کد خبر: ۳۴۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 13
مصرف روزانه میوه‌های حاوی پکتین برای کاهش خطرات آلودگی هوا بسیار مهم است و توصیه می‌شود حداقل یک سیب در طول روز مصرف شود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری سیب درختی را منبع غنی پکتین عنوان کرد که از دسته فیبرهای محلول در آب و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است.
 به گزارش شفاآنلاین:منصور رضایی، از سایر منابع پکتین می‌توان به مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیمو و گریپ فروت، توت فرنگی، هویج و غلات سبوس دار اشاره کرد که مصرف روزانه میوه‌های حاوی پکتین برای کاهش خطرات آلودگی هوا بسیار مهم است و توصیه می‌شود حداقل یک سیب در طول روز مصرف شود.
این دکتری تخصصی علوم تغذیه افزود: دریافت سلنیوم برای بهبود عملکرد آنزیم‌هایی که بتواند با شرایط بد محیطی و آسیب‌رسان به سلول‌های بدن مقابله کند، ضروری است و ماهی، گوشت قرمز کم چرب، غلات کامل، حبوبات، تخم مرغ، مرغ، سیر، زردچوبه و قارچ حاوی سلنیوم است.

رئیس اداره تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، ریزمغذی «روی» را از مواد مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن برشمرد و گفت: انواع گوشت، غلات و حبوبات خیسانده شده و ترجیحاً جوانه زده به خصوص غلات سبوس‌دار، مصرف انواع فرآورده‌های دریایی، نخود سبز، عدس و جوانه گندم از منابع سرشار «روی» هستند.
برچسب ها: سیب ، منیزیم ، روی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: