کد خبر: ۳۴۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 16
کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی گفت: شاخص‌های فنی بهداشت بیشتر بر جنبه‌های خاص و عملکردهای عملیاتی سیستم بهداشت و درمان متمرکز است،
شفا آنلاین:سلامت>نشست گروه آینده‌نگری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت، با موضوع "شاخص‌های اساسی حکمرانی سلامت" در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین در این نشست با مرور تجارب کشورهای مختلف، مرز بین حکمرانی سلامت و تولیت سلامت بازتبیین شد و جایگاه حکمرانی سلامت به‌عنوان وظیفه‌ای اساسی برای شورای سلامت و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفت.

حمید بهلولی دکترای سیاست‌گذاری عمومی و کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی، گفت: هر اقدامی که صورت می‌گیرد، باید در راستای دانش و نظریه باشد و موضوع نظریه‌پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی موضوعی اولویت دار است.

وی ادامه داد: منظور از شاخص‌های اساسی، مجموعه کلان ملی است که بر اساس علل ریشه‌ای مشکلات سلامت عمومی، اهداف سازمانی و برنامه اولویت دار نظام سلامت و مبتنی بر زنجیره نتایج انتخاب شده‌اند.

بهلولی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این شاخص‌ها، ارائه تصویری جامع برای درک روند و تصویر هر مقطع از وضعیت سلامت جمعیت، سلامت عمومی و عملکرد نظام سلامت کشور در سطح کلان است.

کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی اذعان داشت: شاخص‌های فنی بهداشت بیشتر بر جنبه‌های خاص و عملکردهای عملیاتی سیستم بهداشت و درمان متمرکز است، در حالی که شاخص‌های ملی حکمرانی سلامت به جنبه‌های کلان توسعه‌ای و مدیریتی نظام سلامت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: وجود شاخص‌های اساسی سلامت در کشور به این جهت ضروری است که به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه سیاست‌های سلامت کشور برای مداخله‌گری آگاه از شواهد کمک می‌کند.

در نشست "شاخص‌های اساسی حکمرانی سلامت"، چارچوب پیشنهادی و گزارش تعیین و پایش شاخص‌های اساسی سلامت مبتنی بر بند ۳ ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور ارائه گردید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: