کد خبر: ۳۴۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 15
رئیس انجمن داروسازان ایران:
رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه سلامت پزشکی مردم نباید از طریق فروش اینترنتی دارو به خطر بیافتد، گفت: پرونده پزشکی مردم نباید بر اثر سهل‌انگاری دست کسانی بیفتد که مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند و صلاحیت این کار را ندارند.

شفاآنلاین:سلامت> رئیس انجمن داروسازان ایران شهرام کلانتری روز چهارشنبه در گشایش چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: نیاز به یک برنامه جامع راهبردی برای حوزه دارو نیاز داریم اما این برنامه وجود ندارد و این موضوع باید توسط وزارت بهداشت دولت چهاردهم رفع شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در حوزه دارو، اظهار داشت: ۳۲ هزار داروساز در کشور داریم که ۲۶ هزار نفر از آن‌ها به عنوان فعالان حوزه خدمت، عضو انجمن داروسازان ایران هستند. این جمعیت بعد از پزشکان عمومی، بزرگترین گروه ارائه‌دهنده خدمات در جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند.

کلانتری تصریح کرد: مشکلات اخیر دارویی ناشی از سوءبرنامه‌ریزی‌هایی است که توسط سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود. اکنون داروسازان سرمایه خود را تبدیل به دارو کروه و این داروها را به مردم تحویل می‌دهند و زمانی که اسناد این داروها به سازمان‌های بیمه‌گر تحویل داده می‌شود پول آن‌ها با تاخیر بسیار زیاد پرداخت می‌شود که این موضوع باعث ایجاد مشکل نقدینگی و اقتصادی و بروز مشکل در زنجیره تامین دارو شده است.

به گفته وی، آنچه مانع از ارائه خدمات بهینه توسط داروسازان می‌شود به مشکلاتی بازمی‌گردد که در نظام تصمیم‌گیری، اجرایی و تقنینی وجود دارد. برخی تصمیمات و دخالت‌ها و سیاستگذاری‌ها در وزارتخانه‌های نامرتبط مانند وزارت اقتصاد و هیات مقررات زدایی رخ می‌دهد که نتیجه ضعف نقش وزارت بهداشت در تولیت نظام سلامت است.

کلانتری با اشاره به افزایش ناگهانی تعداد داروخانه‌های کشور، اظهار داشت: این موضوع باعث شده ذخایر دارویی در داروخانه‌های جدید پخش شده، در حالیکه نظام دارویی اصلاً آمادگی پر کردن ذخایر این داروخانه‌ها را نداشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: