کد خبر: ۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 13
شفاآنلاين -معاون پرستاري وزارت بهداشت، از تعيين پرستار مراقب براي هر بيمار در مراكز درماني خبر داد
به گزارش شفاآنلاين، محمد ميرزابيگي گفت: به ازاي هر بيماري كه در مراكز درماني بستري مي‌شود پرستار مراقب بیمار نیز تعيين و نام پرستار در پرونده بيمار و بر بالين بيمار مشخص مي‌شود.

وي افزود: اين اقدام علاوه بر اينكه باعث شناخت بيمار از پرستار خود مي‌شود باعث ارتباط بيشتر بيمار با پرستار شده و براي پرستاران هم به طور مشخص تعداد بيماران و وظايف خود مشخص مي‌شود.

معاون پرستاري وزارت بهداشت گفت: با تعيين پرستار براي هر بيمار، ارتباط با بيمار بيشتر شده و ضمن افزايش رضايتمندي بيماران، آموزشهاي لازم نيز به آنان داده مي‌شود.

ميرزابيگي، اخذ سياست‌هاي پرداختي از "وقت محوري" به "كار محوري" را از ديگر برنامه‌هاي معاونت پرستاري عنوان كرد و افزود: با اجراي اين برنامه از كميت محوري به سوي كيفيت محوري پيش مي‌رويم.

وي به اجراي روشهاي استاندارد ارائه خدمت و راهنماي باليني در مراكز درماني را یکی دیگر از اقدامات این معاونت برای آموزش بیماران عنوان کرد و گفت: خدمات قابل ارائه شده پرستاران به بيماران در قالب كتاب‌ها و راهنماهاي استاندارد تهيه شده است و پرستاران از اين به بعد لازم است كه با استفاده از اين استانداردها به بيماران ارائه خدمت كنند.

معاون پرستاري وزارت بهداشت با اشاره به اينكه اين كتابها با کمک گروه پرستاري تهيه شده است، از مزاياي اين استانداردسازي، به يكپارچه شدن خدمات ارائه شده به بيماران اشاره كرد و گفت: با اين روش از آموزشهاي بازآموزي براي پرستاران نيز بي‌نياز خواهيم شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: