کد خبر: ۳۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفا آنلاين-معاون پرستاری وزیر بهداشت آخرین راهکارهای جبران نیروهای پرستاری در کشور را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاين، محمد میرزابیگی با بیان اینکه هنوز مجوز استخدام پرستار صادر نشده است، گفت: اگر هم مجوز استخدامی صادر شود، فرایند استخدامی حدود یک سال به طول می‌انجامد. از این رو وزارت بهداشت چندین راهکار برای جبران کمبود نیروی پرستاری در کشور در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایگزین کردن نیروهای موقت در مورد پرستارانی که به مرخصی زایمان رفته‌اند، استفاده از دانشجویان پرستاری ترم‌های 6 به بالا، جذب نیروی پرستاری به صورت شرکتی و استفاده از نیروهای طرحی اشاره کرد.

وی اظهارکرد: در هر جای کشور دانشگاه‌ها اعلام کمبود نیروی پرستاری کردند، تقریبا نصف میزان مورد نیاز دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند که این نشان دهنده کمبود نیروی پرستار در کشور است. از این رو از اینگونه راهکارها کمک گرفتیم تا کمبود پرستار را جبران کنیم. البته با توجه به وجود دانشکده‌های پرستاری، فارغ التحصیلان این رشته در چند سال آینده وارد بازار کار می‌شوند اما این موضوع زمان‌بر است و باید تا آن زمان از طریق مختلف کمبود پرستار را جبران کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: با توجه به آیین‌نامه ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشجویان پرستاری ترم‌های 6 به بالا می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ثبت نام کنند. این دانشجویان جهت ارایه خدمات در بالین بیماران فعال خواهند شد که مزایای این کار علاوه بر رفع کمبود نیروی پرستار، لحاظ شدن سابقه کاری برای دانشجویان پرستاری نیز است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت که در پایان برنامه رادیویی صحبت می‌کرد در پایان صحبت‌هایش از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کمبود پرستار به جذب نیروی پرستاری به صورت شرکتی اشاره کرد و گفت: براساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت، پرستارانی که بصورت شرکتی جذب کادر درمانی می‌شوند، می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند. استفاده از حقوق پایه مشخص، استفاده از قانون بهره‌وری، دارا بودن بیمه، دریافت نسخه سوم قرارداد به نیروی شرکتی و داشتن حکم کارگزینی مشخص و فیش حقوقی با کلیه جزئیات کسورات بیمه و کارانه از مزایای جذب نیروی پرستار بصورت شرکتی است.



ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: