کد خبر: ۳۴۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 01
ندا حافظ، ورزشکار مصری، در شرایطی در رشته شمشیربازی سابر انفرادی زنان در المپیک پاریس شرکت کرد که باردار بود.

شفاآنلاین:عمومی>بین ورزشکاران کنونی المپیک چهره‌های شاخصی هم حضور دارند که هر‌کدام ویژگی‌های خاصی دارند و به همین خاطر در کانون توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین:شمشیرباز باردار: ندا حافظ، ورزشکار مصری، در شرایطی در رشته شمشیربازی سابر انفرادی زنان در المپیک پاریس شرکت کرد که باردار بود. این شمشیرباز ۲۶ساله اولین بازی‌اش را برد اما در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۱۵ بر 7 مغلوب رقیبی از کره جنوبی شد.

دروازه‌بان هندبال مصر: محمد علی، هندبالیست مصری، به یکی از شاخص‌ترین بازیکنان تیمش تبدیل شده است؛ او به دلیل جثه‌اش متمایز است. او با قامت ۱۹۰ سانتی‌متری، بیش از ۱۰۰ کیلو وزن دارد. تیم ملی هندبال مصر در بازی‌های المپیک دو بازی انجام داد و مجارستان را با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ شکست داد و در بازی دوم مغلوب دانمارک، نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شد.

از NBA تا والیبال ساحلی‌: چیس بودینگر، بازیکن سابق NBA، به رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های المپیک پاریس راه یافت. این بازیکن ۳۶ساله عضو کاروان آمریکاست. او هفت فصل را در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا گذراند و بیش از ۴۰۰ بازی برای هیوستون‌راکتس، مینه‌سوتا، ایندیانا پیسرز و فینیکس سانز انجام داد. او در ادامه تصمیم گرفت بسکتبال را کنار بگذارد و به والیبال ساحلی روی آورد.

مسن‌ترین ورزشکار: نی شیالیان چینی‌ برای لوکزامبورگ در المپیک رقابت می‌کند. این بازیکن تنیس روی میز که ژوئن گذشته ۶۱ساله شد، در دور دوم مسابقات نماینده ترکیه‌ای را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. نی شیالیان، مسن‌ترین برنده یک بازی در تاریخ المپیک است. او در مجموع در شش المپیک (۲۰۰۰، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴) شرکت کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: