کد خبر: ۳۴۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
متخصصان نسبت به رژیم‌های غذایی خشن که توسط اینفلوئنسر‌ها تبلیغ می‌شود هشدار می‌دهند.
شفا آنلاین:سلامت>اینفلوئنسرهایی که به دنبال کسب شهرت در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی هستند، در حال تبدیل شدن به موش آزمایشگاهی برای محبوب‌ترین رژیم‌های لاغری در حال حاضر هستند، مانند فستینگ متناوب یا رژیم سیب، برای کاهش وزن پنج، ۱۰ یا ۳۰ کیلوگرم هستند که یک روند "مرگبار" و خطرناک است.

به گزارش شفا آنلاین زنی در کلیپ ویدیویی منتشر شده در TikTok که بیش از 45000 لایک دریافت کرد، می‌گوید: «شما از خواب بیدار می‌شوید و از غذا خوردن خودداری می‌کنید و زمانی که وقت ناهار فرا می‌رسد، می‌توانید هر چه می‌خواهید بخورید».

این زن پس از مدتی فستینگ در حال خوردن گوشت سرد، سیب زمینی و ساندویچ بود.

یک اینفلوئنسر فرانسوی همین روش را توصیه می‌کند، اما با مصرف یک کپسول «کاهنده اشتها»، هر کسی که بخواهد آن را بخرد، «کد تخفیف» خودش را دریافت می‌کند.

چند ماه پیش او گفت که تنها با خوردن سیب در سه روز سه کیلوگرم وزن کم کرده است.

کارشناس تغذیه فرانسوی و بنیانگذار رصدخانه چاقی، پیر آزم، تأیید می کند که این رژیم ها خشن هستند و هدف آنها جلب توجه است و اشاره می کند که الگوریتم ها مکمل این سیستم مضر هستند، زیرا حواس کاربران اینترنت را «بین یک رژیم غذایی و رژیم دیگر» منحرف می کنند.

او خاطرنشان می‌کند که «افراد، به‌ویژه جوانانی که می‌خواهند وزن کم کنند، در یک معضل اطلاعاتی گیر کرده‌اند که گاهی متناقض یا ترکیبی است».

به گفته آرنو کوکول، متخصص تغذیه، فستتینگ متناوب یک شبه، که مستلزم پرهیز از خوردن غذاها به مدت 16 ساعت بین شام و اولین وعده غذایی روز بعد است، «می تواند جالب باشد، اما برای همه مناسب نیست»، و افزود: «ما نمی توانیم کپی کنیم. همان رژیم غذایی معمولی برای افرادی که از «افزایش وزن به دلیل استرس یا کسانی که دارو مصرف می کنند» رنج می برند.

کوکول روزانه بیمارانی را دریافت می‌کند که «از افزایش وزن رنج می‌برند و رژیم‌های غذایی را اتخاذ کرده‌اند»، با اشاره به این که «95 درصد رژیم‌های غذایی در طول پنج سال پس از پذیرش شکست می‌خورند»، طبق مطالعه‌ای که توسط مقامات بهداشتی فرانسه انجام شده است، زیرا «مردم تمام رژیم‌های غذایی را به دست می‌آورند». وزن کم کردند.»

کوکول می‌افزاید: «بیشتر رژیم‌های غذایی مبتنی بر پیشگیری و ناامیدی هستند و بدن از ظلم و ستم متنفر است.»

کارشناس تغذیه برنامه آمریکایی "Weight Watchers" را ترجیح می دهد که بر اساس بازگرداندن تعادل تغذیه ای به جای جلوگیری از مصرف غذاهای خاص است.

این کارشناس نسبت به توصیه‌های «کشنده» برخی از کاربران اینترنت هشدار می‌دهد، زیرا صرفاً بر کاهش وزن «سریع و آسان، بدون تلاش، در بازتابی از جامعه مصرف‌کننده و خارج از هرگونه نگرانی مرتبط با سلامت عمومی» تمرکز دارد.

او تائید می کند: «بدن ما زنده و پر از پروتئین است و اگر به شدت با آن برخورد کنیم، خطر از دست دادن توده عضلانی را داریم و آسیب متعاقباً بر شکل گیری اندام ها تأثیر می گذارد، علاوه بر آن با اختلالات هورمونی، مشکلاتی در دستگاه گوارش مواجه می شود.

او نگران تأثیر این ویدیوها بر کسانی است که به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند، زیرا ممکن است باعث "گرایش به بی اشتهایی، پرخوری عصبی یا اختلالات خوردن" شوند.

وی بر لزوم مراجعه به درمانگر یا متخصص در صورت افزایش وزن تاکید می کند./اطلاعات

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: