کد خبر: ۳۴۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024July 19
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گفت: از ۵۸ هزار خانواده زندانی در سراسر کشور ۲۹۰۰ خانواده در تهران تحت پوشش انجمن هستند.
شفاآنلاین:عمومی>غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه ۲۳۰ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کشور داریم که عمدتاً با کمک خیرین اداره می‌شود، گفت: ۵۲ هزار خانواده تحت حمایت این انجمن‌ها هستند.

وی افزود: با کمک‌های خیرین برای آزادسازی زندانیان در کل کشور که توسط ستادهای دیه و انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان جمع شده تا آذرماه ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از زندان‌ها آزاد شدند.

به گزارش شفا آنلاین:همچنین منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز بیان کرد: در روز نسیم مهر انجمن به هزار و ۳۷۶ خانواده و به حساب هر خانواده یک میلیون تومان واریز کرد. به عبارتی یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به حساب این عزیزان واریز شد.

وی ضمن با بزرگداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان بیان کرد: یکی از برنامه‌های انجمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش به همسران و فرزندان مددجویان زندانی است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر آن حمایت‌های مادی انجمن نیز شامل حال آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز تصریح کرد: بی‌توجهی به این قشر از جامعه آسیب‌های جبران ناپذیری را به این خانواده‌ها وارد می‌کند و انجمن برابر با اساسنامه خود موظف است با کمک خیرین و سازمان‌ها از این خانواده‌ها حمایت کند تا آسیبی به بنیان خانواده وارد نشود.

رحمانی با اشاره به این نکته که اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار نداشتند و در زمره اولین قربانیان جرم و جنایت در جامعه محسوب می‌شوند، افزود: اکثر خانواده‌های زندانیان، نیازمند حمایت هستند، حالا این حمایت‌ها ممکن است مادی باشد و یا معنوی بستگی به بررسی‌های اولیه از سوی مددکاران ما دارد و نهادهای حمایتی نیز در حد بضاعت خود به این خانواده‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۸ هزار خانواده زندانی در سراسر کشور تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند، گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۹۰۰ خانواده در تهران تحت پوشش انجمن هستند.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز تصریح کرد: بر اساس تفاهمی که با ستاد دیه منعقد کردیم، حدود ۱۳۰ زندانی واجد شرایط را با مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۶۰۰ زندانی را در مراکز مختلف اشتغال داریم، گفت: دوره‌های متعدد آموزشی و مهارتی برای خانواده در حال اجرا است.

رحمانی اضافه کرد: مهارت‌ها شامل توانایی‌هایی است که به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کند تا در مدت زندانی بودن سرپرست خانواده و موقعیت‌های گوناگون، به چه نحوی رفتار کند، به طوری که بتواند با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و به دور از خشونت داشته باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز اضافه کرد: به طور کلی ریشه رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان و بزهکاری‌های آنان را باید در سنین اولیه کودکی و در میان خانواده‌ها جست‌وجو کرد و به همین دلیل لزوم آموزش‌های اساسی زندگی برای خانواده‌های زندانیان یک ضرورت است.

وی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و یکی از اولویت‌های انجمن حمایت از زندانیان مرکز، تداوم برنامه‌های آموزشی و کاربردی برای خانواده زندانیان است.

رحمانی یادآور شد: با تسهیل حضور خانواده‌های زندانیان در کلاس‌های آموزشی علاوه بر آموزش مهارت‌های اساسی زندگی که به صورت هفتگی برای خانواده‌های زندانیان برگزار می‌شود در پایان هر کلاس از میان این خانواده‌ها علاقه‌مندانی که تمایل به ادامه تحصیل دارند در دانشگاه علمی کاربردی انجمن حمایت زندانیان درخواست ثبت نام می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز تاکید کرد: در این دانشگاه رشته‌هایی شامل کاردانی فنی تعمیر موبایل، طلا و جواهر، فرش دستباف و کسب و کارهای دیجیتالی تدریس خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: