کد خبر: ۳۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 24
از بین دردهای مختلف بدن، توجه به برخی از آنها بسیار مهم است و باید آنها را جدی گرفت که در این بین حائز اهمیت ترین و شایعترین موضوع این است که بیشتر ویزیت ها در اورژانس مراکز درمانی بزرگ مربوط به درد های شکم هستند.
شفاآنلاین:سلامت>یک متخصص جراحی عمومی با تاکید بر اینکه درد های شکمی را به هیچ وجه ساده و بی اهمیت در نظر نگیرید گفت: طبق منابع علمی و تجربیات ، حدود ۱۵درصد از دردهای حاد شکمی نیاز به درمان در حیطه جراحی (چه تحت عمل جراحی و چه تحت نظر در بخش و آی سی یو ) دارند ،لذا هر درد با شروع ناگهانی و شدید را در هر رده سنی بسیار جدی بگیرید.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر وحید شوهانی  اظهار داشت: شایع ترین اورژانس جراحی در موارد غیر از سوانح در افراد جوان می تواند عفونت و التهاب آپاندیس باشد که بیمار را به مرکز درمانی می کشاند و البته مسائلی از قبیل مشکلات گوارشی و کیسه صفرا و لوزالمعده نیز شیوع کمی ندارند و حتی گاهاً فتق ها نیز حالت اورژانسی پیدا می‌کنند.

وی همچنین افزود: در بچه های کمتر از ۲ سال با درد شکم و تهوع و استفراغ نیز باید مسائلی مثل انواژیناسیون (در هم فرو رفتن روده) را در نظر داشت.

دکتر شوهانی با تاکید بر اینکه هیچ درد شکمی را خوددرمانی نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید گفت: نکته مهم این است که درد های شکمی که انفجاری و ناگهانی شروع می شوند و بیمار تا به حال این درد را تجربه نکرده باشد نیز می تواند علت مهم داخل شکمی مثل پارگی قسمتی از دستگاه گوارش و یا سکته های روده ای باشد که اگر در زمان مناسب و سریعا اقدام جراحی انجام نشود برای جان بیمار خطر ساز است بنابراین در اینگونه موارد مراجعه هر چه سریعتر به ویژه در افرادی که سابقه بیماری های قلب و عروق دارند بسیار ضروری است .

به گفته وی همچنین تغییر در اجابت مزاج گاها میتواند بسیار مهم باشد و باید فرد تحت نظر جراح معاینه و بررسی های لازم انجام شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه تعدادی علائم همراه دردشکم وجود دارد که پزشک جراح شما را کمک می کند تا سریع تر به تشخیص برسد و اقدام لازم را انجام دهد گفت: این علائم شامل تهوع و استفراغ ، طول مدت درد ، شدت درد ، منتشر شدن درد و به جاهای دیگر پخش شدن آن و تغییر در اجابت مزاج همراه با درد می باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: