کد خبر: ۳۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 01
بررسی‌ها بیانگر این است که ۱۹۸ کشور برای حذف بیماری هپاتیت اقداماتی انجام داده‌اند و در این مسیر قرار دارند. هدف روز جهانی هپاتیت، حذف هپاتیت C و کنترل هپاتیت B است.
شفاآنلاین:سلامت>رشید رمضانی، رئیس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ششم مرداد‌ماه روز جهانی «هپاتیت» نام‌گذاری شده، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی هر‌ساله شعاری را برای روز جهانی هپاتیت انتخاب می‌کند و شعار سال جاری «زمان عمل فرا‌ رسیده» (Its Time for Action)‌ انتخاب شده است.
به گزارش شفا آنلاین: هدف از شعار سال جاری این است که تمام کشورهای جهان‌ علیه هپاتیت اقداماتی انجام دهند. وی با اشاره به وضعیت شیوع هپاتیت در جهان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها بیانگر این است که ۱۹۸ کشور برای حذف بیماری هپاتیت اقداماتی انجام داده‌اند و در این مسیر قرار دارند. هدف روز جهانی هپاتیت، حذف هپاتیت C و کنترل هپاتیت B است. رئیس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی آمار و ارقام مربوط به هپاتیت را منتشر می‌کند. بر ‌اساس آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی، میزان ابتلا به هپاتیت B و C در سال گذشته میلادی ۳۵۴ میلیون نفر است که از این تعداد ۲۹۶ میلیون نفر به هپاتیت B و 58 میلیون نفر به هپاتیت C مبتلا هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: