کد خبر: ۳۴۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 27
دبیر علمی کنگره طب ایرانی، از همکاری با پلیس فتا برای برخورد با سودجویان فروش اینترنتی داروهای گیاهی خبر داد.
شفا آنلاین:سلامت>  حسین رضایی زاده، روز یکشنبه در نشست خبری اولین کنگره علمی طب ایرانی، گفت: مردم نباید فریب داروهای سنتی که فضای مجازی به فروش می‌رسد، را بخورند، عرضه این دارو ها فقط از طریق داروخانه‌ها مجاز است.
 به گزارش شفا آنلاین وی افزود: آموزه‌های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقا سطح سلامت افراد با سبک زندگی سالم است و هدف نهایی ما درمان با دارو نیست.

رضایی زاده ادامه داد: آموزه‌های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقا سطح سلامت افراد با سبک زندگی سالم است و به عنوان یک پزشک باید بر روی حفظ سلامت و ارتقا آن تمرکز کنیم؛ به خصوص متخصصان طب ایرانی باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند زیرا هدف غایی ما صرفاً درمان‌های دارویی نیست.

وی، موضوع سلامت و آشپزی سالم و طبی را مورد توجه مراکز بزرگ علمی تحقیقاتی دنیا دانست و افزود: آشپزخانه‌های سلامت و آشپزی طبی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد.

دبیر علمی کنگره طب ایرانی، با بیان اینکه فروش‌های غیرقانونی و مجازی از محصولات طب سنتی که فاقد استاندارد هستند، به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از این فرآورده‌های بدون اخذ مجوز و استاندارد با آلودگی‌های محیطی و قارچی، در فضای مجازی به فروش می رسند در حالی که مردم از مضرات جبران ناپذیر آنها آگاه نیستند و باید اطلاع رسانی در این زمینه به طور وسیع انجام شود.

اولین کنگره طب ایرانی ۹ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: