کد خبر: ۳۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024July 18
قاعدگی یا همان پریود شدن دردناک است و حتی می‌تواند در زندگی عادی شخص اختلال ایجاد کند. برخی از خانم‌ها به‌جای استفاده از داروها، به مصرف انواع دمنوش روی می‌آورند تا به‌طور طبیعی، درد ناشی از پریودی را تسکین دهند.

شفاآنلاین:سلامت>دمنوش‌های زیادی مانند برگ تمشک قرمز، بابونه، رازیانه، دارچین، زعفران، آویشن و زنجبیل وجود دارد که از آن‌ها برای کاهش درد پریودی استفاده می‌شود. در بین همه این آن‎ها، سه دمنوش اصلی وجود دارد که باید آن‌ها را بیشتر بشناسید. در ادامه، این سه دمنوش برای پریودی معرفی شده‌اند:

۱. دمنوش رازیانه

به گزارش شفا آنلاین:دمنوش رازیانه برای پریود شدن یک گزینه بسیار عالی است. رازیانه گیاهی با طعم ملایم است. دانه‌های این گیاه سرشار از ویتامین C و کوئرستین هستند که دو آنتی‌اکسیدان مناسب برای کاهش التهاب به‌شمار می‌آیند. محققان به مطالعه چگونگی تاثیر دمنوش رازیانه بر پریودی پرداخته‌اند و تحقیق آن‌ها بسیار امیدوارکننده بوده است.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که مقدار مشخص از عصاره رازیانه را چهار بار در روز و برای سه روز اول پریودی مصرف کردند، درد آن‌ها در مقایسه با افرادی که فقط دارو مصرف کرده‌اند، کاهش پیدا کرده است. در تحقیقی دیگر که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، نشان داد که رازیانه تاثیر مشابه مسکن دارد و حتی در برخی موارد، درد پریودی را بیشتر کاهش می‌دهد.

۲. دمنوش زعفران

دمنوش زعفران برای پریودی پیشنهاد می‌شود. از دلایل پریود شدن در خانم‌ها، تغییر سطح هورمون‌هایی مانند سروتونین است. از آن‌جایی‌که دمنوش زعفران ممکن است سطح سروتونین را افزایش دهد، مطالعه‌هایی در مورد تاثیر زعفران برای کاهش علائم مرتبط با پریودی انجام شده است.

یک مطالعه نشان داد که خانم‌هایی که در طول دوره قاعدگی خود زعفران مصرف می‌کردند، ۵۰ درصد درد، تحریک‌پذیری و خستگی را نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کردند، تجربه کرده‌اند. پس اگر به‌دنبال دمنوش برای پریودی هستید، دمنوش زعفران را فراموش نکنید.

۳. دمنوش زنجبیل

زنجبیل دارای مصارف آشپزی و دارویی است و بیشتر خانواده‌ها از آن استفاده می‌کنند. امروزه، زنجبیل درمان خانگی برای بهبود انواع بیماری‌ها، از جمله درد‌های پریودی، توصیه می‌شود. از آنجایی‌که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده درد است، احتمالا به کاهش درد نیز کمک کند.

یک بررسی روی بیش‌از ۶۰۰ خانم نشان داد که مصرف مقداری مشخص پودر زنجبیل در طول ۳ تا ۴ روز اول پریودی به کاهش درد کمک می‌کند. همچنین مطالعه دیگری روی ۱۶۸ دانشجوی دختر نشان داد که مصرف زنجبیل در هر ۶ ساعت به اندازه داروی نوافن که ترکیبی از ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین است، در کاهش درد قاعدگی موثر است. پس می‌توان گفت که زنجبیل، یک دمنوش برای درد پریود است که استفاده از آن پیشنهاد می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: