کد خبر: ۳۴۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 31
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به اثر مخرب فشارهای روانی بر سلامت پوست، گفت: بیداری و خواب ناکافی موجب خشکی و افزایش چین‌وچروک‌های پوست می‌شود.
شفاآنلاین:سلامت>برای حفظ سلامتی پوست باید چرخه طبیعی خواب حفظ شود، چون خواب ناکافی موجب کاهش رطوبت پوست شده و خشک شدن پوست نیز چین‌وچروک‌ ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: درواقع وقتی زیاد بیدار بمانیم پوست مدت‌زمان زیادی در معرض نور طبیعی یا مصنوعی مانند لامپ و موبایل قرار می‌گیرد و همین باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شود.

این پزشک متخصص طب ایرانی گفت: آب‌وهوای آلوده نیز به علت وجود آلاینده‌ها موجب کثیف شدن پوست، مسدود شدن روزنه‌های پوست شده و همین دلایل احتمال ایجاد آکنه را افزایش می‌دهد.

وی بابیان اینکه قرار داشتن در معرض باد شدید نیز دلیلی برای خشک شدن پوست است، ادامه داد: این مورد برای موتورسوارها معمولاً اتفاق می‌افتد، بنابراین توصیه می‌شود که از کرم‌های ضد آفتاب به‌ویژه در فصل تابستان که شدت UV آفتاب بالا است، استفاده شود که احتمال بروز لکه‌های پوستی کاهش یابد.

حقیقی در پایان به اثر وضعیت روحی فرد در سلامت پوست اشاره کرد و گفت: فشارهای روانی عامل افزایش ترشح هورمون کورتیزول است و همین موضوع احتمال ایجاد آکنه و تشدید اگزما را بالا می‌برد. همچنین روند ترمیم پوست در افراد افسرده کندتر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: