کد خبر: ۳۴۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
رییس زاده عنوان کرد؛
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر توجه به جایگاه متولیان سلامت مادران کشور تاکید کرد.
شفا آنلاین:سلامت>محمد رئیس زاده، با اشاره به جایگاه رفیع پزشکان زنان و زایمان در نظام سلامت کشور، گفت: ما اول باید ببینیم به عنوان یک پزشک و فرد فعال در حوزه درمان در کجای تاریخ و جهان هستی و روبروی چه کسانی قرار داریم و چه فرایندهایی خدمت انجام می‌دهیم.

به گزارش شفا آنلاین  وی با اشاره به اهمیت اخلاق پزشکی، تصریح کرد: اخلاق پزشکی از موارد بسیار مهمی است که باید به دانشجویان و دستیاران آموزش دهیم. تنها وظیفه ما آموزش مباحث مهارتی نیست. رزیدنت‌های ما، اخلاق پزشکی و منش و رفتار را از ما می‌آموزند. بحث اخلاق پزشکی و رفتار با بیمار به اندازه مباحث حرفه‌ای مهم است.

رئیس زاده تاکید کرد: پزشکان زنان و همکاران حوزه زنان و زایمان دقت داشته باشید روبروی چه کسانی اعمال وظیفه می‌کنید. وظیفه خطیر شما در مقابل فرد بزرگ و بی‌نظیری به اسم زن است که جایگاه عظیمی در خلقت دارد و مادر طبیعت است. کلیت نفس طبیعت وابسته به زن است.

وی با اشاره به بحران سالمندی در ایران تاکید کرد: کشور ما در آستانه ورود به یک ابر بحران سالمندی است. این یک چالش جمعیتی قابل توجه است. در این چندین دهه هر پیشرفت و افتخاری داشتیم به مدد وجود جوانان نخبه فرهیخته ایرانی بوده و در سال ۱۳۹۴ در زمره کشورهای پُرجوان دنیا بودیم اما طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۲۹ جزو کشورهای سالمند خواهیم بود. فتح قله‌ها بدون جوانان میسر نخواهد بود.

رئیس زاده ادامه داد: روند نرخ تولید مثل در کشور نزولی است. این سیر به شکل سقوط آزاد بود و طی دو سال اخیر جلوی آن گرفته شده و شیب کاهشی است اما بحران همچنان وجود دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اگر معتقدیم بحث جمعیت مهم است، باید به میزانِ اهمیت موضوع، به جایگاه انسانی که متولی سلامت مادران و فرزندآوری هستند نیز اهمیت داده شود. اگر روزی دیدیم که نگاه و توجه مسئولان کشور و سیاست‌گذاران، به جایگاه کسانی که متولیان سلامت مادران این سرزمین بوده و درگیر فرایند مهمی مانند زایمان و مراقبت‌های قبل، حین و بعد آن هستند، در صدر توجهات، اهمیت، کرامت و تخصیص بودجه هستند؛ می‌توانیم بپذیریم نگاه مسئولان به بحث افزایش جمعیت جدی است./مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: