یک دفترخانه اموال او را به نام خودش ثبت کرده است.

به این ترتیب همه کسانی که در این جنایت دست داشتند بجز یک نفر بازداشت شدند. دو هفته قبل متهمان در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند و از خود دفاع کردند.

در نهایت قضات رأی خود را صادر کردند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، احمد را به دو بار قصاص و زندان محکوم کردند. سروش و دو متهم دیگر به خاطر معاونت در دو قتل به ۲۵ سال زندان، یکی دیگر از متهمان به ۱۰ سال حبس و دو متهم نیز به خاطر انتقال مال غیر به هفت سال زندان محکوم شدند. یکی از متهمان نیز به یک سال زندان محکوم شد. همچنین مرد سردفتردار نیز به دلیل ثبت سند جعلی به دو سال حبس محکوم شد. بنا بر این حکم، متهم فراری این پرونده نیز به دو سال زندان محکوم شد و فقط یک نفر در این پرونده از اتهام تحصیل مال نامشروع تبرئه شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: