کد خبر: ۳۴۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 07
ورزش منظم باعث ترشح اندورفین می‌شود که هورمون شادی است و بدن ما در پاسخ به استرس و ناراحتی تولید می‌کند.
شفاآنلاین:سلامت>افسردگی طیف‌های مختلفی از خفیف تا شدید دارد. درست است که طیف‌های شدید نیاز به دارو دارد، اما طیف‌های دیگری از افسردگی نیز هست که هنوز خیلی فرد را زمینگیر نکرد‌اند و خیلی وقت‌ها فرد با روش‌های غیردارویی می‌تواند حال خود را بهتر کند.
فعالیت‌های ورزشی روتین
به گزارش شفا آنلاین:ورزش منظم باعث ترشح اندورفین می‌شود که هورمون شادی است و بدن ما در پاسخ به استرس و ناراحتی تولید می‌کند.
 مدیتیشن و یوگا
این تکنیک‌ها از طریق تمرکز بر تنفس، افزایش آگاهی ذهنی و بهبود اتصال بدن و ذهن، سطح کورتیزول(هورمون استرس) را کاهش می‌دهند و به تولید هورمون‌های شادی مثل سروتونین و اندورفین کمک می‌کنند.
تغییر در رژیم غذایی
مصرف غذاهای سالم و مغذی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و مواد غذایی دارای امگا-3، ویتامین دی و ویتامین‌های گروه بی می‌تواند تأثیر مثبتی بر خلق‌وخو داشته باشد. همچنین مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که علائم اضطراب و افسردگی را تشدید می‌کنند باید مدتی کنار گذاشته شود.
تعامل و معاشرت
درست است که فرد افسرده دوست دارد تنها باشد و با کسی ارتباط نداشته باشد، اما هر قدر شما تنهاتر بمانید، منزوی‌تر و افسرده‌تر می‌شوید و آن وقت درمان شما سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد شد.
شرکت در جلسات گروه‌درمانی
در جلسات گروه‌درمانی، بیمار افراد دیگری را می‌بیند که دچار مشکلی مشابه‌ خود او هستند و متوجه می‌شود که در این مشکل تنها نیست. اغلب افرادی که گروه‌درمانی را برای حل مشکلات خود امتحان می‌کنند در مدت کوتاهی حس بهتری به‌ خود، زندگی و اطرافیان پیدا می‌کنند.
 انجام تکنیک‌های کاهش استرس
تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق، تمرینات آرامش عضلانی و مشاوره‌های مربوط به مدیریت استرس می‌توانند آثار مثبتی در کاهش علائم افسردگی داشته باشند.
 کمک گرفتن از روان‌درمانگر و مشاور
یک روان‌درمانگر خوب به‌دلیل داشتن دانش و تخصص در روان‌درمانگری می‌تواند راهی را که ما در بلندمدت برای درمان خود طی می‌کنیم که شاید نتیجه هم نگیریم، در مدت کوتاه‌تری به نتیجه برساند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: