کد خبر: ۳۴۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 20
شرکت داروسازی ثامن، تولیدکننده سرم‌های آلوده دیالیز صفاقی، گفت: «به دستور سازمان بالادست، اجازه صحبت در این خصوص را نداریم.»
شفا آنلاین:سلامت>آلودگی محلول‌های دیالیز صفاقی، تولید شرکت داروسازی ثامن، علاوه بر مسمومیت عده کثیری از بیماران دیالیزی، سبب فوت حداقل ۱۰ تن از مصرف‌کنندگان این محصول دارویی شده است. بیماران آلوده نیز در ICU بستری شده یا تحت نظارت‌های جدی پزشکی‌ به منظور انجام آزمایشات مربوطه هستند.

به گزارش شفا آنلاین شروع توزیع این محلول‌های آلوده در کشور، به دی ماه سال گذشته برمی‌گردد؛ که وجود آلومینیوم در ترکیبات آن، سبب مسموم‌ و آلوده‌شدن این سرم‌ها شده است.

علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده  و تماس با شرکت داروسازی ثامن (متعلق به آستان قدس رضوی)، تولیدکننده‌ی این سرم‌های آلوده حاضر به گفت‌‎وگو و پاسخگویی به سؤالات و رفع ابهامات مطرح در این زمینه نشد.

روابط عمومی این شرکت در پاسخ به تماس صورت‌گرفته اعلام کرد: «طبق دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و آستان قدس رضوی، اجازه صحبت و گفت‌وگو در این‌باره را نداریم.»

هرچند به دستور مستقیم سرپرست ریاست جمهوی، خط تولید این سرم‌های مسموم متوقف و توزیع و عرضه آن در سراسر کشور ممنوع اعلام شده، اما پرونده این فاجعه کماکان باز است./خبر آنلاین

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریدون دانشور
|
United States
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
0
0
متاسفانه انجمن حمایت ( !! ) از بیماران کلیوی سکوت کرده و نیز پزشکان متخصص انجمن هم از اظهار نظر تاکنون خودداری کرده اند . نه تنها وظیفه ی حرفه ای بلکه وجدان و اخلاق هم ایجاب می‌کند در هنگام وقوع چنین رخدادی که نتیجه ی آن جان باختن بیماران است صدایی بلند شود و اطلاعیه ای صادر شود و مطالبه کنند . بیمارانی که با اعتماد کامل جان خود را به دست پزشکان سپرده اند و پزشکانی که به محلول ها و محصولات داخلی ( حتی از روی اجبار و نداشتن انتخابی دیگر ) تکیه کرده اند حال در این وضعیت چگونه میتوانند باز هم اعتماد کنند ؟
فوت بیمار و صدمات عاطفی و خانوادگی برای بازماندگان و عواقب بدتر در مواردی که سرپرست خانواده فوت شده باشد پاسخ صریح و رسیدگی قانونی و حمایت از بازماندگان را میطلبد .
دلیل سکوت پزشکان و هیئت مدیره انجمن چیست ، آیا در سرپوش گذاشتن و پنهان کردن نفعی دارند ؟ آستان قدس ، وزارت بهداشت ، سهامداران ،کسانی که در منافع ذینفع هستند قصد مانع گذاشتن بر سر راه تحقیق و اجرای عدالت هستند ؟
پاسخ این سئوالات را دادگاه صالحه باید از شخصیتهای حقیقی و حقوقی بطلبد و جواب جان‌های از دست رفته را بدهند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: