کد خبر: ۳۴۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 11
بر اساس آمارهای رسمی، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان ایرانی است.
شفاآنلاین:سلامت>سرطان سینه یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در زنان است و بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیرات عمیقی دارد. افسردگی نیز یکی از مشکلات روانی شایع در بیماران سرطانی است که می‌تواند بر روند درمان و بهبودی آن‌ها تأثیر بگذارد. در این گزارش به بررسی ارتباط بین افسردگی و سرطان سینه، آمار مبتلایان در ایران و روش‌های پیشگیری از افسردگی در این بیماران می پردازیم.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس آمارهای رسمی، سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان ایرانی است. طبق گزارش‌های سالانه حدود ۲۵ هزار زن در ایران به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار زن در کشور به این بیماری دچار باشند.

برای جلوگیری از بروز افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه، می‌توان اقدامات موثری را در پیش گرفت. مشاوره روانی ارائه مشاوره‌های روانی و حمایت عاطفی به بیماران، تشکیل گروه‌های حمایتی برای تبادل تجربیات و احساسات، آموزش بیماران درباره بیماری و روش‌های مقابله با آن، تشویق بیماران به شرکت در فعالیت‌های ورزشی که می‌تواند به بهبود روحیه کمک کند و  در موارد حاد، استفاده از داروهای ضدافسردگی تحت نظر پزشک افسردگی بیماران را کاهش یا از بروز افسردگی در آنها جلوگیری می کند.

سرطان سینه علاوه بر افسردگی می‌تواند آسیب‌های دیگری نیز بر روح و روان بیماران وارد کند. اضطراب، استرس، احساس تنهایی و بروز تغییرات در ظاهر و بدن بیمار به علت انجام جراحی و کاهش اعتماد به نفس بخش کوچکی از فشار های روانی موجود بر روح و روان بیمار است.

ارتباط بین افسردگی و سرطان سینه یک موضوع پیچیده است که نیاز به توجه ویژه دارد. با توجه به آمارهای موجود و افزایش شیوع این بیماری، لازم است که برنامه‌های پیشگیرانه و حمایتی برای بیماران مبتلا به سرطان سینه طراحی و اجرا شود تا کیفیت زندگی آن‌ها بهبود یابد و از بروز مشکلات روانی جلوگیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: