کد خبر: ۳۴۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 07
درحال‌حاضر مهمترین مدرکی که باید برای خروج از کشور پسر زیر 18 سال به مراجع مرتبط ارائه کرد، رضایت‌نامه کتبی و محضری قیم قانونی او است؛ بنابراین پس از اخذ پاسپورت به وسیله اجازه‌نامه محضری، شرایط خروج از کشور برای پسران زیر 18 سال فراهم خواهد شد.

شفاآنلاین:عمومی>در این مقاله به بررسی نحوه دریافت رضایت‌نامه کتبی و گذرنامه و همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی پسران نوجوان صحبت خواهیم کرد؛ به شما اطمینان می‌دهیم پس از مطالعه این مطلب، کلیه سوال‌های شما راجع‌ به شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال برطرف خواهد شد.

شرایط خروج از کشور برای پسران زیر ۱۸ سال چیست؟

 به گزارش شفا آنلاین:پسرهای زیر ۱۸ سال برای دریافت پاسپورت و اجازه خروج از کشور به نامه کتبی رضایت‌نامه محضری والدین یا قیم قانونی خود، نیاز خواهند داشت. این موضوع جزو شرایط تحصیل در آلمان زیر ۱۸ سال نیز محسوب می‌شود. ازاین‌رو پسران زیر ۱۸ سال باید به همراه والدین یا قیم قانونی خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا در آنجا رضایت‌نامه کتبی قیم، نوشته و امضا شود.

اگر پسر زیر ۱۸ سال متقاضی خروج از کشور، هیچ قیم قانونی ندارد، باید از طرف دادگاه حکم اجازه خروج از کشور را دریافت کند. در متن رضایت‌نامه حتما باید مشخصات کامل فرد متقاضی و قیم او ذکر شود. همچنین نوشتن مقصد، تاریخ رفت و برگشت یا علت خروج از کشور (تحصیل یا مسافرت)، ضروری است. پس از دریافت اجازه‌نامه محضری، پسر زیر ۱۸ سال به همراه قیم خود می‌تواند برای دریافت پاسپورت به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کند.

222

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه و خروج از کشور پسر زیر 18 سال

برای رعایت شرایط خروج پسر زیر ۱۸ سال باید مدارک زیر را هنگام مراجعه به مرکز پلیس +۱۰ برای دریافت گذرنامه، ارائه دهید:

  • اصل و کپی شناسنامه فرد زیر ۱۸ سال متقاضی خروج از کشور و اصل شناسنامه و کارت ملی والدین (قیم قانونی)
  • برگه رضایت‌نامه محضری قیم برای فرد زیر ۱۸ سال متقاضی خروج از کشور
  • گواهینامه اشتغال به تحصیل پسر زیر ۱۸ سال
  • بیمه نامه فردی پسر زیر ۱۸ سال
  • تصاویر بیومتریک (بدون عینک و لوازم اضافی)
  • فرم تکمیل شده درخواست گذرنامه

پس از ارائه این مدارک و دریافت گذرنامه، شرایط خروج از کشور برای پسران زیر 18 سال فراهم خواهد شد. ازاین‌رو پسران زیر ۱۸ سال می‌توانند برای مسافرت یا مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور، اقدام کنند.

در واقع اغلب پسران زیر هجده سال برای تحصیل در خارج از کشور، اقدام به دریافت پاسپورت می‌کنند؛ زیرا این بازه سنی به‌عنوان بهترین سن مهاجرت تحصیلی برای پسرها شناخته می‌شود. پس از ۱۸ سال، پسران با قوانین سربازی مواجه خواهند شد که فرایند مهاجرت تحصیلی را سخت خواهد کرد. ازاین‌رو در بخش بعدی شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال برای تحصیل را بررسی خواهیم کرد.

بررسی مدارک و شرایط مهاجرت تحصیلی پسران زیر ۱۸ سال

به‌طورکلی شرایط تحصیل در خارج از کشور برای پسران زیر ۱۸ سال نسبت‌به پسرهای هجده سال کامل یا بالاتر با پیچیدگی‌های کمتری همراه خواهد بود. برای اجازه تحصیل در خارج از کشور، باید ابتدا کشور و موسسه موردنظر خود را انتخاب کنید. براساس موسسه موردنظر شما، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیل در آنجا متفاوت خواهد بود. پس از پذیرش در مدرسه یا موسسه موردنظر، پسران زیر هجده سال باید مدارک زیر را به منظور مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور فراهم کنند:

  • پاسپورت معتبر برای طول دوران تحصیل
  • ویزای دانش‌آموزی کشور مقصد
  • ترجمه رضایت نامه محضری والدین یا قیم باید به زبان کشور مقصد
  • نامه پذیرش از موسسه یا مدرسه موردنظر

موارد ذکر شده فقط بخشی از مدارک کلی و عمومی برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور است. برای اطلاع از شرایط و مدارک کامل، باید از شرایط خاص دریافت مجوز اقامت تحصیلی در کشور موردنظر خود، آگاهی پیدا کنید.

333

در این مقاله به بررسی شرایط خروج از کشور پسران زیر 18 سال و مدارک موردنیاز برای این موضوع پرداختیم. مهمترین مدرکی که برای خروج از کشور پسر زیر 18 سال لازم است، رضایت‌نامه محضری والدین یا قیم قانونی او خواهد بود. با داشتن این نامه، پسر زیر ۱۸ سال و قیم او می‌توانند به مراکز +۱۰ پلیس مراجعه و برای دریافت گذرنامه درخواست کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: