کد خبر: ۳۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 24
دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران مسیر غیرحضوری تهیه داروهای تک نسخه‌ای را تشریح کرد
شفاآنلاین:سلامت>  دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران دکتر نازیلا یوسفی گفت: در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیک و تسهیل فرایندها، ثبت درخواست داروهای تک‌نسخه‌ای توسط فرد متقاضی از منزل و در سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان غذا و دارو به آدرس https://khedmat.fda.gov.ir، انجام می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: با توجه به اینکه از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ بررسی اولیه این درخواست‌ها و تکمیل مستندات، به معاونت‌های غذا و داروی تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌های دارای دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است، متقاضیان این دارو‌ها پس از ثبت درخواست خود علاوه بر اینکه می‌توانند با نام کاربری خود وارد سامانه شوند و فرایند تایید درخواست خود را پیگیری کنند، همچنین در صورت نیاز می‌توانند از معاونت‌های غذا و داروی محل سکونت خود برای ثبت و پیگیری درخواست‌ها کمک بگیرند.
دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران توضیح داد: فرم درخواست داروی موردی و راهنمای ثبت درخواست، در تارنمای سازمان غذا و دارو به آدرس https://fda.gov.ir از مسیر: خانه --> میز خدمت --> ثبت درخواست در سامانه خدمت --> راهنمای ثبت درخواست داروی تک‌نسخه‌ای، قابل مشاهده و دانلود است.

وی خاطرنشان کرد: پس از مرحله تایید نیازی به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به سازمان نیست و تمامی امور از طریق سامانه میز خدمت الکترونیک و معاونت‌های غذا و دارو قابل پیگیری خواهد بود.

به گفته دکتر یوسفی بعد از تایید درخواست نیز با متقاضی جهت راهنمایی درخصوص نحوه تامین از طرف معاونت برنامه‌ریزی اداره کل دارو تماس گرفته خواهد شد. در غیر اینصورت متقاضی می‌تواند جهت راهنمایی در خصوص نحوه دریافت دارو با معاونت مذکور تماس حاصل کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: