کد خبر: ۳۴۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 22
رییس انجمن بیماران ام اس دزفول گفت: بسته‌های خدماتی برای بیماران ام اس در کشور تعریف شده که اجرای آنها مطالبه مهم این بیماران از مراکز بهداشتی و درمانی دولتی شهرستان است.
شفا آنلاین:سلامت>الهه رجبی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در دفتر انجمن ام اس دزفول افزود: قانون گذار امتیازهای درمانی برای بیماران ام اس در نظر گرفته است که متاسفانه بخش زیادی از مسوولان و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و همچنین بیماران ام اس شهرستان دزفول از این امتیازهای قانونی بی‌اطلاع هستند.

به گزارش شفا آنلاین وی ادامه داد: مراکز ام آر آی دولتی بر اساس بخشنامه‌های قانونی مکلف هستند یک بار در سال، ام آر آی را به صورت رایگان برای بیماران ام اس انجام دهند که این تکلیف قانونی در دزفول اجرایی نمی‌شود و این موجب شده تا بیماران ام اس دزفول برای بهره مندی از این امتیاز قانونی مجبور به مراجعه به اهواز باشند.

همایش بزرگ ام اس در دزفول برگزار می‌شود

رییس انجمن بیماران ام اس دزفول گفت: همایش بزرگ ام اس به منظور فرهنگ سازی و آشنایی مردم و مسوولان با این بیماری ام اس نهم خردادماه با حضور دکتر محمدعلی صحرائیان فلوشیپ ام اس و پدر علم ام اس کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران ام اس نیازمند تغییر نگاه عمومی و همچنین توجه همه مجموعه‌های بهداشتی و درمانی هستند که این همایش در راستای فرهنگ سازی و افزایش آگاهی های عمومی برنامه ریزی شده است.

رجبی با اشاره به شکل گیری انجمن ام اس در این شهرستان گفت: انجمن ام اس به دنبال جلب کمک‌های همه مجموعه‌های شهرستان است.

خیران به کمک بیماران ام اس بیایند

رییس انجمن بیماران ام اس دزفول گفت: بسیاری از بیماران ام اس به دلیل ناآگاهی‌های عمومی و نگاه‌های منفی به این بیماری در جامعه، بیماری خود را مخفی می‌کنند و این موجب شده تا روند درمانی آنها با اختلال مواجه شود.

وی با تاکید با لزوم همراهی و مشارکت همه خیران نوع دوست برای کمک به این بیماران ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری ام اس اندام های مختلف بدن را درگیر می‌کند به همین دلیل هزینه‌های تحمیلی به این بیماران بسیار زیاد بوده و همکاری خیران در این زمینه ضروری است.

رجبی اظهار کرد: برخی افراد به صورت غیرقانونی به اسم بیماران ام اس در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که جلوگیری از فعالیت آنها ضروری است.

به گزارش ایرنا، انجمن بیماران ام اس دزفول که به تازگی مجوز فعالیت آن توسط فرمانداری این شهرستان صادر شده است توانسته در این مدت حدود ۶۰۰ بیمار ام اس در این شهرستان را شناسایی کند.

بیماری ام اس یک بیماری عودکننده است که انواع مختلفی دارد؛ فرد بیمار مبتلا به نوع خفیف آن همانند فرد سالم مشغول فعالیت است و حتی در بسیاری از موارد، فرد از بیماری خود بی‌اطلاع است و در نوع شدید قدرت حرکت از فرد گرفته شده و زمین گیر می‌شود.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار دهد؛ این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست یا پا و مشکلات احساسی می‌شود.

ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ زنان ۲ تا سه برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: