کد خبر: ۳۴۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024July 21
«عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند که هدف از برگزاری همایش روز جهانی مغز (اول مرداد) آموزش مردم برای کاهش یا حذف عوامل خطرزا هستند.»

شفاآنلاین:سلامت>معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفته است که روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین: محمدرضا عزیزی در این باره گفت: «عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند که هدف از برگزاری همایش روز جهانی مغز (اول مرداد) آموزش مردم برای کاهش یا حذف عوامل خطرزا هستند.»

او ادامه داد: «حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمار پارکینسونی و ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر مبتلا به ام‌اس هستند. باید ورودی این بیماری‌ها را کم کرد.» عزیزی گفت که شایع‌ترین علت مراجعات به مراکز درمانی سردرد است.

محمود معتمدی، رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب هم با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی باید کاری کرد رسانه‌ها به صورت مستقیم درگیر شوند، گفته است که سردردها، صرع و عوامل تشدیدکننده صرع‌ها، سکته‌های مغزی و عوامل خطر و زمان طلایی رسیدگی به سکته‌های مغزی و بیماری زوال عقل از جمله بیماری‌هایی است که امسال بیشتر در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: