کد خبر: ۳۴۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 13
. فرم بدن و «لاغری» و «چاقی» زنان از جمع‌های دوستانه و خانوادگی تا جامعه مدام در معرض قضاوت قرار دارد و گویی ارزش و عیار آنها با شکل اندامشان سنجیده می‌شود.

شفاآنلاین:جامعه>فضای واقعی و مجازی پر شده است از تبلغ برای «لاغری» به هر قیمتی. مخاطب و جامعه هدف اغلب این تبلیغات زنان هستند. فرم بدن و «لاغری» و «چاقی» زنان از جمع‌های دوستانه و خانوادگی تا جامعه مدام در معرض قضاوت قرار دارد و گویی ارزش و عیار آنها با شکل اندامشان سنجیده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:این روزها یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های لاغری، عمل‌های جراحی است. «زیبایی» با استانداردهایی که جامعه برای زنان تعریف می‌کند بر سلامتی اولویت دارد و گاهی خودآگاه و بیشتر ناخودآگاه زنان را به سمت لاغری به هر قیمتی سوق می‌دهد. گرچه بحث سلامتی و فاکتورهای آن و ارتباطش با لاغری و چاقی بسیار گسترده است، اما نه در این مقال می‌گنجد و نه هدف تولید این ویدیو بوده‌است. در این گزارش با گفت‌و‌گو با شیوا علینقیان نگاهی جامعه‌شناختی بر فشار جامعه بر زنانی که در نگاه غالب جامعه «چاق» توصیف می‌شوند شده است. همچنین روایت 2 زن را می‌شنوید که یکی تن به عمل داده و دیگری می‌گوید با وجود همه این فشارها تصمیم ندارد زیر تیغ جراحی برود.


قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: