کد خبر: ۳۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
شفا آنلاين-معاون وزیر کشور، با تاکید براینکه مهمترین و اساسی‌ترین حادثه غیرمترقبه در کشور بحث زلزله است گفت: پیش بینی و پیشگیری از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاين، اسماعیل نجار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به ایجاد مرکز فرماندهی کنترل و مدیریت بحران کشور افزود: مهمترین مسئله پیش رو در مدیریت بحران، نظارت و پیشگیری برای کاهش آثار حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کشور است.

وی ادامه داد: برای مدیریت صحیح و اصولی بحران در کشور باید برنامه جامع و همه جانبه با تمرکز بر مساله پیشگیری و پیش بینی را تدوین کرده و ضمن شناخت تمامی ظرفیت‌ها و توانمندیهای موجود، امکانات و منابع را به خوبی در این راستا تجمیع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه از 43 نوع بلایای طبیعی که در دنیا شناخته شده است 34 مورد در ایران رخ داده و کشور در جایگاه ششم حادثه خیز بودن در جهان است، خاطرنشان کرد: مهمترین و اساسی‌ترین حادثه غیرمترقبه در کشور بحث "زلزله" است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد، اظهار کرد: نظارت بر ساخت ساختمانهای ایمن از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نجار در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به همه مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: نخستین و بهترین کسانی که می‌توانند در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه کمک رسان بوده و در مدیریت بحران مشارکت داشته باشند، خود مردم هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا تخصیص اعتبارات و امکانات لازم زمینه ساز دستیابی به سطح مطلوبی از آمادگی برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی و مدیریت بحران در کشور باشد.




ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: