کد خبر: ۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 13
شفاآنلاین-عضو هیات مدیره جامعه خیران حامی معلولین کشور گفت: تا پایان امسال تمام خانواده های دارای سه معلول و بالاتر صاحب مسکن می شوند.
به گزارش شفا آنلاین،'هاشم سلیمی آشتیانی' روز شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان جامعه خیرین حضرت رسول اکرم (ص) قزوین افزود: حدود سه هزار و 200 خانوار صاحب سه معلول و بالاتر در کشور مورد شناسایی قرار گرفته است که تاکنون بخش قابل توجهی از آنان با کمک خیران صاحب مسکن شده اند.

وی بر شفاف سازی اقدامات و عملکرد جامعه خیرین تاکید کرد و گفت: شفاف سازی عملکرد جامعه خیرین اقدامی ضروری برای شناساندن مراکز خیریه به مردم و تقویت امور خیر در جامعه است.

سلیمی آشتیانی، جذب مشارکت های مردمی را نیازمند تبلیغاتی درست و تاثیرگذار دانست و گفت: مراکز خیریه برای تقویت و گسترش فعالیت های خود باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی بر برنامه ریزی مراکز خیریه از جمله جامعه خیران حضرت نبی اکرم (ص) برای پیشبرد امور و اهداف خود تاکید کرد و گفت: این مراکز می توانند با خدمت رسانی به معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، این سازمان تا حد زیادی در تحقق وظایف خود یاری بخشند.

سلیمی آشتیانی بر رعایت امانت داری و استفاده صحیح از کمک های مردمی در نهادهای خیریه تاکید کرد و ادامه داد: از آنجا که آورده های مالی مردم امانتی در دست هیات امنای جامعه خیران است، باید به رعایت امانتداری و تلاش هرچه بیشتر به منظور استفاده صحیح، بجا و بهنگام از این منابع توجه جدی شود.

وی با بیان این که مردم از روی اخلاص و اعتماد منابع مالی خود را در اختیار نهادهای خیریه قرار می دهند و آن را به عنوان توشه ای برای آخرت خود ذخیره و در نظر می گیرند، افزود: خیران از بستر و فضایی که به منظور انجام کار خیر برای آنها مهیا شده است، باید نهایت استفاده را ببرند.

سلیمی آشتیانی تاکید کرد: دست اندرکاران جامعه خیران حضرت نبی اکرم (ص) باید فارغ از یدک کشیدن نام عضویت در این مرکز، فعالیتی موثر در راستای خدمت رسانی به معلولین انجام دهند و برای این کار باید از اندیشه ای نو، کارآمد و عملیاتی برخوردار شوند.

عضو هیات مدیره جامعه خیران حامی معلولین کشور ادامه داد: کمک های مالی به این جامعه باید ابتدا از سوی اعضای هیات مدیره صورت گیرد تا دیگران نیز با دیدن این کار در راه رضای خدا و حمایت از نیازمندان ترغیب شوند.

سلیمی آشتیانی با تاکید بر این که منابع مالی جامعه خیران باید در راستای توانمندسازی معلولین هزینه شود، افزود: باید به جای ماهی دادن به معلولان، ماهیگیری را به آنان آموزش دهیم و آنان را توانمند کنیم زیرا این اقدام راهکاری جدی و کارآمد برای کاهش نیازمندی معلولین در جامعه محسوب می شود.
ایرنا
برچسب ها: معلول ، مسکن ، بازدید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: