کد خبر: ۳۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 14
متقاضیان ویزا برای ورود به کشور‌های حوزه شنگن می‌توانند فرم تقاضای خود را به صورت آنلاین و از مسیر یک پلتفرم اروپایی تکمیل و ارسال کنند. به این ترتیب درخواست‌ها برای ویزای شنگن منحصراً از مسیر این پلتفرم دریافت خواهد شد.
شفا آنلاین>عمومی>بر اساس مقررات جدیدی که روز دوشنبه به تصویب شورای اتحادیه اروپا رسید، از این پس درخواست ویزای شنگن به‌صورت دیجیتالی ارسال می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:به این ترتیب درخواست‌ها برای ویزای شنگن (حداکثر اقامت تا ۹۰ روز) منحصراً از مسیر این پلتفرم دریافت خواهد شد و حضور در مرکز رسیدگی به درخواست‌های ویزا یا کنسولگری نیز تنها برای اولین تقاضاها و برای افرادی که اطلاعات بیومتریک آنها معتبر نیست یا دارندگان گذرنامه جدید ضروری خواهد بود.

همچنین قرار است ویزای دیجیتال، به شکل یک «بارکد» صادر و جایگزین ویزای کنونی شود که عموما بصورت یک برچسب به گذرنامه فرد متقاضی چسبانده می‌شود.
فرناندو گرانده‌-مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا که در حال حاضر کشورش ریاست شش ماهه شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در این باره گفت: «امکان درخواست آنلاین برای ویزای شنگن، یک پیشرفت بزرگ است. این کار روند رسیدگی به درخواست مسافران را ساده می‌کند و باری را از دوش ادارات ملی برمی‌دارد.»
در حال حاضر ۲۷ کشور اروپایی به عنوان اعضای منطقه شنگن، می‌توانند این ویزا را صادر کنند. از این تعداد ۲۳ کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیز خارج از این اتحادیه هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: