کد خبر: ۳۴۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024July 14
شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها گزارش داد: ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از اینکه در یک تجمع انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا روی زمین افتاد، به سرعت از روی صحنه خارج کردند.
شفاآنلاین:عمومی>تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه های آمریکایی تبدیل شد و موجب واکنش مقامات این کشور شد.

به گزارش شفا آنلاین:پیش از افتادن ترامپ، صدای چند شلیک و انفجارهای بلندی شنیده شد. ماموران به ترامپ که صورتش خونین بود، کمک کردند تا بایستد. ترامپ رو به جمعیت حاضر در محل فریاد می‌زد و مشتش را بالا برده بود.سپس ماموران او را به یک‌ وسیلۀ نقلیه منتقل و از محل خارج کردند

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز نیز به نقل از سه افسر پلیس گزارش داد که تیراندازی در تجمع ترامپ خارج از محدوده سرویس مخفی آمریکا رخ داده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است. ستاد ترامپ تصریح کرد:« ترامپ از نیروهای نظامی بابت واکنش سریع آنها در جریان این اقدام شنیع قدردانی می‌کند.»

پسر ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» اعلام کرد.

کشته شدن عامل تیراندازی به ترامپ

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، تعدادی از نیروهای پلیس مخفی کشته شدن تیرانداز را تایید کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تیز اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

دادستان شهر باتلر پنسیلوانیا نیز اعلام کرد که یک تماشاچی و تیرانداز در حادثه تیراندازی به ترامپ کشته شدند. ریچارد گلدینگر دادستان شهر باتلر افزود: «یک تماشاچی دیگر هم در وضعیت وخیمی قرار دارد» .

او اضافه کرد: «مشخص نیست که آیا تیرانداز خودکشی کرده یا توسط شخص دیگری مورد اصابت قرار گرفته است.»

اما سرویس مخفی امنیتی آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مهاجمی از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چندین گلوله به سمت او شلیک کرد و نیروهای این سرویس مهاجم را کشته اند.

برخی منابع خبری به نقل از اداره پلیس باتلر گزارش دادند ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است.او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است


قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: