کد خبر: ۳۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 07
پسری که متهم است دوستش را با شلیک گلوله به قتل رسانده، مدعی است حادثه ناخواسته و هنگام گرفتن سلفی با اسلحه رقم خورده است.
شفاآنلاین:حادثه>شامگاه دوشنبه اول مرداد‌ماه امسال مأموران پلیس تهران تلفنی به قاضی محسن اختیاری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند پسر جوان زخمی پس از انتقال به بیمارستانی در مرکز شهر به طرز مشکوکی فوت کرده است.  

 به گزارش شفا آنلاین:با اعلام این خبر، بازپرس جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان و در آنجا با جسد پسر ۲۳ ساله‌ای به نام پیمان روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به سرش به قتل رسیده بود.  

عکس سلفی 

بررسی‌ها نشان داد جسد بی‌جان مقتول ساعتی قبل به وسیله پژو ۲۰۶ یکی از دوستانش به بیمارستان منتقل شده که پس از معاینه تیم پزشکی اعلام می‌کند وی قبل از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی و اصابت تیر به قسمت حساس سر به کام مرگ رفته است.  

صاحب خودروی پژو در ادعایی درباره قتل پسر جوان گفت: «من و مقتول با هم دوست صمیمی و همیشه با هم بودیم. امروز عصر همراه مقتول و دو نفر از دوستانش سوار خودرویم شدیم و برای تفریح به خیابان‌های مرکزی شهر آمدیم. ساعتی دور‌دور کردیم تا اینکه به خیابان نظام‌آباد رسیدیم. در آنجا متوجه شدیم یکی از دوستان مقتول به نام پرهام اسلحه کمری با خودش آورده که تصمیم گرفتیم با کلت کمری پرهام عکس سلفی بگیریم. پرهام کلت کمری و قمه‌اش را بیرون آورد و هر کدام در یکی از دستانش بود و ما هم حاضر شدیم تا با کلت و قمه عکس سلفی بگیریم. در حال گرفتن عکس سلفی بودیم که ناگهان تیری از اسلحه شلیک شد و به سر پیمان اصابت کرد.»

فرار 

وی ادامه داد: «پیمان خونین داخل خودرویم افتاد و یکی از دوستانمان در همان لحظه با دیدن این صحنه از ترس فرار کرد. پیمان به سختی نفس می‌کشید و در پرتگاه مرگ قرار داشت که من و پرهام تصمیم گرفتیم پیمان را برای درمان به بیمارستان منتقل کنیم. به سمت بیمارستانی به راه افتادیم، اما پرهام هم در میانه راه به بهانه‌ای از خودرو پیاده شد و فرار کرد و من با پیمان تنها ماندم و لحظاتی بعد هم متوجه شدم او نفس نمی‌کشد. خیلی ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم که به پایگاه بسیجی در آن نزدیکی مراجعه و از چند مرد بسیجی درخواست کمک کردم. سپس با کمک بسیجیان پیمان را به بیمارستان منتقل کردیم، اما او فوت کرده بود.»

اختلاف مالی 

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، تحقیقات میدانی مأموران نشان داد مقتول و پرهام از قبل با هم دوست بودند، اما مدتی قبل اختلاف مالی پیدا می‌کنند تا اینکه شب حادثه وی با شلیک گلوله به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد؛ بنابراین مأموران برای بازداشت پرهام به محل زندگی او رفتند، اما متوجه شدند متهم پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است.  

بازداشت 

تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مأموران باخبر شدند پرهام پس از حادثه به یکی از شهر‌های شمالی کشور فرار کرده، اما دوباره به تهران برگشته است. با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران متهم ۲۵ ساله را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.  

وی در ادعایی گفت: «من و پیمان با هم دوست بودیم و چندی پیش با هم خانه‌ای شراکتی خریدیم و اجاره دادیم. پول اجاره خانه را بین هم تقسیم می‌کردیم، اما مدتی قبل با هم اختلاف مالی پیدا کردیم. البته اختلاف ما زیاد طول نکشید و دوستان میانجیگری کردند و حل شد. شب حادثه هم چهار نفری برای تفریح با هم بودیم. آن‌ها وقتی فهمیدند من اسلحه دارم، درخواست کردند با اسلحه و قمه من عکس سلفی بگیریم. داخل خودرو بودیم و اسلحه و قمه در دست من بود که ناگهان تیری شلیک شد و به سر دوستم اصابت کرد. وقتی با این صحنه روبه‌رو شدم خیلی شوکه شدم و فکرم به جایی نمی‌رسید و در ادامه هم تصمیم گرفتیم پیمان را برای درمان به بیمارستان منتقل کنیم، اما در میانه راه فهمیدم که او فوت کرده و از ترس فرار کردم.»

وی در ادامه گفت: «پس از حادثه به یکی از شهر‌های شمالی گریختم و مدتی در آنجا مخفیانه زندگی کردم، اما چند روز قبل بی‌پول شدم و فکر کردم آب‌ها از آسیاب افتاده و دوباره به تهران برگشتم که دستگیر شدم. من قصد قتل نداشتم و این حادثه اتفاقی رخ داد و ربطی به اختلاف‌های قبلی ما نداشت.»

تحقیقات از متهم برای برملا شدن زوایای پنهان این حادثه ادامه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: