کد خبر: ۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
فوق تخصص ريه تشريح كرد:
شفاآنلاين -بیماری ریوی ازجمله بیماری هایی است که امروزه به دلیل افزایش آلودگی در شهر ها ی بزرگ رشد زیادی کرده و سلامت بیشترافراد جامعه را به مخاطره انداخته است.کارشناسان سلامت معتقدند،آلودگی هوا ،کاهش فعالیت های فیزیکی ،استرس ،رژیم غذایی نامناسب و...ازجمله عواملی است که باعث افزایش بیماری ریوی درجامعه شده است.
با توجه به خطراتي كه بیماری های ریوی برای آحاد جامعه دارد، برای آشنایی بيشتر مردم باعلایم این بیماری ،گفت وگویی با دکترعلیرضا ثابت پور،فوق تخصص ریه انجام داده ايم که می خوانید.

آقای دکتر،ريه چيست و چه كاركردي دربدن انسان دارد؟

ريه عضوي است كه در قفسه صدري قرار دارد وگازهايي راكه توسط بدن توليد مي‌شود، مثل دي اكسيد كربن، از بدن خارج و اكسيژن را جايگزين آن مي‌كند.

البته ريه، نه تنها يك ارگان تبادل گازهاست، بلكه يك ارگان ايمونولوژيك(ایمنی‌شناسی )هم هست، در ايمني بدن هم به شكلي درگير مي‌شود .بعلاوه بعضي از هورمون‌ها هم در ريه توليد مي‌شوند، ولي نقشي كه به طور عمومي مي‌شود به آن اشاره كرد، وظيفه ريه در تبادل گازهاست، برای اين‌كه اكسيژن در دسترس بافت‌ها قرار گيرد و دي‌اكسيد كربن كه از بافت‌ها توليد مي‌شود، بتواند به راحتي خارج شود. در این فرآیندحتماً بايد ارگان‌هاي مختلفي درگير باشند ،يكي از ارگان‌هايي كه براي كمك به ريه درگير مي‌شود، قلب است و تمام خوني كه دي‌اكسيد كربن دارد و از بافت مي‌آيد، به قلب راست وارد مي‌شود. در باز بسته شدن ریه ،تغيير فشار ايجاد شده در قفسه صدری یک كمك اضافی ایفا مي‌كند تاخون بهتر وارد قلب راست شود. سپس قلب راست خونی که دي‌اكسيد كربن خيلي بالا و اكسيژن پائين دارد را به سمت ريه پمپاژ مي‌كند و خون در ريه گردش پيدا مي‌كند. دي‌اكسيد كربن خارج و وارد آلوئول هوايي مي‌شود كه از آنجا وارد لوله‌هاي هوايي شده و از بيني و دهان خارج مي‌شود. از طرفي اكسيژن هم با مسیر برعکس وارد آلوئول های هوائی می شوند و با تبادل گازی وارد خون شده ،در نهايت اين خون جمع و به چهار تا رگ ریوی تبديل مي‌شود كه درواقع اسم آنها وريد است (هر لوله خوني كه از بافت خارج مي‌شود به آن وريد مي‌گويند). با اين كه آنها راوريدهاي ريوي مي‌ناميم كه از ريه خارج و وارد قلب مي‌شوند ، حاوي اكسيژن بالا هستند.اماتمام وريدهاي بدن حاوي اكسيژن پائين و دي اكسيد كربن بالايي دارند ،این استثنايي است.سپس خوني كه اكسيژن بالا دارد، وارد قلب چپ مي‌شود و قلب چپ هم شروع به پمپاژ كردن خون به داخل مغزو اندام‌ها و ارگان‌هاي بدن مي‌كند.

ريه چه نقشي در سلامتی انسان دارد؟

ريه نقش اساسي در سلامتي انسان دارد ممکن است بعضي از ارگان‌هاي بدن مثل پا ویا کلیه را نداشته باشيم وبتوانیم زندگي كنيم ، یاهفته ای سه بار دياليز كنيم ولي بدون ريه نمي‌توانيم زندگي كنيم، چون با زندگي منافات دارد، به خاطر اين‌كه اكسيژن بايد وارد بافت‌هاشده ، از طريق ريه وارد سيستم بدن شود ،به قلب و مغز و... يا به ارگان‌هاي ديگر برسد و گاز دی اکسید کربن هم از ريه بايد خارج شود بنابراين اگر ريه وجود نداشته باشد با زندگي منافات داشته و انسان از دنيا مي‌رود.

چه زماني ريه‌ها دچار بيماري مي‌شود؟

به طور كلي وقتي كه ريه نتواند كار خودش را انجام دهددچاربیماری شده است ، اساساً كار ریه ،ورود اكسيژن هوا به داخل خون و خروج دي اكسيد كربن بدن است، وقتي كه اين كار را نتواند انجام دهد آن موقع ريه دچار بيماري شده است.

علائم هشداردهنده بيماري چيست؟

علائم هشداردهنده در بيماري‌ها ريه، يكي تنگي نفس است كه بيمار تشخيص مي‌دهد كه مثلاً مسير خانه راکه قبلاً خيلي راحت مي‌رفت اکنون نمی ‌تواند،برودودچار تنگي نفس مي‌شود، اگر تنگی نفس شديد باشد، فرد در حالت استراحت هم دچار تنگي نفس مي‌شود ،حتي زماني كه مي‌خوابد، دچار تنگي نفس مي‌شود كه علت‌ آن می تواند قلبي و ريوي باشد. بنابراين در تنگي نفس، اول در حالت حرکت ،دوم حالت خوابيده و درمرحله سوم حالت نشسته هم دچار تنگي نفس شده و به سختي نفس می کشد.

علامت دیگرش هم اين است كه ازریه صدا خس خس بيايد ، وقتي بيمار نفس مي‌كشد، صداي نفس كشيدن اورا ‌بشنويم ، يا زمانی كه هوا درمحيط كار آلوده باشد دچار سرفه شود ،به عنوان نمونه يك نانوا ممكن است دچار آسم كاري باشد وقتي كه با آرد سروكار دارد دچار سرفه مي‌شود، يا كسي كه در معادن كار مي‌كند وقتي كه وارد معدن می شود دچار سرفه شودو در زمان‌هايي كه تعطيل است بهتر شود.

خلط هم علایم هشدار دهنده مهمی است ، اگر خلط ايجاد شود ، به خاطر عفونت و یا التهابات ريه است،ولي اگر خلط خوني باشد اين يكي از مهمترين علامت هشداردهنده است كه مي‌تواند عوامل عفوني ،سرطاني يا بيماري‌هاي روماتيسمي باشد.

بيماري ريه چند نوع است ،آیانوع بیماری آقایان باخانمها تفاوت دارد؟

بیماری است که می تواند مجاری ریوی را درگیرکند مثل آسم یا برونشیت. ممکن است سیر بیماری دربافت ریوی دیده شود مثلا آمفیزم یا فیبروزریه. ما بیماری راههای هواِئی کوچک را راهم داریم که به آن برونشیولیت می گوییم که خود می تواندعلت ثانوی بیماری دیگر ریه باشد. بیماری دیگر عروقی ریوی است مثلا افزایش فشار خون ریوی که اغلب علت ثانوی ، بیماری ریوی و قلبی است، اما نوع اولیه آن هم وجود دارد که شاید در خانم ها اندکی بیشتر دیده شوند. از طرف دیگر فیبروزریه شاید در آقایان به دلایلی بیشتر دیده شوند.

بیماری انسداد ی ریه چیست؟

انسداد یا تنگی راههای هوائی فوقانی می تواند موجب خروپف و ایست تنفسی بمدت چند ثانیه در طول خواب شود. که در نهایت موجب خواب آلودگی بیمار در طول روز می شود. اینها غالبا یک فنوتیپ خاصی دارند، چاق بوده ، گردن و فک کوچکی دارند. در مورد انسداد مجاری هوائی پایین هم می توان از آسم و برونشیت مزمن در سیگاری ها نام برد.

شایعترین بیماری ریوی درکشورکدام است؟

اگر بخواهيم بيماري‌هاي ريوي را در كشور بررسي كنيم، شايد شايعترين بيماري كه در كشور وجود دارد آسم است که فکر می کنم هنوزآمار دقیقی دراین وجود نداشته باشد، ولی حدس می زنم بین 10 تا 15درصد باشد. ، آلودگي هوا خيلي مي‌تواند درایجاد آسم تأثير داشته باشد و با آن در کنر آسم های شغلی Irritant induced Asthmaمی گویند. البته آسم‌هاي مادرزادی ، آسم‌هايی که توسط داروها ی مثل آسپرین ایجاد می شود وغیره هم وجود دارد.

آيا ژنتيك هم در بيماري ريوي نقش دارند؟

صددرصد،مثلادر موردآسم كساني كه پدر و مادرشان دچار این بیماری هستند احتمال اين‌كه فرزندان هم آسم بگيرند بيشتر است.

بيماري‌هاي ديگري هم وجود دارد که بيماري‌ نقص ايمني است، فردي كه متولد مي‌شود از همان اول دچارعفونت های شديد ريوي مي‌شود كه ممكن است در نوجواني از دنيا برود.

البته، يكي از بيماري‌هايي كه در ايران نسبت به كشورهاي غربي كمتر است، "فيبروزسیستيك" است كه دراین کشورها خیلی بيشترازکشورمان مشاهده می شودومعمولا طول عمر این بیماران 30 يا 35 سال بوده و يك بيماری ژنتیکی است که به صورت اتوزومال مغلوب منتقل می شود.

خطرناكترين بيماري ريوي در ايران چيست؟

وقتي اسم خطرناك مي‌آيد،همه فكر مي‌كنند سرطان است البته سرطان ريه بيماري خطرناكي است ،حدود 4 نوع سرطان ريه وجود دارد كه سه نوع آن رابطه مستقيم با سيگار كشيدن دارد،سرطان « ادنو کارسینوم » شايع‌ترين سرطان بين آنهااست، اين نوع سرطان ربطي به سيگار كشيدن ندارد و در خانم‌ها هم زياد مشاهده می شود. اما سه نوع سرطان ديگربا سيگار کشیدن در ارتباط هستند. بايد توجه داشته باشيم در بيماري‌هاي ريوي بيماري ديگر هم وجود دارد، كه شايد مردم نام آنرانشنيده اند ویا زمانی شنيده اند كه يكي از اقوام و نزديكان آنها مبتلا شده اند، اين بيماري‌هاي هم خيلي مي‌توانند در طول عمر مريض مؤثر باشند،انواع بيماري‌هاي ديگرهم هست، ولي به طور كلي بيماري مثل بيماري‌هاي روماتيسمي مي‌توانند ريه ها را بطور خطرناکی گرفتار کنند. ولي وقتي با مردم صحبت مي‌كنيم تلاش داريم شايعترين بيماري ریه راکه سرطان است توضیح دهیم تابتوانند با نكشیدن سيگار ، تقريباً 65 تا 70 از وقوع آن جلوگیری کنند.

بيمارهاي ريوي درچه فصلي بیشتر شايع مي‌شود؟

معمولاً در فصول سرما به خصوص در كشوري مثل ايران كه آلودگي هوا زياد است، به خاطر پديده اينورژن درشهرهاي بزرگ مثل تهران بیماریهای تنفسی خيلي تشديد مي‌شود . از جمله این بيماري برونشيت مزمن است که در سیگاری های بخصوص دیده می شود در فصول سرد اینها ممکن است دچار سرماخوردگي و يا تنگي نفس‌هاي خيلي شديد شوند و حتی نیاز به بستری شدن پیدا کنند همچنین علائم و حملات آسم در هواي آلوده تشديد مي‌شود .

اوايل فصل بهار هم بیماری های مرتبط به آلرژي مانند پوليپ ، سينوزيت وآسم تشدید می شود. معمولاً فصل تابستان براي بيماران ريوي فصل خوبي است هم بخاطر اینکه که آلودگی کم است و هم بیماری های ویروسی کمتر دیده می شوند.

دستگاه تنفسی از دو بخش تشكيل شده بخش دستگاه تنفسی فوقاني که ازبيني ،حلق، حنجره ونای تشکیل شده و بخش دستگاه تنفسی تحتانی که از بافت نرم ریه ها و اجزای آن که شامل برونش، برونشیول و آلوئول هاست،آیا بيماری این دو بخش با هم متفاوت است ؟

به طور كلي بيماري‌هاي ريه به چند دسته تقسیم مي‌شوند. بيماري‌هاي بافتي- عروقی ريه و بيماري‌هايي كه لوله‌هاي ريه را درگير مي‌كنند.دستگاه فوقاني دستگاه تنفس مثل سينوس‌ها،لوله‌هايي كه در بيني هستند يا لوله‌هايي كه به آن برونش‌هاي بزرگ گفته مي‌شوند، اينها مي‌توانند در بيماري‌هايي مثل آسم درگير شده يا كساني كه سيگاري هستند برونشيت مزمن پيدا کرده . اين بيماران دچار تنگي نفس، سرفه، گاه افزايش خلط مي‌شوند وباید این سه تا نشانه رادر نظر داشته باشند،خلط خوني يك علامت بد است وحتماً بايد به پزشك مراجعه كنند.

وقتي كه از درگيري بافت ريه بحث مي‌كنيم مثلاً درسرطان ريه مثل سرطان‌هاي قسمت ديگر بدن نظیر سرطان معده درددر مرحله آخر بيماري خودش را نشان می دهد. چون ريه يك ارگان بسيار بزرگ است، در نتيجه سرطان باید اينقدر بزرگ شود تا بتواند در لوله‌هاي ريه فشار آورده و بيماررادچار سرفه يا تنگي نفس كندتابه پزشك مراجعه كنند .

متاسفانه بهمین دلیل تنها حدود 30درصد از بیماران سرطانی در مراحل اولیه و قابل علاج قطعی بیماری شان شناخته می شود.

چه عواملي باعث عفونت ريه مي‌شود؟

شايعترين علت عفونت های دستگاه‌هاي فوقاني معمولاً ويروسی هستند ، يك عادتي هم در ايران وجود دارد به محض اين‌كه علائم ویروسی دستگاه فوقاني درگير مي‌شودمردم سعي مي‌كنند آنتي بيوتيك مصرف كنند در حالي كه 85 تا 90 درصد این بیماری ويروسی است كه ممکن است به شکل آبريزش بيني ،عطسه، تب، سرفه، خود را نشان دهدکه معمولاً با مصرف آستامینوفن و مايعات خودبخود بهبود مي‌يابند، مگر اين‌كه بيمار‌ یک بیماری زمينه‌اي مثل آسم و برونشيت مزمن يا فيبروز داشته باشد كه آن موقع بايدبه پزشک مراجعه کند.

بنابراين بیشتر مواقع عفونت‌هاي ويروسي خودبخود حل مي‌شود. اما در نوزادان و افرادي که بالاي 65 سال دارند، عفونت‌هاي ويروسي مي‌تواند به عفونت‌هاي باكتريايي تبديل شده که درآن صورت باید آنتی بیوتیک مصرف کنند.

زمانی که فرد دچار اين علائم مي‌شود بايد به چه پزشكی مراجعه كند عمومي يا متخصص ؟

به نظر من بیمار اول بايد به يك پزشك عمومي مراجعه كند تا معاينه شود،در صورتي كه دچار عوارض ريوي باشد پزشك عمومی بيمار را بايد به متخصص يا فوق تخصص ريه ارجاع بدهد. عفونت‌هاي ريوي كه بیشتر در زمستان شایع می شود ، معمولاً راه‌هاي فوقاني هوايي را درگير مي‌كند ،علائم آن آبريزش بيني ، تب و سرفه است و شخص دچار تنگي نفس و خلط خوني یا عفونی نيست ، بيمار دچار علائم كاهش وزن زياد نمی‌شود، تعریق شبانه زياد پيدا نمي‌كند ، حداقل بيماري‌اش بيشتر از 7 روز طول نمي‌كشد، اگر چنانچه بیماری بيشتر از اين مدت طول بكشدمی تواند به پزشک متخصص مراجعه کند.

البته پزشكان عمومي برخی عفونت‌هاي ريوي را مي‌توانند درمان كنند چون بيشتر عفونت‌هاي ريوي ويروسي هستند و درمان نمي‌خواهندتنها آب واستامینوفن لازم دارند .

چرا اشخاص چاق بيشتر دچار مشكلات تنفسي مي‌شوند، آيا چاقي هم در بيماري ريوي تأثير دارد؟

بلي، از نظر آماري كساني كه چاق هستند، احتمال ابتلا به بيماري ريوي مثل آسم بيشتر است،در افراد چاق چون بافت چربي اطراف قفسه صدري زياد هست، مانع حركت باز و بسته شدن قفسه صدري شده و قسمت‌هاي پایین ريه ممكن است روي هم بيفتد، اگر خيلي چاق باشند، دچار مشكلات تهويه مي‌شوند كه ممكن است حتي لب هایشان سياه شده و دي اكسيد كربن بدنشان هم بالا برود ، در روز خواب آلوده باشند.موقعی که خواب ايجاد مي‌شود، يك سیستم عصبي به نام پاراسمپاتيك بيشتر حكمفرمامی شودو موجب می شود لوله‌هاي هواي فوقاني كم كم دچار تنگي شده و شخص در موقع خواب دچار «خروپف» شود، اين علایم اگر ادامه پيدا كند ممكن است شخص، ايست تنفسي چند ثانیه ای پيدا کرده و حتي در حين خواب مکرربيدار شود ،اما بعد ازبیداری اين چيزها را به ياد نياورد كه ايست تنفسي مكررویاخروپف می کرد. علت اين‌كه اينها خواب آلودمي‌شوند، اين است که در طول خواب دچار خروپف می شوندوایست های تنفسی باعث می شود که اینها از خواب بپرند وخواب سطحی داشته باشند، در نتيجه چون خواب خوب ندارند، در طول روز هم خواب آلودند .حتي در كشورهاي غربي اگر اثبات شود كه اينها دچار «آپنه تنفسی» هستند گواهي نامه شان تا زمان درمان باطل مي‌شود ،چرا كه ممكن است پشت فرمان هم بخوابند و تصادف كنند ، اينها علائم هشداردهنده‌اي است كه باید از افراد چاق پرسیده شود که به اینها بيماري‌هاي خواب مي‌گوييم.

با توجه به علايمي كه شما اشاره كرديد اگر در اشخاص چاق اين علايم مشاهده شود، آيا آنها بيماري ريوي دارند؟

خيلي از افراد هستند كه خروپف مي‌كنند و خوب هم مي‌خوابند و دچار علائم انسدادي نمي‌شوند، يعني راه‌هاي تنفسي اينها مسدود نمي‌شود و ايست تنفسي ندارند ، طي روزهم مي‌گويندخوب بوده و خواب آلود نيستند، سردرد صبح گاهی ندارند دهانشان خشك نيست و اينجور اشخاص نياز به درمان خاصي ندارند .

آيا بيماران ريوي بايد از رژيم خاصي تبعيت كنند؟

برخی از بيماران ريوي، بایدخيلي مسائل را بيشتر از ديگر بيماران ريوي باید رعايت كنند، مثلاً به بيماران آسمي توصيه‌مي‌شود، ترشيجات نخورند ،در هواي سرد و خشک مراقب خود باشند، ادويه جات كمتر مصرف كنند. برخي از خوردني ممكن است آسم را تشديد كند، ولي وقتي ما اين راه‌ها را پيشنهاد مي‌كنيم، احتمالاتمام بيماران آسمي فكر مي‌كنند كه اين موضوع براي تمام آنها صادق است در حالي كه اين طور نيست، گوجه فرنگي ممكن است آسم برخي بيماران را تشديد كند ،اما در عده ای دیگر اثري نداشته باشد يا خربزه، انگور ممکن است بیماری برخی آسمی ها راتشدید کندبنابراين نبايد يك ليست براي تمام بیماران داده شود، برای هر فرد بايد طبق شرایط بیماری مشخص كرد كه به كدام يك از غذاها حساسیت دارد.

چرا غذاهاي نفاخ بيماران ريوي را بيشتر دچار مشكل مي‌كند؟

دليل آن خيلي ساده است، به خاطر اين‌كه وقتي شكم نفخ مي‌كند، روي عضله‌ ديافراگم( این عضله مهم‌ترین عضله تنفسی است که قفسه سینه را از حفره شکمی، جدا می‌سازد) فشار مي‌آورد و اين فشار باعث مي‌شود كه ديافراگم بالا برود.

باید توجه داشته باشيم كه ديافراگم يكي از مهمترين عضله تنفسی ، دستگاه تنفسي و ريه است و وقتي كه بالا مي‌رود حجم ريه كاهش پيدا مي‌كند و ما دچار تنگي نفس مي‌شويم، ديافراگم وقتي بالا مي‌رود در وضعيتي قرار مي‌گيرد كه نمي‌تواند انقباضات خوبی داشته و ريه را خوب باز و بسته كند ، در نتيجه شخص دچار تنگي نفس مي‌شود.

بنابراین آنهايي چاق هستند وقتي دراز مي‌كشند به خصوص به پشت که مي‌خوابند دچار تنگي نفس مي‌شوند، چون ارگانهايي كه در داخل شكم است روي ديافراگم فشار مي‌آورد و وارد قفسه صدري شده و ریه كوچك مي‌شود ، اينها دچار تنگي نفس مي‌شوند و بايد نيمه نشسته بخواند.

اشخاصی که مشکل ریوی دارندگاهی غذا از معده آنهابه نای برمی گردد(می پرد)و دچار سرفه می شوند،چرا این اتفاق می افتد؟

مساله دیگر برگشت غذا از معده به ريه است كه نكته بسيار مهمی است، هرچه ما بيشتر و جلوتر مي‌رويم اهميت آن را بيشتر متوجه مي‌شويم، امروزه تا حدودي مي‌دانيم بيماري‌هايي مثل فيبروز، ممكن است رفلاكس یا برگشت غذاهاي معده به مري وسپس برگشتش به ریه آن را تشدید کند، يا در آسم ممكن است برگشت غذا آن را تشديد كند، در نتيجه سعي مي‌كنيم در كنار داروهاي ريوي داروهاي ديگر هم بدهيم كه نفخ را مرتفع كنند و جلو رفلاكس بيمار را بگيرد، چرا كه این نفخی که بوجود می آید،بسياري از بيماري‌ها را تشديد مي‌كند.

براي پيشگيري از بيماري‌هاي ريوي، افراد چه مسائلي را بايد رعايت كنند ؟

مهمترين توصيه‌اين است ،سيگار نكشند براي اين‌كه سيگار عامل بسياري از بيماري‌هاي ريوي و غيرريوي است ،سیگارکشیدن آسم را تشدید و موجب برونشيت مزمن مي‌شود ،جالب این است، خيلي از بیماران وقتي پيش پزشك مي‌آيند، مي‌گويند چون سيگاري هستيم دارويي بدهيد كه سیگار را خنثي کند. ما چنین داروی نداریم که آثار سیگار را از بین ببرد.، بیماران ریوی با مصرف غذاهاي خوب، ورزش، سعي کنندتا آنجا كه مي‌توانند از چاقي مفرط جلوگيري كنند، همانطوري كه اشاره شده برای برخي بيماران توصيه مي‌كنيم كه از برخي غذاها اجتناب كنند، چون تشديد كننده برخي بيماري‌ها مثل آسم است،همچنین سالانه بيماران آسمي و برونشيتي حتماً بايد واكسن بزنندتا مبتلا به آنفلوانزا نشوند.

شما به بیمار آسم اشاره کردید ، آسم چه نوع بیماری است و علایم آن چیست؟

علایم بیماری آسم تنگی نفس وسرفه است، این دوعلایم شایعی هستندکه در این بیماری دیده می شود،ازنظر پزشکی آسم تعریف چند گانه ای داردکه معمولا با التهاب وقرمزی لوله های ریه همراه است،زمانی که بیمار دچار آسم می شود،لوله های ریه متورم وساختمان آنها عوض می شودبه عبارتی آنها کلفت تر شده و در فواصل مختلف دچاراسپاسم می شوندوبیماردچارحملات تنگی نفس می شود.

چه چیزی بیماری آسم تحریک می کند؟

عواملی مثل ژنتیک که مانمی توانیم نقشی در آن داشته باشیم. در کشورهای غربی شاید بهداشت بسیار زیادی که دراوایل زندگی دارند ممکن است نقش داشته باشد،در ایران نیز موضوع آلودگی بسیار مهم است کسانی که شغل های تحریک کننده ویا آسم شغلی داشته باشند توصیه می کنیم از ماسک استفاده کنندو در موارد شدید حتی توصیه می شود شغل خود را عوض کنند.

آیا آسم قابل درمان است؟

آسم به طور کلی یک بیماری است که باید کنترل شودمعمولاکسی را نمی کشد ،مگر اینکه بیمار داروهایش را استفاده نکندو به علایم هشداردهنده توجه نکند در آن صورت خیلی خطرناک می شود. آموزش بیمار مبتلا به آسم خیلی مهم است وآمار نشان می دهد، حملات و مرگ و میر در بیماران آسمی که از طبقات کم سواد هستند بیشتر دیده می شود.

چه اشخاصی بیشتر در معرض بیماری ریوی قرار دارند؟

کسانی که در معادن کار می کنند ممکن است به انواع مختلف بیماری ریوی دچار شوند هر معدنی که با خاک سروکار داردسلیس هم در آن هست ، ممکن است به سلیکوزیس منتهی شود. یاکسانی که در معدن زغال سنگ کار می کنندبیماری مخصوصی درریه دارند ،همچنین اشخاصی که در مرکز شهر کار می کنند ، ممکن است به دلیل آلودگی برونشیت وآسم آنها تشدیدشود.

آبسه ریه چیست واشخاص چرا به آن دچار می شوند؟

این بیماری در افراد خاصی اتفاق می افتد،سالمندان و الکلی ها ،کسانی که سکته کرده اند، بلع آنها مختل می شود و غذا بجای اینکه به مری برود وارد ریه می شود. کلا محتوای دهان که بسیار کثیف وحاوی میکروب های بی هوازی وغیره است ممکن است وارد ریه شده و ایجاد آبسه ریه کند،یاکسانی دچار عفونت ویروسی یا آنفلوانزاشوند، دیابتی ،الکلی و یا مسن باشند ممکن است ابتدا به پنومونی و در برخی آبسه ریه ایجاد شود.

برونشیت ریه چیست؟

این یک اصطلاح یونانی است"برونش" یعنی لوله ها و"ایت" هم یعنی التهاب لوله هوایی،بنابر این برونشیت یعنی التهاب لوله های هوایی ،این التهاب لوله های هوایی که باید مشخص شود که علت آن چیست ، خودش بیماری نیست و انواعی دارد که مهمترین آن برونشیت مزمن است که علت آن سیگار کشیدن وآلودگی هواست .

آیا عفونت ریه باعث عفونت گوش هم می شود؟

ارتباط دارد، به این صورت که تمام کسانی که آلرژیک هستندممکن است سینوزیت یا درماتیک و پولیپ داشته باشند،در نتیجه لوله ای که بین گوش میانی وحلق است،آن هم دچار التهاب شود و گاها مسدود شود و بیمار را مساعد به عفونت گوش کند.

آلرژی چیست وچه تفاوتی با آسم دارد؟

یکی از دلایل عمده آسم آلرژی است یعنی بدن ما به دلایل مختلف بیش ازحدبه آلرژنها وموادی که در خارج هستند،واکنش نشان می دهد، واکنش بیش از حد باعث می شود مخاط ،چشم ، لوله های فوقانی وبرونش دچار التهاب وقرمزی شودکه بعدها ممکن است به شکل یک برونشیت معمولی یاآسم ظاهرشود.

چرااشخاص دچار آلرژی می شوند آیا آلرژی می تواند وارثتی وژنتیکی باشد؟

معمولاآلرژی یک اشتباه ایمونولوژیک بدن است که بدن به دلایل مختلف دچار آن می شود،به طورکلی در این زمینه ژنتیک خیلی موثر است،اما آلودگی هواوعوامل محیطی ،عفونت های ویروسی هم در شعله ور کردن پروسه آلرژی می توانددخالت داشته باشد.

زمانی که هوا آلوده است آیاافرادعادی هم باید از ماسک استفاده کنند؟

باید توجه داشته باشیم وقتی ماسک می زنیم خیلی ذرات ریزی است که ممکن است از ماسک عبور کندیا بعد از چند ساعت ممکن است خود ماسک پر ازآلودگی شود ،بنابر این توصیه ام به بیماران این است اگر ازماسک استفاده می کنندباید از ماسک های یک بار مصرف استفاده کرده وپشت سرهم آنراعوض کنندتا خود ماسک باعث آلودگی نشود.

زمانی که هوا آلوده است بیماران ریوی چکار باید بکنند؟

تنها کاری که می توانندبکننددرخانه بمانندوبیرون نروند به خاطر این که هوای آلوده تهران حاوی گوگردو نیتروژن است که اینها هم خاصیت سوزندگی دارند که علت آن تولید اسید سولفوریک در مخاط است که به نوبه خود موجب التهاب ،برونشیت ،سرفه ،سوزش چشم و...می کند.

حتی آسم هایی داریم که ممکن است بوسیله آلودگی ها تشدید شود.بعلاوه نیتروژنی که در هوا هست می تواند وارد راههای کوچک هوایی ما شده وموجب بیماری به نام برونشیولیت شود که التهاب برونشول هااست و درمان آن خیلی سخت است بنابر این توصیه ام این است یا از تهران خارج یا در خانه بمانند.

گاهی آلودگی هوا به دلیل گردوغباری است که از کشور همسایه به داخل کشور نفوذمی کند اگر بیماران ریوی دچار تنگی نفس شوند چکار باید بکنند؟

همانطور که گفته شد آلودگی هوا به هر دلیل می تواند موجب تشدید بیماری های ریوی و قلبی شود. طبیعی است که بهترین راه اجتناب است. این بیماران باید در خانه بمانند تا آلودگی شدید کمتر شود اگر هم بیرون می روند از ماسک استفاده کنند.

گفتگو:رحمان احمدي

غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۸
راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
9
با کمال تشکر از اقایدکتر بابت رانمائی بیماران ریوی داخل منزل
گلناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
11
با سلام .سی سالمه. سه ماهه که دچار تنگی نفس شدم اکثر مواقع مجبورم از طریق دهانم نفس زمانی که فعالیت میکنم یا اروم راه میرم دچار تنگی نفس میشم و قلبم درد میکنه شبا موقع استراحت طپش قلبمو حس میکنم . نمیتونم نفس عمیق بکشم هر وقت این کار رو انجام می دم چشام سیاهی میره و جایی رو نمیتونم ببینم . میشه لطفا بهم علتشو بگین ممنون میشم .
با تشکر فریدی
مجتبی
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
8
با سلام .من 26 سالمه چن وقته احساس میکردم موقع حرف زدن گلوم درد میکونه میسوزه نمیتونم ادامه بدم الانم چند ماهه احساس میکنکم نفس کشیدنم سنگین شده یعنی متوجه میشم که به سختی نفس میکشم.من از بچه گی سینوزیت دارم هر روز صبح که از خواب بیدار میشم خلط بد جور اذییتم میکنه همیشه هم از دهنم نفس میکشم چون راه بینیم بسته است.اسپیرومتری انجام دادم میگن یکمی ضعیفه الانم چند وقته که تنگی تو خواب هم بیدارم میکنه.لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام واحترام
لطفا بعدازتعطیلات نوروزی با دفترسایت به شماره 88102195تماس بگیرید تاراهنمایی ومشاوره لازم صورت گیرد.
درصورات نیازاورژانسی هم می توانید به یکی ازبیمارستانها مراجعه نمایید اگردرتهران هستید بیمارستان امیراعلم درخیابان سعدی مرکزقوق تخصصی گوش وحلق وبینی است
باآرزوی سلامتی  
ازاد رحيمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
0
سلام. من پدرم يك سال و نيم است كه دچار سرطان ريه شده. متاسفانه به عمق مغزش هم سرايت كرده. بعد دو دوره شيمي درماني و دو دوره ٦ جلسه اي راديو اكتيو، حالا زمين گير شده. هر چيزي ميخوام بيش بدم، سريع سرفه، ميكنه. ميگن كه خوراكي بجاي اينكه ، وارد معده بشه، به ريه ميره.عفونت شديد داره. هه ر چه انتي بيوتيك تزريق ميكنيم درست نميشه. نميدونم الان چكارش كنم. ممنونم كه راهنمايي كنيد. با تشكر.
مدیر پایگاه باسلام بدون شک بیمارشما نیازمندبررسی های دقیق پزشکی است.به همین خاطرمی بایست دریک مرکزدرمانی فوق تخصصی تحت بررسی قرارگیرند.
چراکه شاید نیازمندداروها ودرمان دیگری باشند 
ستوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
3
3
سلام اقای دکتر من پسرم 9ماهه است و مادرزادی ریه سمت راست تشکیل نشده است قلبش هم سمت راست هست موجک های ریه سمت چپ هم فعال نیستن چون خیلی سریع عفونت میگیرد هرروز فیزوتراپی میشود هر 6ساعت هم بادستگاه نبالیزر نمک5درصد استفاده میکند میخواستم بدانم که چیکار باید بکنیم خوب بشه چون هر2ماه یک بار بیمارستان بستری میشود ایا امکان پیوند ریه وجود دارد باتشکر از لطف شما اگر من راراهنمایی کنید ممنون میشوم
شماره تلفن من هم 09128446948
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
6
سلام خسته نباشید آلان این چیزی که می خوام بگم شاید باور نکنید ولی من داروی برای انواع سرطان پیدا کردم آلان می دونم با خواندن این پیام می خندید و میگید که غیر ممکن ولی بدون که من راه درمان سرطان رو پیدا کردم ولی من هرچند جای میرم تا کسی بهم کمک کنه اما کمکم نمی کنن می گن ما چند سال توشیم که چجور راهش رو پیدا کنیم تو آلان اومدی می گی راه ی برای شفای مردم از سرطان را پیدا کردی والان من نیازی به کمک شما دارم
مدیر پایگاه باسلام منتظراطلاعات دقیق ترشماهستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
بهتره به مسولین وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنید و فرمول داروی مورد نظر خودتون رو به ایشان بدید تا متخصصین ضمن بررسی نسبت به تولید این دارو اقدام نمایند و قرار دادی با وزارت ببندید تا شما هم از منافع مادی آن بهره مند شوید.
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
4
با عرض سلام وتبریک سال نو
بنده در hrctریه میزان خصارت ایرتراپینگ را6/24 اعلام کردند این یعنی چه در ضمن بنده در زمان جنگ هنگام بمباران شیمیایی هم آنجا بودم با تشکر
ستوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
3
باعرض سلام وخسته نباشید چرا من راراهنمایی نمیکنید پسر من داره زجر میکشه حالش خوب نیست لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام لطفا سوالتان را ارسال فرمائید
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
1
2
من ریه م حساس شده سرفه میکنم ولی وقتی خوابم خبری نیست از سرفه چه کنم این مریضی چیست
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
1
8
سلام حدود چند سالي هست دچار ريفلاكس معده هستم از ٦سال قبل دردي زير دنده سمت راست دقيقا زير قفسه سينه بشدت اذيت ميكند بعد از مطالعه مطلب شما تا حدودي متوجه بيماريم شدم و اين كه به احتمال زياد دچار فيبروز ريه هستم سرفه ها خلط آور و بعضا در هنگام شب كه بيدار ميشم لخته كوچك خون در بزاق ميبينم لطفا راهنمايي كنيد به كدام بيمارستان مراجعه كنم .با تشكر
زیبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
1
4
با سلام ۱۳ سالمه من به ویروسی مبتلا شده بودم الان هم ۱ هفته از بیماریم میگذره اما خیلی کم سرفه میکنم و فکر میکنم این مدت سرفه (بدون درد ) خطر انکه چیکار کنم؟
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
0
سلام و روز بخیر مادر من یک هفته پیش سرش شکست و چند روز بعد هم سکته مغزی کردحالا هم دکترا میگن ریه هاش اب اورده خیلی ها میگن بسیار خطرناکه لطفا راهنمایی کنید وبیشتر توضیح دهید
مدیر پایگاه باسلام
به طورقطع ایشان باید دربیمارستان فوق تخصصی تحت درمان تیم پزشکی قرارگیرند
آرزوی سلامتی هم برای ایشان داریم
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
2
با سلام .سی و شش سالمه و شغلم آشپزی است. چند سالیست که از بیماری سارکوزوئید رنج می برم . 1- آیا شغلم بیماری من رو تشدید می کنه؟ چه پیشگیری هایی لازمه؟ 2- میخوام بدونم بیماری من خوب میشه ؟ یا تا آخر عمر با منه؟3- آیا جراحی میشه کرد ؟ خطر دارد یا نه؟ 4- اگر فوق تخصص خوب سراغ دارید که من را از شر این بیماری رها کنه ممنون میشم راهنمایی کنید؟
با سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال به خبرباکد62779 درسایت شفاآنلاین مراجعه نمایید.

http://shafaonline.ir/fa/news/62779

رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
درود.
من عکس رادیولوژی گرفتم از ریه چون آلرژی داشتم.اما تو عکس نوشته برجستگی ریه چپ مشاهده می شود.
توده فضاگیر دیده نشده.
اندازه قلب نرمال است.

آیا من سرطان ریه یا لنف دارم ؟
امکان این احتمال چقدره؟
سپاس
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال به خبرباکد62779 درسایت شفاآنلاین مراجعه نمایید.

http://shafaonline.ir/fa/news/62779

مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
0
با سلام وخسته نباشی شما..پدر من 8 سال پیش قلبشو به دلیل گرفتگی سه تا از رگهای قلبش عمل باز کردن وچون پدر من سیگار رو از اون موقع ترم نکردن الان بعد این چند سال مدت یه ساله که بدنش اب اورده بود که دکتر قلب و ریه بردیم گفتن ریش اب اورده و قلبش بزرگ شده

الان باچند تا امپول ورم دست و پا و صورتش خوابیده ولی شک مش هنوز بزرگه با این حال باز سیگار میکشه سوالم این بود خدمدتون که چه اینده ای در انتظار رش هست ممنون
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوال به خبرباکد62779 درسایت شفاآنلاین مراجعه نمایید.

http://shafaonline.ir/fa/news/62779

فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
از اولش میگم من سوم راهنمایی بودم ک زنگ ورزش معلم امتحان دو گرفت ک من دور چهار پنج بود ک نفس کم آوردن فشارم افتاد و عرق کردم تپش قلبمم زیاد بود رفتیم دکتر بهم تنفس مصنوعی وصل کردن از این اتفاق گذشت ولی دیگه نمیتونستم زیاد بدوم هرووقت میدویدم تپش قلبم زیاد میشد سال بعدش تو اول دبیرستانم بازم ین اتفاق افتاد و من نفس کم آوردم رفتیم دکتر قلب ک بعد از اکو و نوار قلب گفتن ک قلبم سالمه ولی دیگه بعد از اون واقعا نمی تونستم فعالیتی داشته باشم با کوچکترین تحرکی تپش قلبم زیاد میشد اولا فقط موقع دویدن بود ولی امسال موقع تند راه رفتن از پله بالا پایین رفتنم نفس کم میارم و تپش قلبم زیاد میشه فشارم میفته و دستام بی حس میشه دوباره دکتر قلب رفتم ک گفتن قلبت بازم سالمه ک یکی از آشنا ها گفت شاید از ریه هام مشکل باشه واقعا برام سخت شده نمیتونم تحرکی داشته باشم تپش قلب میگیرم نفس کم میارم نفسام با صدا میشه عرق میکنم فشارم میفته من الان 17 سالمه ببخشید طولانی شد ممنون میشم جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
پاسخ شما درخبرباکدhttp://shafaonline.ir/fa/news/63613منتشرشده است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
2
سلام من 52ساله حستم متاسفانه از 10سالگیم به مشکلات ریوی گرفتارم که حتی در آن زمان لوزه سوم هم عمل کردم به نظرم در آن زمان بجای شربت خلط آور باید با انتی بیوتیکها با این بیماری مبارزه میشد که نشد الان سالهاست با کوچکترین سرما خوردگی تب ولرز ومشکلات تنفسی بیشتر میشو د مدت 20سال سیگار کشیدم حدود 7سال است سیکار کاملا ترک کردم اما از شروع سال جدید 94دایما با توجه به اینکه مرتب ورزش هم میکردم ولی خیلی مشکل زیاد شده ودائما در حال سرفه وخلط در گیر هستم عکس ریه نیز گرفتم پیش دکتر هم رفتم ولی بهبود نیافتم در عکس ریه قسمت تحتانی حالت فشرده شان داده است لطفا راهنایی فرمایید
مدیر پایگاه

پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:



فرکانس رادیویی در درمان لوزه سوم موثر است؟/ روغن شتر جایگزین
انسولین می شود؟



شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به
پاسخ به کاربران ما نیز پرداختند.



سوال:



سلام وخسته نباشید . دختری 10 ساله دارم که
مرتب سرما می خوره دکتر با عکس برداری لوزه سوم اون رو تاید کرده .آیا من بندر
عباس میتونم با فرکانس رادیویی اون رو درمان کنم؟



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاطب عزیز فرکانس رادیویی یک وسیله برش است و مزایایی هم دارد اما
کار خاص و خارق العاده ای انجام نمی دهد، اما شما می توانید با فرکانس رادیویی عمل
را انجام دهید.



سوال:



باسلام من فروردین 93 هم با آب جوش و روشعله گاز افتادم سیخ سیخ شدم
چون دیابتی بودم عمل جراحی نشد الان اسکار موضعی دارم وخارش و پوستم سفت شده لطفا
ازنظر طب سنتی منوراهنمایی بفرمایید.



پاسخ: دکتر مامک هاشمی/ متخصص طب سنتی



مخاطب گرامی شما برای بهبود وضعیت ظاهری و رفع حس خارش پوستتان باید
به مطب هایی که به کار زالودرمانی می پردازند نیز مراجعه نمائید، حال در صورتی که
استفاده از زالو پس از 2 تا 3 بار پاسخ مطلوب نداد( در صورت سوزش و گزگز) باید از
روغن های مالیدنی مانند روغن بنفشه استفاده کنید، اما به طور کلی زالو جای اسکار
را تا حدی برطرف می کند و برای بررسی های بیشتر بهتر است که به پزشک مراجعه
نمائید.



سوال:



بنده مدت دو سال است که مبتلا به دیابت نوع 2 هستم آیا می توانم با
استفاده از شیر شتر از انسولین استفاده نکنم ؟



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاطب محترم نه خیر، نمی شود. فردی که نیازمند استفاده از انسولین است
شیر شترجایگزین نخواهد شد.



سوال:



سلام من یک میوم 8 سانتی داشتم آذر 93 با میومکتومی بای لاپاراسکوپی
در آوردنش. تو اردیبهشت ماه 94 سونو کردم دیدم یه میوم 4 سانتی همون جای قبلی
)خارج رحم) درآمده. کم کم شاهد علائمش مثل درد زیر دل، درد کمر،
ناراحتی معده و... هستم، از اونجا که هنوز بچه هم ندارم نگرانم راهنمایی ایم کنید
یعنی من سالی یکی دو بار باید جراحی کنم؟ راه دیگری وجود نداره؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ جراح و متخصص زنان و زایمان



مخاط عزیز از آنجا که میوم خارج از رحم و 4 سانتی متر است مشکلی برای
حاملگی شما ایجاد نمی کند، اما در صورتی که قصد حاملگی ندارید باید 3 تا 6 ماه بعد
برای اطلاع از این که میوم از 4 سانتی متر تغییری داشته یا نه سونوگرافی مجدد
انجام دهید حال در صورتی که 2برابر شده باشد باید عمل جراحی نیز انجام گیرد.



سوال:



سلام من 52ساله هستم متاسفانه از 10سالگیم به مشکلات ریوی گرفتارم که
حتی در آن زمان لوزه سوم هم عمل کردم به نظرم در آن زمان بجای شربت خلط آور باید
با انتی بیوتیکها با این بیماری مبارزه میشد که نشد الان سالهاست با کوچکترین سرما
خوردگی تب ولرز ومشکلات تنفسی بیشتر میشو د مدت 20سال سیگار کشیدم حدود 7سال است
سیکار کاملا ترک کردم اما از شروع سال جدید 94دایما با توجه به اینکه مرتب ورزش هم
میکردم ولی خیلی مشکل زیاد شده ودائما در حال سرفه وخلط در گیر هستم عکس ریه نیز
گرفتم پیش دکتر هم رفتم ولی بهبود نیافتم در عکس ریه قسمت تحتانی حالت فشرده شان
داده است لطفا راهنایی فرمایید.



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاط محترم برای مشکلات ریوی که باید به یک متخصص ریه مراجعه کنید اما
در مواردی که به علت عفونت های مزمن و مکرر سینوس ها افراد دچار آسم می شوند و به
دنبال آن مشکلات تنفسی نیز رخ می دهد، حال با کنترل مشکلات سینوس آسم نیز کنترل می
شود اما از بین نمی رود، بنابراین شما باید به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه
کنید و از سینوس هایتان سی تی اسکن انجام دهید تا بر اساس آن بشود شما را راهنمایی
و برایتان دارو نیز تجویز کرد.



سوال:



با سلام خدمت شما ما كه تيروئيد دارم و الان كه دارو مصرف مى كنيم چند
سال ديگر بايد اين دارو لوتيروكسين رو بخوريم در چند سالگى بايد ان را عمل كرد يا
آيا براى كم كارى تيروئيد باز هـم بايد دارو خورد در ضمن حدود ١٠ سال ى مى باشد كه
من دارو مصرف مى كنم و از سن ٣٨ سالگى هـم پریودم قطع شده و هـم موهام از بين نيز
رفته و هـنوز جاهای جمع خالى آن نيز پر نشده لطفا راهنماى بفرمائيد.



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاط محترم مصرف دارو در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید مادام
العمر است و این که چه زمانی به عمل جراحی نیاز می باشد هم با تشخیص پزشک است، اما
علت این که چرا قاعدگی شما در سن 38 سالگی قطع شده باید به پزشک مراجعه نمائید تا
برایتان آزمایشات هورمونی یائسگی زودرس انجام شود. اما به نظر من مخاطبان به جای
این که سوالتشان را از سایت بپرسند به پزشکشان مراجعه کنند و به صورت حضوری به
پاسخ خود برسند!



نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
0
سلام,من چند ساله اسم دارم,ولی الان یک ساله که خیلی خیلی عفونت گلوم زیاد شده,خلط خیییلی زیاد,یعنی هرچی بخورم خلط میاد,رفتم دکتر گفت عفونت کرده,بستری شدم خوب شدم اما فقط دو هفته خوب بودم دوباره شروع شد,و چند ساله که الرژی هم دارم و همیشه بینی م کیپه,حس بویایی رو از دست دادم,چیکاااار کنم,چقد قرص بخورم اخه
مدیر پایگاه

پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:



فرکانس رادیویی در درمان لوزه سوم موثر است؟/ روغن شتر جایگزین
انسولین می شود؟



شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به
پاسخ به کاربران ما نیز پرداختند.



سوال:



سلام وخسته نباشید . دختری 10 ساله دارم که
مرتب سرما می خوره دکتر با عکس برداری لوزه سوم اون رو تاید کرده .آیا من بندر
عباس میتونم با فرکانس رادیویی اون رو درمان کنم؟



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاطب عزیز فرکانس رادیویی یک وسیله برش است و مزایایی هم دارد اما
کار خاص و خارق العاده ای انجام نمی دهد، اما شما می توانید با فرکانس رادیویی عمل
را انجام دهید.



سوال:



باسلام من فروردین 93 هم با آب جوش و روشعله گاز افتادم سیخ سیخ شدم
چون دیابتی بودم عمل جراحی نشد الان اسکار موضعی دارم وخارش و پوستم سفت شده لطفا
ازنظر طب سنتی منوراهنمایی بفرمایید.



پاسخ: دکتر مامک هاشمی/ متخصص طب سنتی



مخاطب گرامی شما برای بهبود وضعیت ظاهری و رفع حس خارش پوستتان باید
به مطب هایی که به کار زالودرمانی می پردازند نیز مراجعه نمائید، حال در صورتی که
استفاده از زالو پس از 2 تا 3 بار پاسخ مطلوب نداد( در صورت سوزش و گزگز) باید از
روغن های مالیدنی مانند روغن بنفشه استفاده کنید، اما به طور کلی زالو جای اسکار
را تا حدی برطرف می کند و برای بررسی های بیشتر بهتر است که به پزشک مراجعه
نمائید.



سوال:



بنده مدت دو سال است که مبتلا به دیابت نوع 2 هستم آیا می توانم با
استفاده از شیر شتر از انسولین استفاده نکنم ؟



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاطب محترم نه خیر، نمی شود. فردی که نیازمند استفاده از انسولین است
شیر شترجایگزین نخواهد شد.



سوال:



سلام من یک میوم 8 سانتی داشتم آذر 93 با میومکتومی بای لاپاراسکوپی
در آوردنش. تو اردیبهشت ماه 94 سونو کردم دیدم یه میوم 4 سانتی همون جای قبلی
)خارج رحم) درآمده. کم کم شاهد علائمش مثل درد زیر دل، درد کمر،
ناراحتی معده و... هستم، از اونجا که هنوز بچه هم ندارم نگرانم راهنمایی ایم کنید
یعنی من سالی یکی دو بار باید جراحی کنم؟ راه دیگری وجود نداره؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ جراح و متخصص زنان و زایمان



مخاط عزیز از آنجا که میوم خارج از رحم و 4 سانتی متر است مشکلی برای
حاملگی شما ایجاد نمی کند، اما در صورتی که قصد حاملگی ندارید باید 3 تا 6 ماه بعد
برای اطلاع از این که میوم از 4 سانتی متر تغییری داشته یا نه سونوگرافی مجدد
انجام دهید حال در صورتی که 2برابر شده باشد باید عمل جراحی نیز انجام گیرد.



سوال:



سلام من 52ساله هستم متاسفانه از 10سالگیم به مشکلات ریوی گرفتارم که
حتی در آن زمان لوزه سوم هم عمل کردم به نظرم در آن زمان بجای شربت خلط آور باید
با انتی بیوتیکها با این بیماری مبارزه میشد که نشد الان سالهاست با کوچکترین سرما
خوردگی تب ولرز ومشکلات تنفسی بیشتر میشو د مدت 20سال سیگار کشیدم حدود 7سال است
سیکار کاملا ترک کردم اما از شروع سال جدید 94دایما با توجه به اینکه مرتب ورزش هم
میکردم ولی خیلی مشکل زیاد شده ودائما در حال سرفه وخلط در گیر هستم عکس ریه نیز
گرفتم پیش دکتر هم رفتم ولی بهبود نیافتم در عکس ریه قسمت تحتانی حالت فشرده شان
داده است لطفا راهنایی فرمایید.



پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی



مخاط محترم برای مشکلات ریوی که باید به یک متخصص ریه مراجعه کنید اما
در مواردی که به علت عفونت های مزمن و مکرر سینوس ها افراد دچار آسم می شوند و به
دنبال آن مشکلات تنفسی نیز رخ می دهد، حال با کنترل مشکلات سینوس آسم نیز کنترل می
شود اما از بین نمی رود، بنابراین شما باید به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه
کنید و از سینوس هایتان سی تی اسکن انجام دهید تا بر اساس آن بشود شما را راهنمایی
و برایتان دارو نیز تجویز کرد.



سوال:



با سلام خدمت شما ما كه تيروئيد دارم و الان كه دارو مصرف مى كنيم چند
سال ديگر بايد اين دارو لوتيروكسين رو بخوريم در چند سالگى بايد ان را عمل كرد يا
آيا براى كم كارى تيروئيد باز هـم بايد دارو خورد در ضمن حدود ١٠ سال ى مى باشد كه
من دارو مصرف مى كنم و از سن ٣٨ سالگى هـم پریودم قطع شده و هـم موهام از بين نيز
رفته و هـنوز جاهای جمع خالى آن نيز پر نشده لطفا راهنماى بفرمائيد.



پاسخ: دکتر علیرضا استقامتی/ عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون
ریز ایران



مخاط محترم مصرف دارو در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید مادام
العمر است و این که چه زمانی به عمل جراحی نیاز می باشد هم با تشخیص پزشک است، اما
علت این که چرا قاعدگی شما در سن 38 سالگی قطع شده باید به پزشک مراجعه نمائید تا
برایتان آزمایشات هورمونی یائسگی زودرس انجام شود. اما به نظر من مخاطبان به جای
این که سوالتشان را از سایت بپرسند به پزشکشان مراجعه کنند و به صورت حضوری به
پاسخ خود برسند!



نسترن محسن زاده
|
United States
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
0
با سلام
من۳۵ساله هستم و مدت هشت سال است سرفه می کنم
در توراکس ریه خود اندازه ی قلب وعروق نرمال وهیچ مشکلی دیده نمی شود از شما خواهش می کنم کمک کنید
مدیر پایگاه باسلام
درباره این موضوع نمی توان بدون بررسی های لازم وانجام معاینات راهنمایی دقیق انجام داد.بنابراین باید  به متخصص مربوطه مراجعه شود.
مهرنوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
ممنون اطلاعات مفیدی دریافت کردم
موفق باشید
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
با سلام. من در دوره PMS دچار نوعی اسپاسم تنفسی شدید می شم. طوری که نزدیک به نیم ساعت حتی بیشتر قادر نیستم هیچ نوع فعالیتی بکنم. می خواستم بدونم این اسپاسم نوعی حمله آسمی هستش؟ راه درمانی هم داره یا خیر؟
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۶۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال: من دختر6ساله دارم که با دندان قورچه زیاد همه رو از خواب بلند میکن
اگر میشود راهنمایی کنید.


پاسخ: دکتر پریسامهراشتیاق/ دندانپزشک کودک و نوجوان



دندان قروچه علل بسیار متفاوتی دارد که تمامی آنها نیازمند بررسی است.
ابتدا برای بررسی وضعیت کم خونی کودک باید آزمایش کامل خون و آزمایش انگل هم انجام
شود. وجود دندان های پوسیده هم می تواند عامل بروز دندان قروچه باشد. حال در صورت
بررسی تمام موارد و درمان دندانی در دهان، همچنان مشکل دندان قروچه نیز ادامه یافت
احتمالأ مربوط به قضیه روحی کودک می شود زیرا کودکان درون گرا استرس های خود را
بروز نمی دهند و شب هنگام از این طریق نیز تخلیه می شوند.



دندان قروچه های شدید موجب سایش دندان ها می شود بنابراین لازم است شب
هنگام از نایت گایت استفاده شود تا اثرات سوء مصرف بر دهان نیز نگذارد.



سوال: سلام.دختری
17ساله هستم .میخواستم علائم کیست و درمانشو بدونم



پاسخ: دکتر
شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



کیست انواع و درمان های مختلفی دارد.اگر مشکلی دارید به متخصص زنان و
زایمان مراجعه کنید.



سوال: من
چند دوره پریودم به این صورت میباشد که ابتدا در روز قاعدگی یک لکه میبینم و 3روز
هیچ خونریزی وجود ندارد و مجددا بعد از 2-3 روز خونریزی شروع میشود میخواستم ببینم
چرا و چه مشکلی هست ؟درمانش چیه ؟درد در پهلو راست داشتم سونو دادم قزص مصرف کردم
کیستم رفع شد ولی الان بعد از چند ماه مجددا درد پهلو راست دارم ، من متاهل هستم و
نزدیکی بدون جلوگیری انجام میشود.



پاسخ: دکتر
شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



شما به احتمال زیاد دچار کمبود هورمون پروژسترون و نارسایی کیست جسم زرد
هستید که برای تشخیص دقیق تر بهتر است به پزشک مراجعه نمائید تا پس از انجام
سونوگرافی از داخل واژینال داروهای مربوطه تجویز شود.



سوال: اگر
کسی رحم دو شاخ و یک بار سابقه سقط در 16 هفتگی داشته باشد باید چه کار کند؟



پاسخ:
دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



در رحم های دوشاخ که فرد دچار سقط جنین می شود در حاملگی های بعدی دهانه
رحم باید توسط متخصص زنان در زیر 17 هفتگی نیز دوخته شود.



سوال: باسلام
میخواستم بدونم که اگر با دستمال کاغذی بدن خودمو پاک کرده باشم و به خاطر فشار
بیش از اندازه روی بدن پرده بکارتم پاره شده باشه و2.3قطره خون اومده باشه این
بخاطر پارگی پرده است ولی چیزی وارد واژن نشده فقط رو بوده.



پاسخ: دکتر
شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان



احتمال پارگی پرده بکارت به این روش بسیار بعید است اما برای معاینه و
تشخیص به یک متخصص زنان مراجعه کنید.



سوال: من
حدود سه ماه است که ازدواج کرده ام.همسرم نسبت به من دارای میل جنسی خیلی کمی است
و اکثرا من از ایشون تقاضای رابطه جنسی دارم. وقتی دلیل این بی میلی رو می پرسم
میگه من واریکسل و زود انزالی دارم و همین میل جنسیم رو کم کرده. به ندرت تو این
سه ماه رابطه لذت بخش داشتیم.



پاسخ: دکتر
لطف الله ارمنده/ جراح کلیه و مجاری ادراری



واریکوسل در بی میلی جنسی به هیچ عنوان نقشی ندارد و برای حل این مشکل و
زودانزالی باید به پزشک مراجعه کنید و خوشبختانه درمان های خوب و موثری در این امر
موجود هستند.



سوال: مادر
من هردو کلیه هاش پلی کیستیک هستش.هرجا میبریم میگن درمان نداره الان 50سالش
هست.آیا خیلی براش خطرناکه؟راهنمایی کنید لطفا



پاسخ: دکتر
لطف الله ارمنده/ جراح کلیه و مجاری ادراری



برای کلیه پلی کیستیک درمان خاصی وجود ندارد، در صورت پیشرفت امکان دارد
که به پیوند کلیه نیاز باشد، ضمن این که فرزندان شما هم باید آزمایشانت مربوطه را
انجام دهند چون در ابتلا به این بیماری ارث نیز تأثیرگذار است.



سوال: با
سلام. دچار نوعی اسپاسم تنفسی شدید می شوم. طوری که نزدیک به نیم ساعت حتی بیشتر قادر
نیستم هیچ نوع فعالیتی بکنم. می خواستم بدونم این اسپاسم نوعی حمله آسمی هستش؟ راه
درمانی هم داره یا خیر؟



پاسخ: دکتر
حمیدسهراب پور/ فوق تخصص ریه



صحبت های شما خیلی واضح نیست،
اصطلاحات ذکر شده مانند اسپاسم تنفسی از نظر علم پزشکی خیلی صحیح نمی باشد، بنابراین
برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید.



سوال: سلام
من مدتی است از قرص سیپروهپتادین و دگزامتازون استفاده میکنم ...یکی از عوارض آن
را آب آوردن ریه گفتن میخواستم ببینم واقعاا چنین چیزی امکان داره یا شایعه هست.



پاسخ: دکتر
حمید سهراب پور/ فوق تخصص ریه



آب آوردن ریه جزء عوارض این قرص ها نیست.



سوال: باسلام
پدرمن 74 سال سن داره والان حدود4ماهه که متوجه شدیم ریه سمت چپشون تخریب شده،،عکس
قفسه سینه، سی تی اسکن،برونوسکپی ، آب پشت ریه گرفته شده وجواب سل وسرطان
منفی،حدودیک هفته بستری دربیمارستان بعلت تنگی نفس بوده والان مرخصش کردن ومیگن
بعلت کهولت سن نمیشه براشون کاری کرد.الان باتنگی نفس مشکل دارن ولی متاسفانه
پزشکان نیز روند درمانی رو پیشنهاد نمیدن ومرتب تکرارمراحل تشخیص وتحمیل وقت
وهزینه؛ لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر ، درضمن ایشون سیگاری نبودن.



پاسخ:
دکتر حمید سهراب پور/ فوق تخصص ریه



احتمالأ پدرشما در گذشته دچار نوعی بیماری مزمن مانند سل بوده اند، زمانی
که ریه تخریب می شود کار زیادی نمی توان انجام داد، اما در کل پدر شما باید از
فعالیت هایش بکاهد و خود را خسته نکند و در صورت نیاز از اکسیژن استفاده شود.



سوال: پدر
بزرگ من ۶۳ سال داره و شکم و ریش اب اورده و تمام بدنش غده های سرطانی زده تو رو
خدا راهی براش پیدا کنید شیمی درمانی هم کرده.



پاسخ:
دکتر حمید سهراب پور/ فوق تخصص ریه



به جز شیمی درمانی روش دیگری نیست، متاسفانه عوارض بیماری اجتناب ناپذیر
است.

ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
با سلام و خسته نباشيد
من دختر ١٧ ساله اى هستم و حدود ٣ هفته است كه نميتونم به درستى نفس بكشم و بسيار سخت نفس عميق ميكشم و درد نسبى در نفسه سينه احساس ميكنم . نميدونم علت اين كه ناگهانى اين جورى شدم چيه ؟! لطفا راهنماييم كنيد
مدیر پایگاه باسلام
شما می بایست هرچه سریعتربه پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید.چراکه اطلاعات ارایه شده ازسوی شما برای ارایه نظرپزشک مشاورکافی نیست
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
من بعضی واقع نسبت به بعضی گازها یا بعضی مواد غذایی تنگی نفس شدید میگیرم این خودش یه نوع آلرژی هس؟ آیا درمانی هم دارد؟
مدیر پایگاه باسلام
مشکل شما نیازمند بررسی دقیق ازسوی متخصص ریه است
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
سلام ببخشید ما یه مریض معلول تشنجی داریم ک گلوشو باز کردن بد جوری هم عفونت و هم خلط داره چجوری درمانش کنیم
مدیر پایگاه باسلام نظرکارشناس شفاآنلاین اینستکه شما حتماوخیلی سریع با متخصصین مربوطه مشورت نمایید چراکه این شرایط برای بیمارشماخاص است ونیازبه بررسی های دقیق وسپس ارایه راهکارهای لازم دارد.درصورت تمایل برای بهره مند ازمشاوره وویزیت توسط پزشکان همکاربا شفاآنلاین درایام هفته با دفترسایت به شماره66948617 تماس بگیرید تاهماهنگی های لازم بعمل آید.باسپاس  
بتول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
سلام من هرزگاهی ازناحیه صورت دچار تورم میشوم الان مدتی است که شدت بیشتری گرفته هم ازلحاظ کلیوی بعضی علائم رادارم هم از لحاظ ریوی.مثل خلط داشتن و هرهفته یک باریا دوهفته یادریک هفته دوبار دچارسرفه میشوم با استشمام دود سیگاریا ماشین یا آلودگی نفسم تنگ میشه موقع خوابیدن هم خلط های سینه ام اذیت میکند من بیشتر اوقات اگرسرمای شدید بخورم از ریه دچار مشکل میشوم بیشتراوقات خلطدارم نمی دانم این ورم صورتم علائم بیماری کلیوی است یاریه .بچه که بودم آلرژی داشتم پاییزو بهارسرفه امانم رامیبریدممنون میشم راهنایی ام کنید
جهانپور همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
سلام. مادرم 84 سال دارد. بیماری او فیبروز ریوی است. قبلا قرص پردنیزولون با دوز 10 میلی و در هنگام وخامت با دوز 25 میلی در روز استفاده می کرد. حدود دو هفته است که تنگی نفس او شدیدترشده است و فقط با تزریق وریدی هیدروکورتیزون برای مدت 15 ساعت بهبود پیدا می کند. در منزل علاوه بر اکسیژن از دستگاه سی پپ نیز استفاده می کنیم. آیا روش دیگری در درمان ایشان پیشنهاد می کنید؟ قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم.
مدیر پایگاه باسلام
این درمان توسط پزشکان متخصص صورت می گیرد بنابراین باید به درمان امیدواربود
اما درصورت تمایل می توانید ازمشاوره دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه نیزبهره مند شوید
باسپاس
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
سلام. مادرم 45 سال دارد.بیماری مادرم سرگان پستان هسته الان مادرم ریش اب گرفته و ضریب هوشیش پایین اومده امکان دارد خوب بشه مادرم؟؟؟؟؟
ارسین
|
Romania
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
سلام و خسته نباشید خدمت شما من مدتی در کارخانه حوله سازی کار کردم و بعد از ان دچار تنگی نفس و موقع سیگار کشیدن احساس سوزش و بوی سیگار در بینی شدم هر دکتریم هم مراجع کردم متوجه نشد عکس ریه و تست تنفس هم دادم مشکلی نبود میخواستم بدونم مشکل از چیست ؟
مدیر پایگاه باسلام این موضوع نیازمند بررسی دقیق ومعاینات بالینی لازم ازسوی متخصص باتجربه ریه است .
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
من اسپوندلیت آنکیلوزان AS شدید30 ساله دارم سینوس هام نیاز به عمل داشتند قطره گیاهی مصرف کردم آریتمی قلبی گرفتم پروپرانول 10مصرف کردم 20روز بعد نفس تنگی کرفتم اصلا هیچ خلط یا سرفه ای ندارم هرچی دارو مثله تلفست +سیم بی کورتsymbicort320+ایروکاست میخورم بهتر نمیشم سیتو آنژیو قلبم سالمه دکترم میگه اسکن شش شما سالمه نفس تنگی من در رطوبت بالا بهتر میشه .چکار کنم؟با سپاس از شما
مدیر پایگاه باسلام این مشکل نیازمند بررسی ومعاینات دقیق است .درصورت تمایل می توانید به کلینیک دکترمجید نصیری متخصص گوش وحلق وبینی دربیمارستان مهرمراجعه نمایید
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
با سلام و وقت به خیر.
من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقهی تنگی نفس و قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید. ممنون
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
با عرض سلام و ادب و احترام
مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد
یک عفونت در ریه اش مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند.
در اواخر مرداد ماه مجددا با مراجعه به بیمارستان کسری تهران توسط دکتر عزیزا... عباسی با عمل بیهوشی مجددا نمونه دیگری جهت انجام پاتولوژی برداشت شده که پس از گذشت چند روز طی تماس مجدد جهت بردن نمونه برای انجام ازمایشات تکمیلی تماس حاصل گردیده است

که وضعیت مشابه برای انجام آزمایشات تکمیلی در شیراز هم اتفاق افتاد اما به نتیجه روشنی ختم نشد

اگر آزمایشات فعلی که در تهران در حال انجام است باز نتیجه ای را روشن ننماید تکلیف چیست

آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند

اگر سلول سرطانی باشد ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری باشد

آیا مواردی که تشخیص تومور سرطانی نباشد با عمل قابل حل است

لطفا راهنمایی فرمایید

با توجه به طولانی شدن زمان درمان و بی اشتهایی بیمار چه مواد غذایی را پیشنهاد می دهید که بیمار تقویت شود
مدیر پایگاه
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
شفا آنلاین- پزشکان و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین، به متداول ترین سوالات پزشکی کاربران شفا آنلاین پاسخ دادند.

سوال: سه تا میوم دوسانتی دارم که باعث نازایی ام شده، یک فرزند
دارم،،،، فرزند دیگه می خوام، 42 سالمه، باید چه کنم؟



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



میوم بسته به این که کجا قرار دارد منجر به نازایی می شود؛ اما سن شما
خیلی مهم تر از میوم هاست که منجر به نازایی شده، شما باید یک آزمایش
AMHانجام دهید تا بر اساس آن مشخص شود که در بافت تخمدانی چه مقدار ذخیره
فولیکول دارید تا قادر به حاملگی شوید.



سوال: مادر بزرگه من ی کیستی به بزرگیه 10 در 6 سانت داره بعد بخاطره
مصرف وارفارین نمیتونه عمل کنه



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



پزشک قلب وی می تواند وارفارین را تبدیل به داروی ضد انعقادی دیگر با اثرات کوتاه
تر(آمپول هپارین) کند که چند ساعت قبل از عمل وارفارین را قطع و بعد از عمل دوباره
شروع نماید.



سوال: سلام من دارای آندومتریوزشکمی هستم دکتربهم گفته که اگر خارج
شکم وزیرپوست رویی شکمم است ومشکلی برای بارداری ایجادنمی کند موقع سزارین در می
آورند با اینکه پریودم منظم شده تمام آزمایشهاهم نرمال بوده وشوهرم هم مشکلی
نداردولی بازاین ماباردارنشدم فقط خون پریودم تادوروزاست وبعدازآن خیلی کم شده
وتاشش روزتمام میشه ولی قبلا این جورنبوده
.



پاسخ: فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



شما برای بررسی لوله؛ رحم و تخمدان باید لاپاراسکوپی انجام دهید و
صحبت پزشک شما درست است اگر این ضایعات زیر پوست؛ داخل شکم یا لگن باشد نازایی را
در پی دارد.



سوال: خواهرم چند هفته به علت درد شدید ناحیه ی شکم و معده بستری شد
یعنی دردی که با هیچ مسکنی آرام نمی شد وآنزیم معده به۸۰۰رسیده بود که با دارو
کنترل شد وبا انجام سونوگرافی وآندوسکوپی و سی تی گفتند که به پانکراتیت دچار شده
والانم در سونو گفتند که کیسه صفرا سنگ نداره ولی باید بیرون بیاد وبعده هشت روز
مرخص شدولی الانم گهگاهی درد شدید در سینه و مرتب سرفه و استفراغ میکنه ودرد در
ناحیه ی بازو داره وخودشم میگه من که صفرام سالمه چرا باید عمل کنم.لطفا راهنمایی
کنید خواهرم همش ۳۰سالشه .دلیل این بیماری چیه اصلا خود این بیماری چیه خواهرم مرتب
سرگیجه ی شدید واستفراغ وسرفه وتنگی نفس داره در ضمن عکس و سونو تجمع مایع در حفره
شکمی رو هم نشون داده.کمکمون کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



این علائم مربوط به پانکراتیت است وباید درمان به طور کامل انجام شود
و برای درمان دقیق تر باید به یک متخصص ریه و گوارش مراجعه شود.



سوال: من 24 سالمه وحدودا شش ماهی هست که بعضی مواقع احساس فشار به
قفسه سینه و تنگی نفس می کنم. این اتفاق به ندرت در طول روز واکثرا شب ها اتفاق می
افته و بعضی مواقع با سرفه همراهه. و با پوشیدن لباس تنگ بیشتر میشه. صبحا با حالت
سرما خوردگی از خواب بیدار می شم و همیشه تو گلوم خلط هست. سابقه ی تنگی نفس و
قلبی هم ندارم. اما نگران این مساله هستم لطفا راهنماییم کنید
.



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



حالا که سابقه تنگی نفس و قلبی ندارید جای نگرانی نیست برای بررسی
دقیق تر به متخصص ریه مراجعه کنید.



سوال: مدت سه ماه از خردادماه 94 پدرم دچار سرفه بی اشتهایی و بی
خوابی اسب شبها در حالت نشته و احساس درد و ناراحتی دارد یک عفونت در ریه اش
مشاهده شده است که دکتر های متخصص ریه در شیراز طی دوبار برنکوسکوپی و یک بار
نمونه برداری سوزنی در زمان سی تی اسکن از نتیجه آزمایشات به نتیجه مشخصی نرسیده
اند و هیچ دارویی تجویز ننموده اند آیا مورد های مشابه تا بحال مشاهده شده است که
اینگونه بلاتکلیفی ایجاد کند
اگر سلول سرطانی باشد
ایا امکان دارد که این همه آزمایش آن را تشخیص ندهند یا امکان دارد مریضی دیگری است؟



پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه



بدون معالجه و نداشتن شرح حال دقیق از بیمار اظهار نظر مشکل است، اما
دوباره نمونه برداری های قبلی باید انجام شود و بیمار تحت نظر پزشک باشد.

اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
باسلام
پسری 24ساله هستم
سال پیش سرما خوردم و سرفه های بسیار شدیدی داشتم رفتم تست ریه ،دکتر گفت که سیگار نکش ولی متاسفانه من کشیدم
امسال دوباره مریض شدم دکترم بهم گفت که در استانه برونشیت مزمن ریه قرار گرفته ام
الان سیگارو ترک کردم ولی تپش ریه دارم و موقع خواب خروپف بسیار پرسروصدایی دارم
لطفا راهنمایی ام کنید
مدیر پایگاه باسلام بدون شک این عوارض ناشی ازسیگارکشیدن است ضمن اینکه ترک یکباره سیگارنیز دربرخی افراد بامسایلی روبروست
بااین حال توصیه مااینستکه به متخصص ریه یا متخصص قلب مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
باسلام من دچار آب ریزش. بینی هستم آیا ربطی به ریه داره
مدیر پایگاه باسلام بعید به نظرمیرسد که این موضوع ارتباطی با ریه داشته باشد.ضمن اینکه فصل آلرژی نیزفرارسیده است وممکن است شما آلرژی داشته باشید.اما توصیه ما اینستکه درصورت تداوم آب ریزش بینی به پزشک مراجعه نمایید
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
باسلام مادرم سی تی اسکن گرفته و در بخش ریه نتایج نرمالی داشته اما یکی از نتایج به این گونه است
Anterior basal right long shows coarse adhesive fibrosis این چه مشکلی هست؟؟؟خطرناکه ؟
مدیر پایگاه فیبروز ریه (Pulmonary fibrosis) به معنی تشکیل بافت فیبروز (بافت همبند)
در ریه است.علایم آن عبارتند از کوتاهی تنفس ، سرفه مزمن ، تنگی نفس ،
خستگی ، بی اشتهایی و کاهش وزن ، تغییرات کدورتی در عکس رادیوگرافی و
تغییرات عملکرد در تست های ریوی. سی‌تی اسکن ریه با تفکیک بالا
(high-resolution CT ) به خوبی فیبروز را نشان می دهد

بااین حال موضوع به طورقطع نیازمند بررسی ازسوی متخصص ریه است چراکه برای اعلام نظردرباره یک بیماری می بایست سایرعوامل وفاکتورها رانیزبررسی کرد واین توضیح مافقط برای اطلاعات عمومی شماست .پس به طورقطع دراسرع وقت به پزشک معالج مراجعه نمایید.باسپاس
فاطمه نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
سلام من عکس سیتی اسکن ازریه گرفتم سرفه فراوان دارم شانه راستم گرفتگی داره زیرقفسه سینم دردمیگیره میخاستم ببینم ربطی به چه نوع بیماری ریه دارد سریع جواب بدین ممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازبه معاینه بالینی ازسوی پزشک متخصص وبررسی وضعیت بالینی و فاکتورهای مختلف دارد.دروهله نخست نیزباید سی تی اسکن توسط پزشک بررسی شود شاید هم اصلا شما مشکل ریه نداشته باشید وازمشکل معده ومزاجی رنج می برید پس بهترین کارمراجعه سریع به پزشک متخصص داخلی یا ریه است 
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
سلام من ۲۲سالمه من وقتی ورزش میکنم بعداز گذشت یک ماه یا دوماه که بدنم قوی میشه سینم دوچار عفونت میشه وتنگی نفس میگیرم وتب میکنم وخلط از گلوم بیرون میاد ولی صرفه کم میکنم وغذاهای چرب رو میخورم وورزش میکنم شدید ترمیشه وبعضی موقع هام اتا شش تاهفت ماه اصلا نفس تنگی نمیگیرم ودرحالت عادی هیچ مشکلی به جز خلط اومدن از سینه ندارم که الان چندساله همش خلطمیاد در واقع خانوادگی هممون خلط میاد از سینمون نمی دونم چکار کنم من ورزشو خیلی دوست دارم لطفا راهنمایی کنین....میشه غذاهایی که میخورم چرب هست باعث عفونت ریه هام میشه ؟
مدیر پایگاه
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
شفا آنلاین- چند تن از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:
سلام من پسری 29ساله ام براي يك بارماري جوانا مصرف كردم الان جندماه است
كه مصرف كردم وباعث تحريك روحي وجسمي شدم وسينه هام كمي بزرك شدن لطفا
راهنماييم كنيد.

پاسخ: دکتر مرتضی عقبایی/ متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی

تغییرات
هورمونی ناشی از ماده مخدر در بدن موجب افزایش اشتهای فرد می شود و افزایش
سایز ارگان های جنسی را هم به همراه دارد. برای از بین رفتن وابستگی به
ماری جوانا به یک روانپزشک و در صورت اضافه وزن برای کاهش وزن به یک متخصص
تغذیه مراجعه کنید.

سوال:
من 26 سالمه 150 وزنمه و 193 قدم کبدم چرب گرید 1.ازمایش alt .ast دادم تو
اولین ازمایش ast 45 , و alt 79 بود. 2 ماه بعدش ازمایش دادم هر کدوم 4 تا
دونه بیشتر شده بود.خیلی استرس دارم میشه از استرس باشه و دارو و قرص های
زیادی میخوردم میشه از قرص ها باشه.قرص لیورگل 70 و سینارکول و الگومد.برای
سینوزیتم 8 تا امپول پینی سیلین و کلی مسکن و انتی بیوتیک مصرف
میکردم.الانم تو رژیمم .

پاسخ: حمید سهراب پور/ متخصص داخلی

افزایش آنزیم کبد علل مختلفی دارد برای بررسی به پزشک مراجعه کنید، برای کبد چرب باید تحت درمان و رژیم خاصی باشید.

سوال:
من به تازگی ازدواج کردم و قبل از ازدواج هم رابطه ی جنسی نداشتم بعد از
اولین نزدیکی متوجه شدم که پرده بکارت ندارم و دهانه ی واژنم گشاد بود
بطوری که برای اولین نزدیکی خیلی خیلی کم احساس درد داشتم و این گشادی واژن
همسرم را اذیت میکند سوال من اینه که امکان داره که بدون رابطه ی جنسی
دهانه ی واژن گشاد بشه؟علت چیست؟لطفا کمکم کنید

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان


برخی
به صورت ژنتیکی دچار عضلات واژن ریلکس و شل هستند؛ در صورت عدم رضایت جنسی
باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا در صورت لزوم با برخی داروها و یا در
صورت وجود مشکل عمده با انجام عمل جراحی مشکل شما حل شود.

سوال:
من ۲۲سالمه من وقتی ورزش میکنم بعداز گذشت یک ماه یا دوماه که بدنم قوی
میشه سینم دوچار عفونت میشه وتنگی نفس میگیرم وتب میکنم وخلط از گلوم بیرون
میاد ولی صرفه کم میکنم وغذاهای چرب رو میخورم وورزش میکنم شدید ترمیشه
وبعضی موقع هام اتا شش تاهفت ماه اصلا نفس تنگی نمیگیرم ودرحالت عادی هیچ
مشکلی به جز خلط اومدن از سینه ندارم که الان چندساله همش خلطمیاد در واقع
خانوادگی هممون خلط میاد از سینمون نمی دونم چکار کنم من ورزشو خیلی دوست
دارم لطفا راهنمایی کنین....میشه غذاهایی که میخورم چرب هست باعث عفونت ریه
هام میشه ؟

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/ متخصص داخلی، فوق تخصص ریه

باید به پزشک مراجعه کنید تا از قسمت سینه عکس گرفته شود.بروز عفونت هم ناشی از میکروب است نه مواد غذایی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
سلام من صبح هاسینم خط میاره غذاخوردنی بخارغذا اگه ی کم گرم باشه باعثه سرفه میشه چکارکنم
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل اینکه اطلاعاتی درباره شرایط بالینی شما دردست نداریم واین موضوع نیازمند بررسی است توصیه می کنیم به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید.
باسپاس
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
با سلام، من هفت ماه پیش مبتلا به سل شدم، برونشکتازی ریه راست دارم، الان با مصرف دارو هیچ اثری از سل در ریه نمانده و قطع دارو و درمان صورت گرفته، اما ریه همچنان عفونت داره و اذیتم، آیا دارو یا واکسنی هست که استفاده کنم ، خیلی استرس دارم ازاینکه مجدد به سل گرفتار بشم، ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهترین کاراینستکه شما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا بررسی های لازم و دقیق صورت گیرد ودرصورت نیاز دارو ودرمان تجویزشود.
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
سلام، ممنون از پاسخ شما، متخصص ریه مراجعه کردم برای جلوگیری از عفونت مجدد پیشنهاد جراحی و برداشتن بافت آسیب دیده دادند، نمیدونم چیکار کنم،
مدیر پایگاه سلام
اگر تهران هستید توصیه می کنیم درصورت تمایل به کلینیک دکتر بنی اقبال مراجعه نمایید   
mahsa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
با سلام پسری 17ساله هستم که از بچگی مشکل ریه دارم وهر وقت سرما بخورم یا در معرض سرمای شدید قرار بگیرم تنفسم مشکل میشه به دکتر که مراجعه کردم گفتن یه سوراخ ریز ریت داره وباید عمل کنی میخواستم ببینم چطوریه عملش خطرناکه ویا اگه عمل نکنم چی میشه؟
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
پاسخ به سوال شما بدون شک نیازمند بررسی های دقیق است که ما ازآن بی اطلاعیم. اما شما حتما باید طبق نظرپزشک متخصص درمان تان راهرچه زودترانجام دهید وآنرابه هیچ عنوان تاخیرنیاندازید
mahsa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
سلام
من چند ماهی است که در ناحیه مقعدم یک گوشت اضافی اوده که هنگام دسشویی رفتن بسیار میسوزه و بعدشم ادامه داره باید چکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شواهد نشان می دهد شما احتمالا هموروئید یا همان بواسیر دارید که باید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تادرمان شوید.
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
0
0
سلام می خواستم بدونم بویی که بایک باراستنشاق بوی ازبست دچاربیماری می شویم
مدیر پایگاه باسلام بعید است این اتفاق رخ دهد اما درصورت احساس ناراحتی حتما به پزشک مراجعه نمایید
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
0
0
باسلام مجدد هیچ گونه مشکلی برام پیش نیامده فقط می خواستم خاطرجمع بشه که براسلامتی مشکل ایجاد نکنه باتشکر
مدیر پایگاه باسلام وآرزوی سلامتی همیشگی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
سلام اقای دکتر حودو سی روز است که مریض شدم اول خلط زیاد داشتم دکتر عمومی رفتم وپریسنین واموکسی کلام وبعد مصرف زیاد بهبود نیافتم دوباره پیش دکتر رفتم وداروی قوی تر داد حالا هر دو روز یا یک روز فکر می کنم مشکل تنفسی دارم و گاهی وقتها خلط سفید از سینم بیرون می آید و موقع خواب هیچ مشکلی ندارم راهنمایم کنید متشکر
مدیر پایگاه باسلام توصیه مااینستکه به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید چراکه درمان شما نیازمند داشتن اطلاعات لازم بالینی ازشماست که بدون معاینه وبررسی امکانپذیرنیست.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
1
با اجازه تون یک سوال داشتم
یک مدته موقع خواب نفس کم میارم، آنقدر که نمی توانم بخوابم ولی وقتی میشینم و می ایستم بهتر می شود . در این چند روز که هوا بارانی بود در حالت نشسته هم دیگر جواب نمی داد. در ضمن روی سینه سمت چپ هم بدون درد اندازه یک کف دست احساس وجود چیزی را می کنم مثله یک کیفی که در جیب است(ابتدا فکر می کردم قلب است که با راهنمایی یکی از دوستان گفت قلب آنجا نیست و می تواند مربوط به ریه باشد). لازم بذکر است کمی سرما خوردگی در این چند روز داشته ام . لطفا جهت بهبود و علت این مشکل راهنمایی فرمایید .
مدیر پایگاه
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
کد خبر: ۸۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال: من خانمی 41ساله هستم3سال پیش عمل پی ار کی چشم انحام دادم مهره
4و5ام فاصله داره و خیلی مشکل دیسک اذیتم می کته الان هم با کمترین و
ناچیزتدین استرس سرگیجه می گیرم خیلی شدید اگه نشیننم پرت میشم و همون لحظه
گوشم وزوز میکنه بعداز دو سه دقیقه ول می کنه آزمایش خون و ام ار ای خوب
بوده وتعادل سنجی هم خوب بوده گفتن میگرن دارم ولی من سردرد ندارم و صداها
ناراحتم نمیکنه.

پاسخ: دکتر مسعود مهرپور/ متخصص مغز و اعصاب

با توجه به علائم مذکورو آزمایشات بعمل آمده باید به متخصص مغز و اعصاب و در صورت نیاز به متخصص گوش، حلق و بینی نیز مراجعه نمایید.

سوال: پدرم 61 سال است و سيروز كبد داشته و 3هفته است كه مورد پيوند كبد قرار
گرفته و در بخش اي سي يو است. بااين حال كه پيوند خوب انجام شده است. ولي
ريه هايش (آب و عفونت و خونريزي) دارد. دكتر مربوطه تمام زحماتشان راكشيده اند و در حال درمان مي باشند. و
توسط لوله از پهلو مايعات را از ريه خارج مي كنند. ولي بهبودي خاصي بوجود
نمي آيد .

سوال اينجاست كه چقدر طول مي كشد اين مشكل برطرف شود و ديگر اينكه چقدر خطرناك است.
 
پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بیمار باید به صورت دقیق معاینه شود؛ اطلاعات داده شده برای اظهار نظر کافی نیست.

سوال: یک مدته موقع خواب نفس کم میارم، آنقدر که نمی توانم بخوابم ولی وقتی
میشینم و می ایستم بهتر می شود . در این چند روز که هوا بارانی بود در حالت
نشسته هم دیگر جواب نمی داد. در ضمن روی سینه سمت چپ هم بدون درد اندازه
یک کف دست احساس وجود چیزی را می کنم مثله یک کیفی که در جیب است(ابتدا فکر
می کردم قلب است که با راهنمایی یکی از دوستان گفت قلب آنجا نیست و می
تواند مربوط به ریه باشد). لازم بذکر است کمی سرما خوردگی در این چند روز
داشته ام .

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

ابتدا باید از قلب اکو و نوار گرفته شود اگر مشکلی وجود نداشت باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال: من میخوام اقدام به بارداری کنم اما تا حالا مبتلا به آبله مرغاان نشدم.
میخواستم بدونم که باید چیکارکنم ؟ واکسن آبله مرغان را درکجا میتونم پیدا
کنم؟ واینکه در چه ماه هایی از باردای ابتلای به این بیماری برای جنین
خطرناک تره؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

در
ایران واکسن آبله مرغان به تنهایی وجود ندارد؛ در 14ماهگی به نوزادان
واکسن های 3 گانه شامل( سرخک؛ سرخچه و آبله مرغان) تزریق می شود؛ بررسی
کنید که برای شما هم این کار انجام شده یانه. در رابطه با سوال دوم شما باید گفت
که ابتلا به آبله مرغان در 3 ماه اول حاملگی خطرناک است.

سوال: مدتیه دچار ترشحات بدبو،سبز
رنگ،پنیری شکل شدم،دوسه بار رفتم دکتر فقط برای مدت کوتاهی خوب بودن،البته
خارش هم داشتم،یک بار دکتر کرم واژینال تجویزکرد،یک بارم شیافی بودکه گیاهی
بود،همراه قرص.امابعدچند وقت دوباره ترشحات وخارش شروع شد،برای خارشم که
از کرم ان ان استفاده میکنم.

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

شما
به عفونت قارچی مبتلا هستید برای درمان به متخصص زنان مراجعه کنید امکان
توصیه برای استفاده از داروی خاصی بدون معاینه شما امکان پذیر نیست.

ظریفه
|
United States
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
0
من چند ماهی است کم از ناحییه کلیه چب دردشدید دارم وقتی کم شب میخوابم صبح نمیتوانم تگان بخورم سونوگرافی هم برایه گلیه ام هیچ مشکلی نشان نداده است بنظر شما آیا این درد کلیه من ازچیست
مدیر پایگاه باسلام
آیا پزشک متخصص کلیه شما راویزیت کرده است؟
گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
سلام من ۲۴ سالمه ترم اخر امتحاناتم بودم که سرفه شدید شبو روز نداشتم فک کردم با انتی بیوتیک خوب میشم ۳یبار رفتم دکتر قرص حساسیت نوشتن و خوردم خودم هم سره خود همش انتیبیوتیک سفیکسیم اموکسی سیلین خیلی استفاده میکردم چون ترم اخر بودم میخوردم که برم سر جلسه سرفه نکنم برام بد شه خلاصه گفتم نرم دکتر تا امتحان اخر ک شب تب شدیدی گرفتم مراجعه کردم به اورژانس عکس از ریه انداختن و بهم گفتن عفونت داری واسه من سه بسته قرص افلوکساسین تحویز کردن ک من خوردم و خلط و سرفم متوقف شد دوباره ب محض تموم شدن باز شروع شد ایندفعه تنگی نفس هم داشتم البته ناکفته نمانه تو همین قضایا من چن ماه قبلشم عمل بینی داشتم بعد خلاصه رفتم دکتر تست تنفسی دادم گفتن که اسم کرفتی به شدت حالم بد شد ۱ماه اسپری سیمبیکورت و بینی استفاده کردم دوباره مراجعه کردم و این دفه برای دوماه سیمبیکورت تجویز شد و مصرف کردمو دوباره رفتم دکتر تست معمولی دادم گفت به کل خوب شدی و ریه هات باز شدن دوباره اسپری سیمبیکورت ایندفعه ۲۴ساعت پاف و اسپری بینی هم تغییر داده شد و پایینتر بود حالا به ۴ماهو مراجعه بعدی من نرسیده ک میخوام بدونم با این همه ک شرح دادم بنظر شما دلیل مبتلاشدن من چی بوده ناگفته نماند در معرض دود سیگار هم بودم و در بچگی حس میکردم نفس تنگی دارم ک الان اینجوری شد بنظر شما دلیلش چیه من چرا اسم گرفتم؟ اصلن با دادن اون تست دوباره ک متوجه شدم به کل ریه هام باز شدن امکام بهبودی کامل هست یانه منو راهنمایی کنید نگران هستم منتظر حواب هستم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
پاسخ قطعی به شما نیازمند داشتن اطلاعات دقیق بالینی است اما بااین حال اگردرتهران هستید توصیه می کنیم به کلینیک دکتر بنی اقبال دربیمارستان مراجعه نمایید تاپس ازچکاپ کامل نظرقطعی به شما ارایه شود. 
عطا غلامی معلم بازنشسته شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
0
ایاریه فرد70ساله که کارنمی کندوباونتیلاتور تنفس می کند احیامی گرددوایاازکارافتادن ریه این فردباساکشون غلط پرستاران ارتباط دارد
مدیر پایگاه باسلام
درباره سوال اول باید گفت که پاسخ به این سوال نیازمند داشتن اطلاعات دقیق ازوضعیت بالینی بیمار وسایرفاکتورهای مربوطه است.اما باتوجه به پیشرفت های علم پزشکی ووجود تجهیزات مناسب درکشوردرصورتیکه شرایط جسمی بیمار ازابعاد دیگرجسمی مناسب باشد بله می توان به بازگشت بیمار امیدواربود.
درباره سوال دوم نیزباید گفت هراشتباهی درپزشکی البته پس ازاثبات قابل پیگیری است بااین حال نمی توان دراین باره بدون داشتن اطلاعات کافی اظهارنظرقطعی کرد.اما شما می توانید درصورت تمایل به دادگاه نظام پزشکی یادادسرای جرایم پزشکی مراجعه نمایید
نوید حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
با سلام، من چند سالیه ک ماهی یه بار مریض میشم، مریضیم اینطوریه که نمیتونم نفس عمیق بکشم، نفس که می‌کشم یا یکم تغییر حالت میدم زیر قفسه سینم و پشتم درد میکنه، دکتر میگه عضلاتت میگیره، چن تا شل کننده میزنم خوب میشم، میخواستم بینم علتش ریویه
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند داشتن اطلاعات کافی و بررسی دقیق و درمان مناسب است.ضمن اینکه بهترین راهنمای شما دراین زمینه متخصص ریه خواهد بود
آتوسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
با سلام، مادرم فشار بالای ریه داره،خواستم بدونم این بیماری خیلی خطرناکه یا با دارو کنترل میشه؟آیه ربطی به بیماری نوروپاتی داره؟همینطور مویرگ های قلبشم گرفتگی داره این فشار ریه رو تشدید میکنه؟
مدیر پایگاه باسلام
بالاخره این بیماری درصورت درمان نشدن عوارض خاص خود را دارد.بنابراین توصیه می شود حتما به پزشک متخصص مراجعه ودرمان را پیگیری نمایید.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
سلام آقای دکتر
چند وقتی احساس تنگی نفس دارم، خصوصا شبها، وقتی می خوام بخوابم (و حتی در حال نشسته و الان که دارم تایپ می کنم...) اما اصلا سرفه و خس خس ریه و ... ندارم. حتی تو صحبت کردن هم نفس کم میارم...
الانم حدودا دو هفته است، پشت سر و پشت گوش هام یدفعه درد میگیره و درد به سمت جلو کشیده میشه....
آیا این مشکل من میتونه مروبط به ریه باشه؟ یا بخاطر کم خونی؟ البته در خانواده ما بیماری قلبی هم وجود داره و ارثی...
و من قبلاً چندبار بصورت خیلی جزئی (مثلا در حد یک ماه یا سه هفته) مشکل ریه (عفونت و آلرژی) هم داشتم. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمائید، البته من پولیپ هم دارم که متاسفانه با عمل هم خوب نشده...
سن: 29
قد: 164
وزن: 40
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام شما حتما ابتدا به متخصص ریه مراجعه نماییدوباتوجه به اینکه نمی دانیم چندساله هستید نمی توانیم اطلاعات بیشتری دراختیارتان قراردهیم.بااین حال ابتدا به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
با سلام خواهرام دو سه روز سرفه شدید تنگ نفس میشه دکتر ها میگن اصم داره 7 ساله اش هست لطفا درمانی هست حال ش درست شه بانداز چه چیز های پیشگیری کنه لطفا بگوید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
تنگی نفس متاسفانه یکی ازبیماری های شایع درکشور است و به طور قطع می توان باکمک متخصصین برجسته ریه بسیاری ازمسایل مربوطه را کنترل و حتی برطرف کرد.بنابراین درمان را تحت نظر متخصص ریه ادامه دهید.باسپاس
فیروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
با سلام خانم من مبتلا به نوعی بیماری ریه هست که روی سطح ریه حبابهایی تشکیل شد و با پوکیدن آنها ریه سوراخ شد و اطراف آن هوا گرفت که با چست تیوپ هم مداوا نشد و پس از دوهفته چست تیوب با عمل جراحی بسته مداوا شد اما پس از دوماه مجددا ریه راست او دچار این بیماری شد وهم اکنون تحت چست تیوپ است . علت تشکیل این حبابها چیست و چگون درمان می شود ؟ با تشکر
مدیر پایگاه باسلام این موضوع نیازمند بررسی های دقیق ازسوی متخصص ریه است بنابراین بهترین راهنمایی را ازپزشک معالج می توان گرفت چراکه ما اطلاعات بالینی درباره بیمارنداریم.تشکیل این حباب ها نیزچند علت می تواند داشته باشد که باید بررسی دقیق شود.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
یا سلام ببخشید مادر بزرگم ریه اش اب ورداشته ووقتی اب ریه اش را کشیدن به رنگ قهوه ای بود دلیلش چیه؟ با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بخشی ازاین موضوع به خاطر بیماری مذکوراست اما درهرصورت تیم پزشکی باید دراین باره نظربدهد.
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
با سلام پدر من بازنشسته ارتش است کارمند 3 سال پیش فهمیدیم به کنسر ریه از نوع نان اسمال دچار شده و مغز و استخوان را هم درگیر کرده سیگاری هم نبود و کارش هم با کامپیوتر بود ا سال شیمی درمانی شد و بعد تا الان قرص تارسوا میخورد تا الان بیماری ثابت ماند و مغزش را گاما نایف کردند و تومور را سوزاندند و روزی یک قرص و ماهی تزریق زومدا دارد یک ماه پیش داروش هندی شد و از ان روز به بعد پا درد طوری که سخت راه میرود و سرفه های خشک پیدا کرد با اینکه داروی هندیش را قطع کرد ولی هنوز علایم سر جایش هست هفته پیش تب و درد در قفسه سینه سمت راست داشت که نمیتونست بخوابد دکتر ریه گفت ذات الریه گرفته و انتی بیوتیک داد و کلی اسپری برای سرفه هاش خلط خونی هم پیدا کرد وقتی ذات الریه گرفت الان یک هفته از بیماریش گذشته هنوز تنگی نفس و پا درد و روزی یک دفعه خلط خونی را دارد قبل از ذات الریه خلط خونی نداشت و تنگی نفس هم نداشت در ضمن ریه. چپ سرطان دارد و راستش سالم بوده طبق اخرین اسکن که 4 ماهه پیش انجام داده بود لطفا راهنماییم کنیم علت چیست
مدیر پایگاه باسلام توصیه می کنیم خیلی سریع به کلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه تهران مراجعه نمایید این بیماری نیازمند درمانهای خیلی سریع است
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
1
0
با عرض سلام
من حدود چند ساعتی است که وقتی دم عمیق یا بازدم عمیق میکنم در قسمت پایین راست قفسه سینه دردی احساس میکنم مثل اینکه سوزنی به شش ها وارد میشود و در حالت عادی درد ندارم.اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل اینکه اطلاعات زیادی ازشما نداریم توصیه می شود بااورژانس تماس بگیرید بابرای چکاب به بیمارستان مراجعه نمایید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
0
سلام. خس خس در سینه هنگام فعالیت مشکل از ریه هست ؟؟( مخصوصا هنگام بالا پایین کردن یا هنگام کلاغ پر). آخه تست قلب دادم واسم زده mvp with mr+ و همچنین +tr هم نوشته.
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است این احتمال وجود داشته باشد
اما شما حتما باید ازسوی متخصص ریه معاینه ودرمان شوید
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
0
باسلام
پسری هستم 25 ساله چند سال سیگار میکشیدم ولی ازوقتی که یه دندون خیلی خراب تو دهنم دارم وبه دلایلی پشت گوش انداختم درست کردنشو خیلی سرفه میزنم اول فک کردک مال سیگاره دیگه نکشیدم ولی بدتر شده میشه این سرفه ها بخاطر عفونت دندون باشه حتی نفس عمیق نمیتونم بکشم
مدیر پایگاه باسلام
بعید نیست که این مشکل مربوط به عفونت دندان باشد اما امکان دارد شما مشکل ریوی نیزداشته باشید بنابراین خیلی سریع به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید
طلیعه ساعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
0
0
باسلام مادرم 50ساله اند سه سال که در زمستان سوزش خیلی شدید در سینه و کمی هم درد در سینه دارند گاهی با سرفه همراه و با کوچکترین سرما خوردگی شدیدا خلط دارن و خیلی سرما خوردگی طولانی میشه همیشه ورزش میکنند آسپیرین استفاده میکنن.میخواستم بدونم نظر آقای دکتر چیه و آیادارویی باید مصرف کنند
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه ابتدا به متخصص داخلی مراجعه نمایند.چراکه این مشکلات نیازمند بررسی های دقیق ودرمان مناسب است.
باوقار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
سلام
پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و دوباره عکس از ریه بگیره ، اینم بگم که قلبش مشکلی نداره ، و درآخر اینکه پدرم ۳۰ سال پیش درسن ۳۲سل داشته ودرمان شده یه دکتری می گفت کسی که یه بار سل می گیره درمان میشه دیگه سل نمی گیره ، پدرم سیگارنمی کشه ،واقعا نمیدونم چیکار کنم ، لطفا خواهشا تمنا می کنم التماش می کنم کمکم کنید میدونم درخواستم زیاده خواهیه اما شمارم رو میذارم اگه مقدور بووو د خواهش می کنم کمکم کنید۰۹۱۱۶۲۰۱۳۸۹
مدیر پایگاه
کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
پاسخ سوالات مربوط به بیماری های زنان توسط دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان ارایه شده است.



سوال:
من 19مرداد سقط کردم جنین تو هشت هفتگی رشدش متوقف شده بود قلبش
نمیزدسونوگرافی گفت مرده بعد سقط یه بار پریود شده ام دوماه نشده ام دکترم
hmgنوشت تز ریق کرده ام پریود شده ام الان دوماه مرتب پریود میشم، سیکل
قاعدگیم 32و33روزه است متفورمین میخورم، ایا من به خوردن متفورمین ادامه
بدم ایا دوباره من حامله میشم اگه حامله شم امکانش هست جنین دوباره رشد
نکنه.

پاسخ:
به طور معمول یک بار سقط درحاملگی در 20 درصد زنان نیز رخ میدهد در حالی
که 2بار سقط تکرار شود به طور حتم باید آزمایشات مربوطه به سقط مکرر
انجام شود و بررسی های مربوطه نیز صورت گیرند.شما نیازی به ادامه متفورمین
ندارید مگر این که در آزمایشات کم کاری تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک نیز
مشاهده شود.

سوال:
27سالمه و6ماهه اقدام برای بارداری کردم و نتیجه نگرفتم پریودای من
دقیق و27روزست و تاریخ تخمک گذاریمم یکشنبه دیگس.راستش مابه دلایلی که
برامون خیلی مهمه میخوایم این ماه بارداربشم.

پاسخ:
باید به دنبال 6ماه عدم باروری به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات مربوط به
نازایی و سونوگرافی مخصوص را انجام دهید و تحت ارزیابی نیز قرار گیرید.به
طور معمول با داروهای ساده تحریک تخمک گذاری در اکثر موارد بارداری رخ
می دهد.

سوال:
من دختری 34 ساله هستم .سه ماه پیش پریودم 15 روز طول کشید رفتم
دکتر سونوگرافی کردم ی کیست 4 سانتی داری با دارو رفع میشه دو دوره قرص ضد
بارداری خوردم ولی در این ماه بعد از پریودم که دارو مصرف نکردم همش لکه
بینی دارم به نظرتون باید هنوز دارو مصرف کنم.

پاسخ: باید مجدأ از رحم و تخمدان سونوگرافی انجام دهید و در صورت بزرگ شدن کیست داروهای قوی تری استفاده کنید.

سوال:
من چهل و چهار سالمه ازدواج نکرده ام حدود شش ماه است که در گیر استیج
یک سرطان سینه شده ام بعد ازشیمی درمانی و رادیو تراپی که تمام شده دکترم
تاموکسیفن تجویز کرده میخواستم بپرسم به نظر شما با توجه به عوا ض این قرص
واین که احتمال دارد سرطان رحم ایجاد شود قبل از این که مشکلی به وجود آید
رحمم را درآورم یا چون ازدواج نکردهام وهیچ وقت نزدیکی نداشته ام امکان این
نوع سرطان کم می شود یا نه؟

پاسخ:
نیازی به درآوردن رحم وجود ندارد، بیماران تحت درمان با تاموکسیفن به دلیل
سرطان پستان هر 6ماه یکبار باید سونوی ترنس واژینال داخل رحمی از نظر
ضخامت آندومتر انجام دهند  در صورت لکه بینی و یا ضخامت بالای آندومتر
نیاز به کورتاژ تشخیصی دارند.ازطرفی دیگر انجام سالانه تست پاپ اسمیر و
معاینه داخلی توسط متخصص زنان نیز توصیه می شود.

سوال:
آیا کورتاژ باعث گشادی واژن می شود؟

پاسخ: خیر نمی شود.

سوال:

پدر من دوماهیه که درگیر بیماری ریوی شده، ریه سمت چپ پدرم آب آورده، یک
بار تخلیه شده اما نه کاملا، تو هیچ کدوم از آزمایشا سل نشون نداده حتی در
بیوپسی اما دکترش اصرار داره که بیماری پدرم سل هست، آب ریه هم که آزمایش
کردن سل نشون نداد. فقط تست ppd18بوده ، علایم بیماری سرفه خشک ، کمی
تعریق شبانه وتب بود که الان کاملا تب رفع شده و فقط سرفه خشک دارن اصلا
خلط ندارن، اما باز این دکتر میگه بیماری سل هست ، دوباره عکسبرداری شده و
ریه پدرم آب آورده ، درضمن الان یک ماه و شش روزه که داروی سل مصرف می کنه و
حالش بهتر شده، اامامن نگرانم چون بیماری تو هیچ کدوم از آزمایشا دیده
نشده، ما در شهر رشت هستیم ، و واقعا نمیدونم پیش کدوم دکتر و کجابرم و
عاجز و درمانده شدم ، دکترش گفته یه ماهه دیگه داروی سل رو مصرف کنه و
دوباره عکس از ریه بگیره.

پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی

ابتدا
این صحبت که اگر فردی یک بار سل گرفته دیگر دچار آن نمی شود به هیچ عنوان
صحیح نیست؛ زیرا امکان عود مجدد عفونت سل نیز وجود دارد. امکان دارد الان
از آب ریه ای که کشیدن باکتری سل وجود نداشته باشد و این امر به معنای
نداشتن سل نیست.باید بر اساس وضعیت پروتئین و قند و... بیمار برای این که
به سل مبتلا است یا نه اظهارنظر کرد اما با توجه به این که گفتید بر اساس
مصرف داروهای سل بهتر شده نیز پس امکان ابتلا به سل وجود دارد اما برای
تشخیص قطعی به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنید.

سوال:
سلام مدت ۲ماهه سرفه ی خشک دارم ۲بارم دکتر رفتم آمپول حساسیت و آلرژی زدم
ولی هنوز صبح سرفه های شدید دارم سابقه آسمم تو خانواده زیاد داریم امکانش
هست آسم باشه??

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بله امکان آسم وجود دارد اما برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

می خواستم بگم که سر من جوش های بسیار بزرگ و بدی می زنه و گوش درد داردم
وسر درد های بدی هم به همراه کم سو شدن چشمام به وجود اومده .

باید چی کار کنم ؟ خیلی ها میگن از نارسایی کلیه هات هست .

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/ فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

نه به علت نارسایی کلیه نیست بلکه می تواند ناشی از علل متعددی از جمله مشکلات پوستی، هورمونی و گوارشی باشد.


 سوالات مربوط به پوست توسط دکتر زهره نیکبخت متخصص پوست و بیماری های لیزر پاسخ داده می شود

سوال:

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی باعث
آسیب رساندن به پرده بکارت یا تخمدان ها ورحم میشود. 2-آیا باعث نازایی می
شود؟

پاسخ: نه به هیچ عنوان منجر به مشکلات نام برده نمی شود.

سوال:
من مدت سه ساله درماتیت سبورئیک که براثر خارش پوست ایجاد میشه دارم
نسبت به قبل کمی بهتر شدم ۲۸ سال دارم صورتم خیلی لاغره وشاداب نیست با
این حال تزریق چربی ضرری برام نداره اگرمشکل ایجاد میکنه چه روشی را
پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: بهتر است چربی تزریق نشود اما برای اظهار نظر درست تر باید به متخصص پوست مراجعه شود
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
با سلام خدمت آقای دکتر من یک ساله دچار خزخز ریه هستم الان خیلی شدید تر شده کم اشتها شدم دچار تنگی نفس شدید میشم حتی نمیتونم خوب راه برم سرفه ی شدیدم دارم به نظر شما من چه مشکلی دارم؟؟؟؟؟شما اگر دکتری در کرمانشاه میشناسید به من معرفی کنید که مراجعه کنم چون تا الان دکتر نرفتم و خیلی حالم بده لطفا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما خیلی سریع به پزشک متخصص ریه مراجعه نمایید.متاسفانه پزشکی را دراین حوزه درکرمانشاه نمی شناسیم اما می توانید ازنظام پزشکی استان نیزکمک بگیرید
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
سلام تو رو خدا جواب بدی. من مامانم یک ماهه سمت چپ ریش درد میکنه.و دچار تنگی نفس میشه هم در خواب هم نشسته بلندم میشه کار کنه زود خسته میشه نمیتونه.تازگی ها هم تک سرفه میکنه مثلا یک سری در یک ساعت.اما سرفه طولانی با خلط خونی نداره.اینا علایم چین؟آیا همه سختی اسکن ها خوب تشخیص میدن حتی بیمارستان دولتی
مدیر پایگاه باسلام
پاسخ دراین باره نیازمند بررسی های دقیق ازسوی متخصص داخلی یاریه است.امادرمجوع باید این مشکل ریشه یابی شود وخیلی سریع هم درمان لازم صورت گیرد. 
سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
سلام
مادرم پنجاه سالشه بعلت دردشدیدقفسه سینه توبیمارستان بستری شد امامشکلی پیدانشد.
عکس ازقفسه سینه انداختیم قسمت پایینی سمت چپ ریه ها توعکس نیست,میشه بگین مشکل چیه
مدیر پایگاه باسلام
شمابه متخصص داخلی هم مراجعه کنید ونظرایشان راهم کسب کنید
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
سلام، تقریبا یک ماه پیش بعد از خوردن کلی شکلات و بیسکوییت و ساقه طلایی و ... و بعد نهار و بعد شام احساس سنگینی کردم و تنگی نفس خفیف داشتم که فکر میکردم عادیه، تا یه هفته هر شب همین مشکلو داشتم.
اما بعد از یه هفته یه روز از ظهر همین احساسو داشتم و شب تنگی نفسم خیلی شدید تر شد تا سه شب بعدشم بیمارستان میرفتم تو اورژانس کار خاصی نمیکردن، حتی با اکسیژنم بهتر نشدم، گفتن که قلبی نیست
با خوردن غذا تنگی نفسم شدیدتر میشه
همیشه احساس پری میکنم و معده م سفته. حالت عادی نفس عمیق کشیدن سخته، وقتی غذا میخورم معده م سفت میشه و نفس کشیدن عادیم هم سنگین میشه
حالت ایستاده و دراز کشیده تنگی نفس کمتره
تا 15 روز تقریبا بجز آبمیوه و عسل چیزی نخوردم (نه اینکه اشتها نداشته باشم بخاطر پر بودن معده)، حدودا یه هفته س میتونم چند قاشق غذای ساده بخورم (حالت تهوع و استفراغم نداشتم)
وضعیت دفعم زیاد خوب نیست، یه 7 روز دفع نداشتم به کمک برگ سنا داشتم
بعد از اونم با موسیلیوم بعد از 3-4 روز دفع داشتم، البته الآن بهتر شده و دکتر آخری گفته نیازی نیست موسیلیوم مصرف کنم
در ضمن خمیازه زیاد میکشم و گرفتگی گوشم دارم
از سه روز پیش سردرد خفیف پشت سرم (نزدیک گردن) دارم که امروز رفع شده
از اون موقع به چندتا فوق متخصص گوارش و متخصص داخلی مراجعه کردم که همه میگن کولیت عصبیه (سندروم روده تحریک پذیر). ولی تغییری نکردم
آزمایش cbc و ادرار و انگل و تیروویید و سونوگرافی و آندوسکوپی و رادیولوژی ریه هم عادی بود.( فقط گفتن که ریه یه مقدار خیلی کمک برونشیت داره که مهم نیست.)

یه متخصص معروف که رفتم (دکتر صیاد - کرمانشاه) گفت سوء هاضمه س و تا یه ماه دیگه رفع میشه و تو معاینه مشکل ریه و گوارش ندارم،

خواستم بدونم نفخ و اتساع شکم به تنهایی میتونه تنگی نفس شدید ایجاد کنه؟ ممکنه مشکل ریوی باشه؟ (خس خس و سرفه هم ندارم، فقط صبح ها یکم خلط دارم که فک میکنم به گرفتگی گوشم هم ارتباط داره)
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمیرسد تشخیص متخصصین گوارش باتوجه به وضعیت شما درست است اما بااین حال اگرتاچندروزدیگرمشکل بیماری شمابرطرف نشد حتما به بیمارستان وفوق تخصص گوارش وریه مراجعه نمایید ضمن اینکه دارووپرهیزهای غذایی ارایه شده ازسوی متخصصین را حتما رعایت نمایید  
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
با سلام پسری دارم 3ساله که از موقع تولد دارای خلط داخل سینه ولی خفیف بود پیگیری کردیم گفتند به مرور زمان برطرف میشه ولی نشد اکثرا مواقع خواب دچار حس حس سینه میشه موقع گریه کردن خصوصادچار نفس تنگی میشه چک اب کامل وازمایشات عرق دست،مدفوع،نوارمغز هم انجام دادطبق گفته فوق تخصص ریه اطفال گفتندکه هیچ مشکلی نداره این داروها رو هم مصرف کردقرص مونته لوکاس۵،اسپری nasonex،شربت ساختنی امپرازول،همچنین اسپری بینی دکوسالین 65درصد ولی مشکلش برطرف نشدوبا مصرف این داروها بدترشد ودیگه استفاده نکردیم الان موقع خواب دچار حس حس سینه وخابش سنگین میشه وشوک تنفسی بهش دست میده توضیح میدم که موقهع نفس کشیدن هم اغلب صدای خس خس داخل گلوش میاداکثراهمین خلط جلونفس کشیدنش رو میگیره وباعث نفس تنگیش میشه اگه ممکنه راهنمایی کنید بگید مشکل از کجاش ممکنه باشه با این خلط باید چیکار کنیم وچه نوع متخصص یا دکتری باید برم باتشکر
مدیر پایگاه باسلام شما درصورت تمایل می توانید ازخدمات کلینیک فوق تخصصی ریه دکتر بنی اقبال دربیمارستان آتیه تهران بهره مند شوید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
با سلام
من مبتلا به آنفلانزا شدم بعد از مدتی هم که دارو استفاده کردم خوب شدم اما چند روز بعد از بهبودی دچار سرگیجه خفیف و ضعف بدنی شدم و مدتی بعد سمت چپ قفسه سینم درد گرفت و به این علایم تنگی نفس هم اضافه شد پهلوم به شدت درد میکنه به نظر شما این علایم چه بیماری میتونه باشه و من باید به کجا مراجعه کنم
مدیر پایگاه باسلام
به دلیل ابتلای شما به آنفلونزا حتما به پزشک متخصص داخلی مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
سلام.
من دو ماهه که گلوم درد میکنه اما این درد در طول زمان کم و زیاد میشه اما الان تو سینم احساس فشار میکنم و وقتی بلند میشم سرم گیج میره و سرفه های نسبتا شدیدی دارم .ایا این بیماری خطرناکه؟؟؟؟
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
من چند ماه دچار خلط گلو شدم امپول زدم خوب نشدم ریه ام حساسیت داره سینوزیت دارم تورو خدا راهنمای کنید بیهوشی واسه ریه ام بده خیلی میترسم
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات کاربران پاسخ دادند.
سوالات مربوط به ریه از سوی دکتر حمید سهراب پور فوق تخصص ریه ارایه شده است.

سوال:

من 34 سالمه و 2_3 هست که سرفه های زیادی دارم که معمولا معمولا بعد از
سرماخوردگی شروع میشه ممکنه حداقل دوماه طول بکشه. معمولا بدون خلط و یا
همراه با مقدار بسیار کمی خلط زرد رنگ و سفت و غلیظ همراه است.معمولا آبر
ریزش بینی هم دارم.بعضی مواقع مخصوصا صبح زود و بعد از بیدار شدن ممکنه به
مدت نیم ساعت سرفه داشته باشم.اما در طول روز دیگه خبری از سرف نیس. و سرفه
ها همیشگی و مداوم نیست.سال قبل از اسپری سروتاید استفاده کردم بهتر شدم.اما الان ایران نیستم و به پزشک خودم دسترسی ندارم.

البته این سرفه ها در دوران سربازی بعد از یه سرماخوردگی بسیار شدید شروع شد. میشه آسم باشه.

پاسخ: بیشتر به نظر می رسد مشکل شما حساسیت باشد بنابراین بهتر است تا قبل از مراجعه به پزشک از همان اسپری سروتاید استفاده کنید.

سوال:

پسری دارم 3ساله که از موقع تولد دارای خلط داخل سینه ولی خفیف
بود پیگیری کردیم گفتند به مرور زمان برطرف میشه ولی نشد اکثرا مواقع خواب
دچار خس خس سینه میشه موقع گریه کردن خصوصادچار نفس تنگی میشه چکاب کامل
وازمایشات عرق دست،مدفوع،نوارمغز هم انجام دادطبق گفته فوق تخصص ریه اطفال
گفتندکه هیچ مشکلی نداره این داروها رو هم مصرف کردقرص مونته لوکاس۵،اسپری
nasonex،شربت ساختنی امپرازول،همچنین اسپری بینی دکوسالین 65درصد ولی مشکلش
برطرف نشدوبا مصرف این داروها بدترشد ودیگه استفاده نکردیم الان موقع خواب
دچار خس خس سینه وخوابش سنگین میشه وشوک تنفسی بهش دست میده توضیح میدم که
موقهع نفس کشیدن هم اغلب صدای خس خس داخل گلوش میاداکثراهمین خلط جلونفس
کشیدنش رو میگیره وباعث نفس تنگیش میشه اگه ممکنه راهنمایی کنید.

پاسخ:

بیماری طولانی مدت شده و کم کم در حال مزمن شدن است بنابراین برای تشخیص و بررسی علت به پزشک مراجعه کنید.


سوال:

ایا قرص سیپروهپتادین برای بیماری سنگ کلیه ضرردارد؟

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ متخصص و جراح کلیه و مجاری ادرار

باید به پزشک معالج مراجعه شود تا با بررسی هایی پاسخ این سوال را بدهد.

سوال:

من دو ماهه که گلوم درد میکنه اما این درد در طول زمان کم و زیاد میشه اما
الان تو سینم احساس فشار میکنم و وقتی بلند میشم سرم گیج میره و سرفه های
نسبتا شدیدی دارم .ایا این بیماری خطرناکه؟؟؟؟

پاسخ: خطرناک نیست اما به هر حال بهتر است که برای علت یابی بررسی های لازم انجام شود.

سوال:
من چند ماه دچار خلط گلو شدم امپول زدم خوب نشدم ریه ام حساسیت داره
سینوزیت دارم تورو خدا راهنمای کنید بیهوشی واسه ریه ام بده خیلی میترسم.

پاسخ:

 نه مشکلی ایجاد نمیکند اما بیهوشی باید با دستور و صلاح دید پزشک معالج انجام شود.


اصغرملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
باسلام من 26سالمه 6.5ساله سیگارمیکشیدم اما میخوام ترک کنم بعد یکی دوروز عصبی میشم زود جوش میارم ولی حس سیگارو اصلا ندارم تورو خدا راهنماییم کنین از این باتلاق رهایی یابم
مدیر پایگاه باسلام شما برای ترک سیگار نباید یکدفعه سیگار را کنار بگذارید  بلکه باید طی چند روز آرام آرام سیگار را کم کنید
پرستو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
با سلام.من خانمی ۲۴ ساله هستم.سال گذشته نزدیک عید آنفلانزای شدیدی گرفتم که نزدیک دو ماه طول کشید خوب بشم که همراه با تب و لرز شدید و خلط شدید ریه شدم که گفتن ریه ام عفونت کرده.بعد از بهبودی انفولانزا متاسفانه هنوز خلط دارم.و خس خس سینه تا جایی که بعضی اوقات در پشت کمرم هم حس میکنم و هر موقع سرفه میکنم خلط دارم که تیکه های ریز هست و کاملا شبیه کرم هست ولی کرم نیستا ریز ریز و گرد هستش.اکثرا سفید با لکه های سیاه رنگ هست و در هر نوبت سرفه ۵،۶ تا از این تیکه های کوچیک خارج میشه از دهانم.و وقتی نفس عمیق میکشم ته نفسم خیلی شدید صدا میده.جدیدا هم خارش شدید گلو گرفتم که با سرفه گلوم درد شدید میگیره.ممنون میشم راهنماییم کنید.خدا خیرتون بده.متشکر
آیا جواب و برام ایمیل میکنید؟؟
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به پزشک متخصص گوش وحلق وبینی یا متخصص داخلی مراجعه نمایید این موضوع نیازمند بررسی  دقیق ودرمان قطعی  است
حسین زرگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر مادرم 84 ساله ساکن تبریز چند وقت پیش حدود 3 ماه در کرج مهمان بود از اون روزا به بعد هنگام کم راه رفتن شدیدا دچار تنگی نفس تا دقایفی میشود ضمنا ایشان بیماری دیابت و ناراحتی قلبی نیز دارند که با دارو توسط دکتر مربوط به این امراض تحت درماننداکنون نیز دکتر قلبشان پس از ازمایشها و گرفتن عکسهای رادیو لوژی مختلف ایشان را به دکتر متخصص ریه ارجاع داده اند و قرار است اسکنهای قفسه سینه و ازمایشات دستور ایشان را به حضورشان در روزهای آتی نشان دهیم و ظاهرا ایشان ضمنی گفته اند در پشت ریه ایشان آب جمع شده است رالطفا زحمت قبول کرده از نحوه ی درمان کلیات این درد لطفا
راهنمایی بفرمایید با تشکر زرگر
مدیر پایگاه باسلام
مهم ترین توصیه ما اینستکه حتما بیمار تحت درمان پزشک متخصص ریه قرارگیرد.ضمن اینکه درمان آب آوردن ریه بسته به نظرپزشک متقاوت است.پس بهترین راهنما ومشاورشما پزشک متخصص است که وضعیت بالینی بیمار را مشاهده می نماید.  
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
سلام 33 سالمه 4 سال پیش برای استخدام تست ریه دادم که نتیجه اش نشون میداد حجم ریه ام کم شده همون زمان پیش دکتر ریه رفتم بعد دیدن تست ریه برام عکس نوشت نتیجه رو که دید گفت حجم ریه ام کم شده و ریه ام افسرده است پرسید کم تحرکی گفتم بله دکتر داروی خاصی ننوشت فقط فلوکسیتین نوشت برای افسردگیم و برای افزایش حجم ریه ام گفت باید ورزش کنم من هم واقعا مدتی افسرده بودم هم کم تحرک ، ولی خودم فکر میکنم مشکلم از 19 سالگیم شروع شد ، اون زمان سرما خوردم و سرما خوردگیم چند ماه طول کشید چند بار دکتر رفتم تا نزدیک 6 ماه سرفه میکردم آخرین باری که دکتر رفتم برای سرفه هام دکتر قرصی داد که سرفه هام قطع شد ولی از سر همون سرماخوردگیم احساس میکنم صدام یه کم خش دار شد . کلا از نوجوونیم همیشه خلط داشتم که موقع مسواک زدن و از اون بدتر ماه رمضون وقتی روزه میگیرم اذیتم میکنه هر وقت سرما میخورمم سرفه های وحشتناکی دارم لطفا راهنمایی کنید با این شرایط که حجم ریه ام کم شده و خلط دارم و اینکه خودم احساس میکنم مثل بقیه نفس نمیکشم (کمتر دم و بازدم دارم )باید چیکار کنم ؟ و آیا کاهش حجم ریه منجر به سرطان ریه میشه ؟ با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید ورزش وتغذیه مناسب داشته باشید.ضمن اینکه به یک روانپزشک نیزمراجعه نمایید.اگرهم بتوانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا کلینیک دکتر بنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه نمایید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
سلام حدود دو ساله که سینم مدام خلط سبز بعضی وقتا سیاه ولی تنگی نفس ندارم از آمپول گرفته تا قرص چرک خشک کن استفاده کردم ولی تاثیر نداشت بعضی وقتاهم سردردشدید و لرز هم دارم . تو را به خاک عزیزتون جواب سوالمو بدید . ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی های دقیق وتست ریه به متخصص ریه مراجعه کنید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
0
سلام. چن وقت هست که دچار کبود رنگ شدن لب ها میباشم و یه مقدار احساس سنگینی بر روی جناغ سینه دارم و وقتی سر بالایی میرم حس میکنم قلبم تو قفسه سینه ام این ور و اون ور میرود و 6 ماه است که احساس خستگی مفرط دارم و گاهی شب ها با یک حالت بدی در قسمت جناغ و معده از خواب میپرم و احساس هذیان میکنم. و روزهایبی که هوا آلوده است این علایم را بیشتر حس میکنم .مبخواستم بدونم علتش چبست و به کدام متخصص باید مراجعه کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص قلب مراجعه کنید  
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
سلام، وقتتون بخیر
حدود دو ماه پیش سرما خوردم، حدود دو هفته بعد از اینکه سرما خوردگیم خوب شد، دچار سرفه شدید شدم، که فکر کردم به خاطر سرماخوردگیه و دکتر عمومی رفتم که گفتند گلوم عفونت نداره و آموکسس سیسلین دادند، بعد از سه هفته دوباره دچار سرما خوردگی شدید شدم و به متخصص گوش و حلقه و بینی مراجعه کردم که آزیترومایسین و امپرازول و یه قرص دیگه دادند که به مدت 4 روز سه چهارم و یک دوم و یک چهارم و یک چهارم مصرق کنم، بعد از سه روز حالم بهتر شد اما هنوز سرفه ادامه داشت، بطوریکه با سرفه های شدید معده ام تحریک میشه و پهلوم پشت قفسه سینه ام حالت گرفتگی عضلات داشت، بعد از دو هفته به دکتری که مراجعه کرده بودم ، دوباره رفتم و گفتند که عفونت گلویم برطرف شده و بخاطر سرفه عکس ریه نوشتند و گفتند که کمی ریه ضخیم شده و دو تا اسپری flixotide inhaler 125 mcg و atrovent N 20 mcg و قرص سیتریزین و ایروکاست تجویز کردند که الان چند روزه مصرف میکنم. از طرفی وقتی تهران هستم سرفه هام شدیدتر میشه و گاهی خلت سفید رنگ دارم و وقتی شهرستان هستم حالم بهتره. سوالی که دارم اینه که بنظر شما سرفه های من میتونه ناشی از مشکل ریه باشه و لازمه به متخصص ریه مراجعه کنم؟ و ضخیم شدن اندک ریه در عکس میتونه ناشی از این باشه که به هنگام عکس گرفتن نفس عمیق و خوبی نکشیدم؟
با توجه به اینکه هنوز هم کمی سرفه دارم اما نه به شدت ولی وقتی میخوابم و میخوام از خواب بیدار شم حس میکنم در گلوم چیزی گیر کرده که باعث سرفه زدنم میشه که وقتی آب میخورم بهتر میشم.
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال:

بچه من 7ماهشه.سرسینه چپم یه نقطه سفیدجوش مانند ایجادشده ولی جوش نیست به
طوری که از شدت دردش نمی تونم به بچم شیربدهم هنوز جوش برطرف نشده همون
سینم به طرف قلبم شدیدن تیر میکشد و درد رو به قفسه سینم منتقل میکند.

پاسخ: دکتر حسن رادمهر/فوق تخصص جراحی قلب

این علامت درد قلبی نیست اما اگر تمایل به معاینه قلب دارید قضیه اش جدا است که به این منظور باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

حدود دو ماه پیش سرما خوردم، حدود دو هفته بعد از اینکه سرما خوردگیم خوب
شد، دچار سرفه شدید شدم، که فکر کردم به خاطر سرماخوردگیه و دکتر عمومی
رفتم که گفتند گلوم عفونت نداره و آموکسس سیسلین دادند، بعد از سه هفته
دوباره دچار سرما خوردگی شدید شدم و به متخصص گوش و حلقه و بینی مراجعه
کردم که آزیترومایسین و امپرازول و یه قرص دیگه دادند که به مدت 4 روز سه
چهارم و یک دوم و یک چهارم و یک چهارم مصرق کنم، بعد از سه روز حالم بهتر
شد اما هنوز سرفه ادامه داشت، بطوریکه با سرفه های شدید معده ام تحریک میشه
و پهلوم پشت قفسه سینه ام حالت گرفتگی عضلات داشت، بعد از دو هفته به
دکتری که مراجعه کرده بودم ، دوباره رفتم و گفتند که عفونت گلویم برطرف شده
و بخاطر سرفه عکس ریه نوشتند و گفتند که کمی ریه ضخیم شده و دو تا اسپری
flixotide inhaler 125 mcg و atrovent N 20 mcg و قرص سیتریزین و ایروکاست
تجویز کردند که الان چند روزه مصرف میکنم. از طرفی وقتی تهران هستم سرفه
هام شدیدتر میشه و گاهی خلط سفید رنگ دارم و وقتی شهرستان هستم حالم
بهتره. سوالی که دارم اینه که بنظر شما سرفه های من میتونه ناشی از مشکل
ریه باشه و لازمه به متخصص ریه مراجعه کنم؟ و ضخیم شدن اندک ریه در عکس
میتونه ناشی از این باشه که به هنگام عکس گرفتن نفس عمیق و خوبی نکشیدم؟

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/فوق تخصص ریه

بله برای بررسی های دقیق باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال:

من پسری دارم 11 ماهه با تشخیص پزشک گوش و حلق و بینی دارای لوزه سوم بسیار
بزرگ میباشد که نفس کشیدن برای او بسیار دشوار است لذا با توجه به نظر
پزشک در مورد اینکه چون سن او کم میباشد و نمیتوان تا 3 ال 4 سالگی عمل کرد
شما چه توصیه ای در این رایطه دارید آیا راه درمانی هست یا نه ؟ و با
توجه به اینکه لوزه او خیلی بزرگ است ممکن هست که باعث خفگی او در خواب
شود؟

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

برای
انجام عمل مانعی وجود ندارد و این امر منع قانونی و علمی ندارد، بنابراین
انجام عمل جراحی الزامی است، یکسری از داروها می توانند در راستای " کوچک
کردن" لوزه سوم موثر باشند که با مراجعه به پزشک تجویز می شوند, به طور کلی
افرادی که قادر به نفس کشیدن از بینی خود نبوده در طولانی مدت دچار عوارض
قلبی و ریوی می شوند اما در مورد این که امکان خفگی پسر شما در خواب وجود
دارد یا نه پاسخ منفی است؛ یعنی اگر مشکل وی فقط " لوزه سوم" است منجر به
خفگی اش در خواب نمی شود.


سوالات مربوط به زنان توسط دکتر ویدا تقی پوربازرگانی- متخصص زنان و زایمان- پاسخ داده شده اند:


سوال:

من یه جوش خیلی بزرگ به رنگ سفید زیر پوستی که پوستم رو ناصاف نشون
میده زدم باعث ازارامه چون الان 1 ساله روی پوستمه وبرطرفم نمیشه دکتر
امپول کوروتون توش زده بازم خوب نشده من تنبلی تخمدانم
دارم.

پاسخ:
اگر جوش در ناحیه صورت است باید به متخصص پوست و اگر در ناحیه تناسلی است
به متخصص زنان مراجعه کنید؛اما جوش های پوستی با تنبلی تخمدان مرتبط هستند.

سوال:

زنی ۴۷ساله هستم که سه بار زایمان داشته ام
حالا به علت خونریزی لخته ای در عادات ماهانه و درد در قاعدگی و پس از
نزدیکی به پزشک مراجعه کردم و سونوگرافی انجام شده با مشخصات :رحم با ابعاد
بزرگتر از حدطبیعی و حداقل ۳فیبروم

۱)۴۲+۴۵ mmدر سمت راست و خلف دیستال بادی به صورت اینتراومورال

۲)۳۲۸/۲۲ mm در قدام بادی رحم بصورت ساب موکوز

۳)آندومتر به صورت خطی و صاف و ضخامت در حد فازترشهی ۷ میلیمتر

براههای درمانی بنده چگونه است؟

پاسخ:
با توجه به سن و نوع خونریزی باید کورتاژ تشخیصی انجام دهید، در غیر این
صورت نمی توان علت خونریزی های شما را ناشی از فیبروم دانست و به سرطان رحم
شک نکرد بنابراین اگر کورتاژ تشخیصی شما نرمال بود با تجویز برخی از
داروها مشکل خونریزی شما برطرف خواهد شد.

سوال:

من یه دختر 18 ساله هستم که سه ساله داری کیست درون تخمدان هستم ابتدا 2
میلی بود سپس 14 میلی شد الان 70*51*54است که داری کیست حاوی سپتا هسته ایا
خطرناکه ونیاز به حراجی دارم؟

پاسخ:
به طور قطع انجام مارکرهای تومور برای شما ضرورت دارد و در صورت خوش خیم
بودن با توجه به سن شما برای اقدامات درمانی تصمیم گرفته می شود.

سوال:

من برای اقدام اولین بارداری از 4ماه پیش پیش
دکتر برای چکاپ و کم خونی رفتم که مشکلی خاصی تا الان نیست و کم خونی فعلا
ندارم بنده چون سن بالایی دارم برام قرص لتروزول و کلومیفن نوشته شده ولی
یه بسته قرص دیگه نوشته به اسم مدروفم 5 یا مدروکسی پروژسترون که شنیدم این
برای اون هایی که میخوان باردار نشن تجویز میکنن آیا درسته؟

پاسخ:
قرص مدروکسی پروژسترون برای افرادی که قصد بارداری دارند هم تجویز می شود
اما به این منظور قرص های بهتری وجود دارد بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا
برای شما تجویز شود.

سوال:

من 25 سالمه ومجردم دکتر کیست ساده تشخیص دادن و سیپروترون کامپاند
برای چند ماه تجویز کردندالبته تنبلی تخمدان هم دارم که فعلا برطرف شده ,
سوالم اینه که دوره دوم چون سیپروترون کامپان خیلی حالمو بد کرد و از روزی
که میخورم تا آخرین روز لکه و خونریزی خفیف دارم و واقعا صورتم پر لکه شده
از ماه دوم شرع کردم به ال دی خوردن , هنوز بسته دوم تموم نشده زیر شکمم
یه خورده درد احساس میکنم نمیدونم کار درستی کردم سیپروترون کامپاند نخوردم
الان چیکار کنم؟

پاسخ: هر دو قرص یک اثر دارند مصرف قرص ال دی به جای سیپروترون کامپاند مانعی ندارد.

سوال:

من ٢٥ سال سن دارم كه ٤ ساله ازدواج كردم كه ٦ ماه پيش
اقدام به بازداري كردم كه با سونوگرافي مشخص شد تنبلي تخمدان دارم. بعد ٣/٤
دوره دارو تنبلي برطرف شد و بعد يك ماه من باردار شدم. كه متاسفاته در
هفته ٦ كه رفتم سونو گرافي كيسه و بچه تشكيل نشده بود. كه من با خونريزي نه
چندان زيادي سقط كردم بچه رو. بعد يك ماه و نيم از خونريزي سقط من پريود
شدم . كه تاريخ ١٦ اذر ماه بوده. كه بايد من ١٦ بهمن پريود ميشدم نشدم
البته قاعدگي هاي من ٣.تا ٣٥ روز طول ميكشه كه الان ١٠ روزه قاعده نشدم. و
زيز نافم درد ميكنه. سر گيجه دارم اخر شب و اول صبح البته خيلي كم حالت
تهوع دارم سينه هام ورم كرده و يكم درد ميكه . ٨ روز بعد از عقب افتادن
پريوديم تست بيبي چك زدم منفي برد . حالا با اين توضيحات امكان داره من
حامله باشم. ترشح ابكي هم دارم.

پاسخ:
بله به علت تأخیر در تاریخ قاعدگی امکان حاملگی وجود دارد اما برای
اطمینان از این امر باید آزمایش خون دهید؛ اگر پاسخ منفی بود برای منظم شدن
قاعدگی به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
Sajjad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
سلام .من مدتی گلودرد گرفتم پزشک عمومی هم رفتم فقط انتی بیوتیک میده متخصص ریه و الرژی هم رفتم فایده نداشت.هوای سرد باعث میشه سرفه زیادی بکنم مدتی خوب شدم ولی بازم این سرفه دس بردار نیس .خواهشا راهنماییم کنید خیلی میترسم از بیماری آسم نمیخوام مبتلا بشم.
مدیر پایگاه باسلام
ابتدا باید مشخص شود ریشه بیماری شما چیست.پس شما باید حتما تحت نظرمتخصص ریه باشید ودرمان را پیگیری کنید
پرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
سلام
من سرفه مي كردم به دكتر عممومي مراجعه كردم بهم تاوانكس داد خورد الان چند روزي هست كه خلت سفيد دارم بعد از دوبار سرفه كردن اين خلت ها باعث ميشه من نتونم نفس بكشم و در حالي كه خفه دارم ميشم وپرپر مي زنم بعد اين كه وقتي سرفه مي كنم معده ام رو يكي انگار داره فشار ميده وخيلي درد مي كنه هر هوايي باعث سرفه من ميشهمن بايد چيكار كنم به دكتر ريه مراجعه كنم يا خوب ميشم به خاطر الودگي هست لطفا راهنماييم كنيد؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه مراجعه نمایید تاتست ریه گرفته شود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
سلام.من 1 سال پیش سرماخوردم و 1 ماه گذشت و سرفه های من خوب نشد.من و فرستادن کلینیک اسم و الرژی و بعد از دیدن نوار ریه و عکس من گفتن شما اسم داری در حالی که من هیچ علائمی قبلش نداشتم.نه سرفه.نه خس خس.اتکلان میزدم.با اتیش مشکلی نداشتم.فقط زمانایی که خیلی ناراحت بودم و گریه میکردم.مدت کوتاهی نفسم در دم مشکل پیدا میکرد.دقیق از وقتی اولین اسپری رو استفاده کردم.ی تنگی نفس در دم اومد سراغم.بهم حمله پنیک دست داد. و الان بعد 1 سال پیش بهترین فوق تخصص ها رفتم .چنتاشون وقتی گوشی روی ریه من میذارن میگن خانم ریه شما سالمه سالمه.نوار ریه هرچی میخواد نشون بده.بعضی هاشونم میگن نوار ریه ات نشون میده اسم داری .در حالی که من اصلا خس خس ندارم.لطفا راهنماییم کنید.نمیدونم چکار کنم؟؟
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران نیز پاسخ دادند.
به گزارش شفا آنلاین؛ پاسخ سوالات مربوط به زنان توسط دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- ارائه شده است:

سوال:


بنده 29 سال سن دارم و از حدود 20 یا 21 سالگی متاسفانه عادت ماهانه ام
متوقف شد و مراجعات مکرر به پزشکان فایده نداشت بهترین تشخیص که درست هم
بود کم کاری هیپوفیز بود اما با توجه به اینکه من قبلا مشکلی نداشتم ریشه
یابی نشد بعد مدت طولانی علت هموکروماتوزیس و عوارض آن تشخیص داده شد من
مدت طولانی قرص های ال دی استفاده می کردم که دچار کم کاری تخمدان نشوم که
بعد یک توده هم در کبدم مشاهده شد که نمی دونم همانژیومه یا آدنوم اما در
دو بار بیوپسی انجام شده اعلام شد خوش خیم است دکتر محترم از آنجایی که این
مسئله باعث نگرانی من برای بارداری در اینده و همچنین تحلیل کار رفتن غدد
جنسی و کوچک شدن سینه ها و تغییرات بدنی شده ضمن اینکه استفاده از قرص های
ال دی باعث درد و دل پیچه در همان قسمت توده کبدی ام می شود و غیر قابل
تحمل است لطفا مرا راهنمایی بفرمایید کمبود هورمونی را آیا می توان به گونه
ای غیر از استفاده از قرص ها جبران کرد ضمن اینکه از داروی دسفرال برای
دفع بار اضافی آهن رسوب کرده در کبد هم استفاده می کنم.

پاسخ:
شما به علت همانژیوم کبد نباید از قرص های ال دی استفاده کنید، برای نگه
داشتن بافت تخمدان و حفظ باروری باید به مراکز نازایی مراجعه کنید.

سوال:

سه سال هست كه نامزد هستم ، مدتي پيش با همسرم نزديكي سطحي داشتيم ، ولي خون نيامد ، به دكتر مراجعه كردم ،
گفتند پرده ام از نوع حلقوي است و مقداري باز شده است ، حال همسر من مشكوك
هستند كه ايا قبل از ايشان رابطه داشته ام ؟! با توجه به اينكه دكتر به
هيچ عنوان ذكر نكردند باز شدن پرده به دليل رابطه قديمي بوده ، و حتي گفتند
ك دچار عفونت واژن هم شده ام ! ايا همين براي اثبات اينكه در گذشته رابطه
نداشته ام كافي نيست ؟!

پاسخ: بهتر است به یک پزشک معتمد یا پزشکی قانونی مراجعه کنید تا با استفاده از امکانات تشخیصی زمان رابطه جنسی را معین کنند.

سوال:

من 19 سالمه و مجردم یک سوال داشتم من مشکل پلی کیستیک
پیدا کردم و دکتر به من قرص یاسمین داده مشکل من اینجاست که الان 16 روزه
پریود هستم و نمیدونم چی کار کنم لطفا کمکم کنید ایا دارویی هست که قطع کنه.

پاسخ: شما
به علت تنبلی تخمدان دچار پریودهای نامنظم هستید بنابراین بهتر است مورد
تست درمان هورمونی قرار گرفته و آزمایشات هورمونی انجام دهید، زیرا ممکن
است دچار پرولاکتین بالا و یا کم کاری تیروئید باشید.

سوال:

من 1 سال پیش سرماخوردم و 1 ماه گذشت و سرفه های من خوب نشد.من و
فرستادن کلینیک اسم و الرژی و بعد از دیدن نوار ریه و عکس من گفتن شما اسم
داری در حالی که من هیچ علائمی قبلش نداشتم.نه سرفه.نه خس خس.اتکلان
میزدم.با اتیش مشکلی نداشتم.فقط زمانایی که خیلی ناراحت بودم و گریه
میکردم.مدت کوتاهی نفسم در دم مشکل پیدا میکرد.دقیق از وقتی اولین اسپری رو
استفاده کردم.ی تنگی نفس در دم اومد سراغم.بهم حمله پنیک دست داد. و الان
بعد 1 سال پیش بهترین فوق تخصص ها رفتم .چندتاشون وقتی گوشی روی ریه من
میذارن میگن خانم ریه شما سالمه سالمه.نوار ریه هرچی میخواد نشون بده.بعضی
هاشونم میگن نوار ریه ات نشون میده آسم داری.

 پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه

 چون
نوار ریه و تشخیص ها با یکدیگر هم خوانی ندارند این گونه نمی توان اظهار
نظر کرد؛ اگر تمایل دارید برای تشخیص و اطمینان از این که به آسم مبتلا
هستید یا نه برای معاینه توسط اینجانب به بیمارستان صدر مراجعه کنید.

سوال:

من عمل واریکوسل انجام دادم فک کنم 20میلیون تعداداسپرمم باشه ولی
تحرک وسرعت اسپرمم صفره دوبارهم آی وی اف وزیفت کردیم نتیجه نداد لطفا
راهنمایی کنید.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ ارولوژیست

باید
به صورت مجدد نزد پزشک مراجعه کنید، بعد از عمل واریکوسل به مدت 3 تا 6
ماه باید داروهای مربوط به تحرک اسپرم مصرف می کردید. زیرا اقدامات درمانی
مانند زیف و... بلافاصله بعد از عمل جراحی واریکوسل جواب نمی دهند.

امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
با سلام خدمت همه پزشکان محترم بنده چند وقتى هستش که دچار يک سرى مشکلات شدم از جمله نفخ و حبس اون در ناحيه قفسه سينه ام بطورى که نمى تونم دفعش کنم و پس از مدتى دست چپمم درد ميکنه جداى از اين مسايل دست هامم تو خواب سر ميشن و البته اين مساله رو هم بگم که غلظت خونمم بالاست حال سوالم اينه که آيا اين مشکلات ربطى به ريه ام داره ؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید توسط متخصص گوارش ویزیت شوید
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
سلام.پسر 16 ساله ای دارم باقد 180 ووزن 65 کیلو گاهی اوقات دچار گرفتگی در عصلات پا میشود امروز بادرد بسیار دراستخوان پا به منزل آمد واین قضیه مرا دچار نگرانی کرده .در ضمن این نکته را هم باید بگم ،هراز گاهی زیر اخرین دنده سمت راست بدنش دچار ورم میشود که بعد از چند دقیقه خودبه خود برطرف میشود .از شما خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید .ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
فرزند شما باید ازسوی ارتوپد یا جراح عروق معاینه شود
عباس موسیوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
باسلام مطالب بطور کلیشه ای تهیه شده و فکر کنم نکته نظرات افزاد را به خوبی متوجه نشده اید پس از اطلاعات به روز و بصورت up dayبیشتر استفاده گردد متشکریم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
ر با سلام ریه ام حساس شده مرتب سرفه میکنم ولی هنگام خواب از سرفه خبر نیست به پزکان متخصص مراجعه کرده ام لطفا راهنمایی فرمایی مشکل چیست
مدیر پایگاه باسلام
بدون معاینه وبررسی نمی توان دراین باره اظهارنظرکرد.درهرصورت شما باید تحت نظر متخصص ریه باشید
hadis
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید تورو ب خداکمک کنید ب کمکتون خیلی نیازدارم من نامزدم 24ساله والان حدود یک یا دوساله ک ریه هاش اب اورده براثرمصرف مواد والان دکترک رفته نصف ریشوازدست داده گفتن نهایتن تا یک ماه زندس التماستون میکنم تورب هرچی ک وب هرچی ک میپرسیددراهنمایی کنید چ کاری میتونم برا خوب شدنش انجام بدم بعضی ازدکترهاگفتن بامصرف داروو نکشیدن مواد خوب میشه بعضی هامیگن میمیره  زندگیم جهنم شده التماستون میکنم بگین راهی براخوب شدنش هست یان :((جزاون کسیو ندارم تورو ب هرجی ندارم تورو ب خدا قسم کمک کنیدتا خوب شه امیدی ب زنده بودن کسی ک نصف ریه هاشوازدست داده هست اگه هست راهنمایی کنیدک تواین دو سه هفته خوب بشه :(( جوابو ب ایمیل بفرستین التماس میکنم
مدیر پایگاه باسلام
نامزدتان را به بیمارستان مسیح دانشوری در منطقه دارآباد تهران منتقل کنید.انشالله با توکل به خدا و باکمک پزشکان مشکل حل می شود.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
با سلام لطفا یکی از همکاران متخصص خود در حوزه مشکالات ریوی معرفی فرمایید متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید درصورت تمایل به بیمارسان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه -کلینیک دکتربنی اقبال- مراجعه نمایید-
حسام
|
United States
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید...من حدود یک ساله که یه درد خیلی خیلی خفیف در قسمت راست سینم زیر بقلم دارم..که فکر میکنم این درد ریه ام باشه چون یه بار این درده از راست به چپ رفتو همینطور تو کل سینم تاب خورد یه سوزش خیلی خیلی کمی هم داره..که اصلا زیاد باهاش مشکل ندارم هرز گاهی وقتی رو بقل سمت راستم دراز میکشم یخورده دردش بیشتر میشه و تا بلند میشم دردش کم میشه مثل قبل میشه ...اگه میشه هر چه سرعتر جواب بدین ..با سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص ریه یا داخلی ویزیت و معاینه شوید تا مشکل کشف و درمان آغازشود
روشن فیلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
باسلام وخسته نباشید بنده مرد48ساله دوهفته پیش سرماخورده گی مزمن وهمراه باسرفه داشتم وبعدازرفتن دکترخوب شدم ولی متاسفانه سرفه خوشکم ادامه داشت وبعدازبرسی وبادستگاه اسپیرومتر تنبلی ریه وآسم خفیف مشخص شد والان موقع سرفه کردن خفه میشوم خاهشمن است مراراهنمائی کنید متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص ریه درمان شوید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
با عرض سلام و خسته نباشيد يك سوالي داشتم
من يك مدت ورزش هوازي سنگيني انجام ميدادم و متاسفانه مدتيه كه توي بازدم عميق مشكل دارم هرموقع ميخوام نفس عميق بكشم بايد با خميازه اين كارو كنم.
آزمايش اسپيرومتري هم رفتم گفتن مشكلي نداره اكو قلب هم رفتم مشكلي نداشت اما همچنان بعد از ٢ تا نفس عميق ناموفق يكيش دم و بازدم كامل ميشه و بعضي ها نميشه.
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرمتخصص ریه باشید.چناچه درتهران هستید و درصورت تمایل می توانید به کلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه مراجعه نمایید
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید
مادرم چند سالی هست که بیشتر اوقات صبحها سرفه شدید میکرد که بعد از مراجعه به متخصص های زیاد تشخیص حساسییت دادن ولی الان چندروزی که سرفه ها شدید شده وتنگی نفس گرفتن وصداشونم گرفته بطوری که خیلی آهسته حرف میزنن فعلا اسپری و قرصهای حساسیت استفاده میکنن با شربت ولی تاثیری نداشته.خواهشمندم راهنمایی بفرمایید یا دکتر حاذقی رو معرفی کنید با تشکر.
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل می توانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه کلینیک دکتربنی اقبال مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام خسته نباشید من چند وقته سرفه های بدی میکردم رفتم دکتر گفت برونشیت دارو توشت داروهارو مصرف مردی ولی خوب ک نشدم هیچی بدترم شدم الان هرچی ک میخورم سرفه شدید میکتم جوری ک نفسم دیگه بالاونمیاد امروزکپداشتم ناهارمیخوردم سرفه ام شرو شد نفسم گرفت جوری ک کلا کبودشد صورتم چیکار باید کنم من خیلی میترسم توروخدا بگید چمه
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص ریه باشید.اگردرتهران هستید درصورت تمایل می توانید به بیمارستان مسیح دانشوری یا بیمارستان آتیه -کلینینک دکتربنی اقبال -مراجعه نمایید
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
سسلام خسته نباشید پدر من سالها پیش مشکل ریه داشتن و ریشون اب اورده بعد از درمان شرو کردن ب سیگار کشیدن الان بعد از ۱۸سال حالشون بد شده و دکتر گفته مشکل از ریه هسست و باید ازماش و این این چیزا بدن و خیلی کم احتمال سرطان وجود داره الان ترسیده و دیگه ازمایش نمیره در ضمن مشکل معده هم داره ایا واقعن امکان سرطان ریه یا معده وجود داره ؟؟؟ترو خدا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بدون انجام بررسی های لازم نمی توان نظرداد.بنابراین بهتراست ایشان را برای درمان و پیگیری آماده و تشویق کنید چراکه ممکن است امروز با دارو و درمان های ابتدایی بتوان جلوی بیماری های حاد و مشکلات جدی را گرفت
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
سلام پدره من مشکل ریه و.قلب داره پاهاش باد کرده تحت نظر پزشک هم هست اما ورم پاهاش اصلا خوب نمیشه داروهاشم استفاده میکنه تنگی نفس شدی هم داره اصلا نمی تونه راه بره برای ورم پاش چه کنیم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است ایشان مشکل کلیوی هم داشته باشند که حتما باید ازسوی متخصص کلیه یا متخصص داخلی بررسی شود
ایلار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
ممنون مطالب کامل بود فقط اب گرفتگی ریه چیست ؟
مدیر پایگاه آب آوردن ریه ناشی از
بیماری های ریوی، عفونی ، ویروسی -وترشحات بین سلولی است که از ریه خارج می
شود و بیشترهم افراد بالای 30 سال را درگیر می کند.

 گاهی اوقات به دنبال تجمیع حجم زیاد آب
در ریه، فرد مبتلا به تنگی نفس- سرفه و حتی بروز ترشحات خلطی خونی می شود
که به دنبال آن فرد با درد قفسه سینه  به پزشک مراجعه می کند.

آب آوردن ریه با انجام رادیوگرافی به راحتی قابل تشخیص است.
حال آن که برای درمان این بیماری ابتدا باید در صورت مبتلا بودن فرد به
سایر بیماری ها نظیر نارسایی های قلبی- کبدی- کلیوی و بیماری های عفونی اين
بيماري ها درمان شوند و پس از آن به درمان تجمیع آب ریه پرداخت.  این بیماری پس از شناسایی باید خیلی
فوری درمان شود هرچند متأسفانه در افراد کهنسال مبتلا به دیابت وقوع
چنین بیماری هايی طي مدت زمان زیادی بهبود می یابد حال آن که موجب آزار
آنان هم می شود. به طورمعمول سرطان ریه منجر به آب آوردن ریه
می شود کهولت سن،بیماری های مزمن،داشتن اختلال هاي  ایمنی و
مصرف برخی داروها که به دنبال آن موجب کاهش دفاع بدن می شود منجر به تشدید
ابتلا به آب آوردن ریه در افراد می شود.

 افراد مبتلا به دردهای
قفسه سینه و تنگی نفس حتمأ باید به پزشک مراجعه کنند و این را بدانند که
درمان بیماری ها مانند گذشته سخت و غیر ممکن نیست







دکتر ایرج خسرونیا-رئيس انجمن متخصصين  داخلی


 
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
سلام تورو ب خدا قسمت میدم بهم بگین این بیماری راه درمان کامل داره یا ن از غصه دلم داره پاره میشه مال من نیس این بیماری فقط بگین کاملا خوب میشه بادجراحیو عمل کردن تورو ب خدا بگین ی عمر دعاتون میکنم این لینکمه mostafa_mohras
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما دقیقا چیست؟
مرتض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
سلام امروز برایه اولین بار در خلت م یه زره خون دیده شده این نشانه چیست باید به پزشک مراجعه کنم یا نه لطفا جواب سواله منو بدید مرسی
مدیر پایگاه باسلام
به متخصصص داخلی مراجعه کنید بهتر است
غزال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
لطفا کمکم کنید مادر من عمل باز قلب انجام داده و بعد از چند روز تب کرد الان 10 روزه و 8 روزه انتی بیوتیک های تزریقی قوی میگیره از لحاظ قلب مشکلی نداره میگن عفونت داره ریه هاش اما هنوز تشخیص ندادن چی هست آزمایش کشت خون و ادرارش منفی بود و تب همچنان داره بنطرتون چه مشکلی داره آیا به تهران منتقلش بکنم الان در بیمارستان قلبی تو کرمانشاست
مدیر پایگاه باسلام
درکرمانشاه متخصصین باتجربه ای حضوردارند اما حتما با پزشک معالج مشورت نمایید تا چنانچه ایشان تشخیص داد و بعدازهماهنگی و دریافت پذیرش ازبیمارستان یا پزشک نسبت به انتقال مادرتان اقدام نمایید
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
سلام من ۲۱سالمه سه چاهار هفتس سرفه همراه با خلط زرد رنگ دارم هر دارو دکتری میرم افاقه نمیکنه میشه راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگر تهران هستید می توانید ازبیمارستان مسیح دانشوری یا کلینیک دکتر بنی اقبال در بیمارستان آتیه تهران بهره مند شوید
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
سلام مامان من 4 سال پیش برای سرطان روده شیمی درمانی شد تا حدود یک سال پیش تو سی تی نشون داد که متاستاز به ریه و کبد شده شیمی درمانی شد و کبد کلا پاک شده و یه توده خیلی کوچیک تو ریه هست که دکتر میگه احتمالا توده مردس ولی گاهی بعد شیمی درمانیاش نفس تنگی میگیره دکتر بهمون میگه عوارض داروهاس میشه از ریه اش باشه چند درصد این مریضا خوب میشه بعد شکم مادر من فتق داره بزرگه همش میترسم آب آورده باشه چه علایمی میتونه داشته باشه مرسی ممنون
مدیر پایگاه باسلام
بدون شک مادر شما ازافراد دارای ریسک با بیماری خاص است بنابراین برای رسیدن به پاسخ سوال هایتان باید تحت نظر متخصص مربوطه موضوع بررسی شود.به متخصص ریه نیزحتما مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
سلام من تو بچگیم یه بار سینه پهلو کردم الان هجده سالمه و همیشه خلط گلو دارم اصلا ورزش نمیکنم و وقتی میدوم نفس نفس همراه با درد سینه همراهم صرفه ندارم مگر با میل و اراده خودم دکتر های مختلف هم رفتم یا میگن الرژیه یا میگن عفونته...بعضی وقتها گوشم کیپ میشه...خلطم سفیده...آیا نیاز به بستری شدن دارم؟؟؟نیاز به رژیم غذایی دارم؟؟؟و لطفا خواهش میکنم جواب بدین...مرسی
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ریه یا گوش و حلق و بینی  هم مراجعه نمایید تا نظرایشان را جویا شوید
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
با سلام سوالی داشتم اونم اینکه 2سال پیش بنده به طب صنعنی رفتم همه تست هارو انجام دادم خوب بود ولی تو قسمت تست تنفسی نتونستم قبول بشم بعدش اون کاری رو که میخواستم برم سخت کار داشت بعدش متاسفانه نتونستم برم قبل از تست تنفسی من یک تست نوار قلب دادم بعدش که جوابش اومد اون قسمتی که تست تنفسی انجام میدادم به من گفتش که خیلی استرس اضرابت بالا هستش حالا میخوام بدونم دلیل اینکه نتونستم تست تنفسی را قبول بشم چی بودش حتی از اون محل کار هم برای اولین بار بود میخواستم برم سوال کردن از من که تو مصرف سیگار قلیون یا سرما خوردگی شدید نداشتی که نتونستی تست تنفسی را قبول بشی گفت نه براشون خیلی تعجب اور بود حالا راهش چی بود که انجام ندادم یا برعکس انجام دادم نکاتی داره ممنون میشم جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
به طور معمول چنین مواردی و به خصوص تست های این چنین با استرس و اضطراب همراه هست اما توصیه می شود برای بررسی های دقیق به متخصص ریه مراجعه نمایید
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
سلام منظورتون اینکه تو این تست تنفسی نباید دچار استرس و اضطراب شدید داشت یعنی اگه یک بار دیگر تست را انجام میدادم نتیجه ای میگرفتم.با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بله اگر شما درسلامت کامل باشید ممکن است علت رد شدن درنتیجه تست به خاطراسترس بوده باشد
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
با سلام خسته نباشید یه سوال داشتم چرا بعد از اینکه من تست را قبول نشدم یا نتیجه ای به اون صورت نگرفتم اونجا اگه اگه اونجا قبول نکردن یه بار دیگه از دوباره تست را انجام بده بعدش اون به نظر شما چه نوع کاری بودش که همه چیز باید ردیف باشه بعضی جاه هستش اگه همه تست ها هم قبول بشی یکیش هم نتیجه نگیری قبول نشی بازم قبولت میکنن چه جوریاست.تشکر
مدیر پایگاه باسلام
سوال شما برای ما مفهوم نیست
شیرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
با سلام و خسته نباشید.
دایی مادر من تقریبا 70 سالشونه و 5 ساله که دچار تنگی نفس شدید شدند و در منطقه محرومی هم زندگی میکنند. چند بار به دکتر مراجعه کردند عکس و آزمایش گرفتند و گفتند درمانی ندارد و گفتند بر اثر سیگار کشیدن زیاد ریه اشون عفونت کرده و روز به روز هم بدتر می شوند . الان حتی یک ثانیه هم بدون دستگاه های اکسیژن نمیتونند نفس بکشند . آیا راه درمانی هست که حداقل کمی بهتر بشوند و یا مرکزی را معرفی بفرمایید که عکس ها و آزمایشات رو ببریم شاید راه چاره ای باشد.
مدیر پایگاه باسلام
شما درتهران به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
سلام چهل سالمه من سالها پیش آسم فصلی داشتم حتی یکبار ام آی آر شدم بخاطر ایست تنفسی. سالها تحت درمان بودم ولی مدتها بودم جز حساسیت ساده مشکلی نداشتم از حدود هفت ماه پیش طپش قلب .تنگی نفسم شروع شد وبیخوابی شبانه ..توی این مدت چندبار دارو آرامبخش و ضداضطراب مصرف کردم اکوی قلب و آزمایش خون هم دادم که مشکلی نداشتم ولی چند وقته که حس میکنم داروها هیچ تاثیری نداره بدون هیچ علتی دمای بدنم بالا میره تنگی نفس وطپش قلب میگیرم احساس ضعف وبیحالی دارم حتی حس ناامیدی و گرفتگی قلب هم دارم می خوام گریه کنم جز خس خس سینه تمام علایم حمله های آسم وکه قبلا داشتم دارم. ممکنه مشکل ریه داشته باشم چون قبلا هم دکتر گفته بود عفونت ریه داری . باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما برای چکاب به متخصص ریه مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
سلام و تشکر از شما. شما کدوم مرکز رو پیشنهاد میکنید برای درمان . متخصص ریه
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل به بیمارستان مسیح دانشوری تهران مراجعه نمایید
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید یه سوال خیلی روشن میگم که متوجه بشید اونم اینکه تقریبا 2سال پیش رفتم تست تنفسی انجام بدم برای استخدام یه کاری اما متاسفانه تو اون تست نتونستم قبول بشم یعنی رد شدم قبلش که خیلی استرس شدیدی داشتم به خاطر اینکه تست نوار قلبم هم گرفته بودم بعدش متاسفانه جواب تست رو که بردم برای استخدام کار منو اونجا قبول نکردن گفتن تست تنفسی رو قبول نشدی چند تا سوال هم ازم کردن مثل سیگار نمیکشی یا قلیون مصرف نمیکنی یا سرما خوردگی شدید نداشتی گفتم نه ازشون سوال کردم چرا این سول را میکنین گفتن چون معمولا 80% افراد بخاطر این دلایل تست را قبول نمیشن تو که هیچ کدام را نداشتی بعدش خلاصه من تا به الان هم سالم هستم هیچ گونه بیماری تفسی نداشتم یا علائمی نداشتم چون این گونه بیماری ها علائم نشانه زیاد دارن یا جایی کار نکردم که با موادشیمیایی سرکار داشته باشم حتی من ازبدن خودم فشار نیاوردم منظور به قفسه سینه همه چیز درسته سوال بنده از شما اینه که چه چیز باعث شده است که من نتونستم تست را قبول بشم لطفا دلیلاش را بگین منم بدونم منظورم اینه که برای یه فرد سالم قبول نشدن تست یه مقدار تعجب اور هستش باتشکر ممنون
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
من سه ماه صبح اگه بیداربشم خیلی سرفه میکنم همراه خلط
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است برای بررسی به متخصص ریه مراجعه نمایید
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
سلام 45سالمه من دیابتی هستم تقریبن این سه ماه صبح اگه بیداربشم خیلی سرفه میکنم همراه خلط نظرتون چیه اقای دکتر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با متخصص ریه مشورت نمایید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
باسلام ، آقاي دكتر پسر بنده سال پيش بعلت وجود لخته خون در ريه در بيمارستان بستري شد و الآن قرص وارفارين مصرف ميكند . آيا لخته موجود در ريه حل يا جذب ميشود ؟ يا اقي خواهد ماند ؟ باتشكر فراوان
مدیر پایگاه باسلام
تلاش همکاران براین است که لخته برطرف شود انشالله جای نگرانی نیست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
با سلام خسته نباشید ارادتمند به شما یه سوالی از حضورتان داشتم اونم اینکه میخواستم بدونم وقتی ریه دچار عفونت یا چرک میشه چه حالتی دست پیدا میکنه منظورم از حالت اینکه چه علائم ونشانه هایی داره وباید چی کار کرد راهش چیست
مدیر پایگاه باسلام
این مشکل می توان با سرفه های شدید وممتد و خلط درگلو وسینه و..همراه باشد اما برای تشخیص حتما می بایست به متخصص ریه مراجعه نمایید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
باسلام چندتاسوال داشتم از حضورتان.اول اینکه یکی از اشناهای نزدیکم مدتی هستش که روز وشب نداره هر چندساعت یک بارخلط در گلو داره وقتی که خلط را بالا میاره میبینه خلطش خونی هستش راهش چیست چه کار باید کرد.سوال دوم مناینه که معمولا خلط درگلو یا سینه درچه افرادی شایع تر هستش راهش چیست چون هر ادمی چه زن و مرد فرقی نمیکنه هفته ای یک بار تا یا دوبار معملا صبح که از خواب بلند میشوند خلط دارن اینکه جز طبیعی ونرمال هستش منظور شما اینکه خلط در گلو یاسینه نبایستی هرروز تکرار شود یا همه هفته لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اکید می شود بیمار به متخصص گوش وحلق وبینی  مراجعه نماید تا بررسی لازم صورت گیرد
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام بنده همواره وحداقل هفته اى يكبار دچار يكنوع تنگى نفس خاص ميشوم كه وقتى ان حالت شروع ميشود نفس عميق نمى توانم بكشم وخميازه ام هم تا ته كشيده نميشود سرفه اصلا ندارم و اين نوع كمبود اكسيژن باعث ايجاد كمى درد در قلبم ميشود كه بمحض عميق شدن نفسم درد قلبم از بين ميرود جالب اين است كه هر دفعه كه اين طور ميشوم اگر بتوانم سرفه كنم واخلاطى را از سينه بيرون بياورم درجا نفسم وهمه چيز خوب ميشود هر دفعه نفس عميقى ميكشم كه تا ته از لابه لاى تنكنا هاى ريه ان را عمدا تبديل به سرفه ميكنم و بارها تكرار ميكنم تا اخلاطى
مدیر پایگاه باسلام بهتراست برای معاینه به  متخصص قلب مراجعه نمایید
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام بنده همواره وحداقل هفته اى يكبار دچار يكنوع تنگى نفس خاص ميشوم كه وقتى ان حالت شروع ميشود نفس عميق نمى توانم بكشم وخميازه ام هم تا ته كشيده نميشود سرفه اصلا ندارم و اين نوع كمبود اكسيژن باعث ايجاد كمى درد در قلبم ميشود كه بمحض عميق شدن نفسم درد قلبم از بين ميرود جالب اين است كه هر دفعه كه اين طور ميشوم اگر بتوانم سرفه كنم واخلاطى را از سينه بيرون بياورم درجا نفسم وهمه چيز خوب ميشود هر دفعه نفس عميقى ميكشم كه تا ته از لابه لاى تنكنا هاى ريه ان را عمدا تبديل به سرفه ميكنم و بارها تكرار ميكنم تا اخلاطى سفيد كه اصلا چركى وزرد نيستند وكاملا رنگ اب دهان هستند بيرون بيايد در اين لحظات سرفه باعث عرق كردن و خيس شدن بيني ام ويك حالت عجيب كه انگار يك سرما خوردگى مخفى بيرون زده باشد ميشوم كه با سرفه هاى بيشتر صداى سرفه هاى خفه ام كم كم تبديل به صداى بازتر و حجيم تر كه ميشود نفسم هم عميق وقلبم هم دردش كاملا برطرف ميشود ياداورى كنم كه در هيچ كدام از اين مراحل دچار سرفه نميشوم وخودم سرفه را ايجاد ميكنم البته بعضى وقتها فكر ميكنم استرس اين اخلاط را بوجود مياورد اما در هواى خوب بهترم كلا گلو و سينه خلطى دارم همينطور سينوس پر ايا ميتوانند ريزش اخلاط از بالا به سوى سينه باعث اين مسايل باشه و ايا ميتوانند منشأ عصبى داشته باشه چون بعضى وقتها فكر ميكنم با كنترل استرس ميتوانم اجازه ندهم نفسم خفه شود البته وقتى ان خفگى شروع ميشود هيچوقت با از بين بردن استرس نتوانسته ام از بين ببرم و فقط با سرفه هاى عمدى از بين ميرود اما احساس ميكنم ميتوانم نگذارم سينه ام خفه شود يكبار پنج سال پيش دكتر رفتم تست تنفس دادم همه چيز نرمال بود و دكتر مسايل عصبى را كه گفتم جدى نگرفت و به من قرصLetizen 10 ويك قرص ديگر كه يادم نيست داد كه خيلى كم مؤثر بود لطفا كمكم كنيد ميترسم سرفه هاى عمدى شديدم ريه ام را خراب كند من الان كمى سيگار و قليان استفاده ميكنم اما چند سال پيش كه همينطور بودم حتى بدتر اصلا نميكشيدم
مدیر پایگاه باسلام درهرصورت توصیه اکید اینستکه تحت درمان متخصص ریه باشید و مصرف سیگاروقلیان را هم کناربگذارید
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام دکتر. بنده تو زمستان شیراز سرما خوردم رفتم دکتر گفتن سینوسات عفونت وترشح داره.ولی متاسفانه الان یک سال که خلط پشت حلق کگلوم جمع میشه خلط رنگی و زنگی رنگ وصبحها اشکم در میاره تا خارج بشه و مرتب خلط سفید طی شبنه روز تو گلوم هست وازارم میده . لطفا راهنمایی کنید با تشکر زیاد
مدیر پایگاه باسلام
شما برای معاینه وبررسی باید حتما به متخصص مراجعه نمایید
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
با سلام یه سوال خلط برای هرکسی یک بار هستش این طبیعیه منظور شما به دائمی بودنش هستش لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام شما برای رسیدن به پاسخ قطعی سوالتان باید توسط متخصص ریه یا گوش وحلق وبینی معاینه شوید
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
با سلام منظورم از خلط این است هرکسی براش
هفته ای یک یا دوبتر خلطی دارد اون که طبیعی هستش منظور شما پس به چی هستش خلط مدام یهنی هروز ممنون میشم قشنگ راهنمایی کنید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
باسلام چند مورد سوال داشتم میخواستم خواهشا جواب منو بدین سوال اول علائم و نشانه ای بیماری ریه چیست سوال دوماین نوع بیماری در چه افرادی ایجاد میشود سوال سوم علت ودلیش در چی میتواند باشد

سوال چهارم که مهم تر از همه هستش الان دقیقا دو یا سه روز هستش هروز صبح که ازخواب بلند میشوم خلط برام بیرون می اید جلب این هستش که خلط نه خونی هست نه با سرفه امالان قشنگ برطرف شده هستش چندجاکه سوال کردم گفتن خلط صبگاهی هستش طبیعی هست حالا از شما درخواست دارم منو دراین زمینه راهنمایی کنین متشکرم
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
سلام و خسته نباشید...پدر من دچار سرطان ریه است...متاسفانه متستاز شده...هم به مغز و هم به شکم... الان هم دو دوره شیمی درمانی شده.... میخواستم بپرسم ایا امیدی برای بهبودیش است...ایا داریم با این کار عذابش میدیم...لطفا مرا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام متاسفانه این شرایط سخت است و مشکلات خودش را دارد اما درهرصورت می بایست به توصیه پزشکان عمل کرد
هرچند برای برخی بیماران شیمی درمان بسیارسخت و مشکل زاست

سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
سلام
پدرم در حدود یکسال پیش عمل قلب باز انجام داده والان حدود یک ماه و نیم که بخاطر تنگی نفس بیمارستان بستری هستن توی این مدت آب ریه وقلب کشیدن والان تشخیص فیبروز ریه دادن که خوش خیمه ولی حنجره اش سوراخ کردن واز اون طریق داره نفس میکشه ومیگن تا نتونه خودش تنفس کنه نميشه کاری کرد آیا درمان هست یا پدرم ميتونه باوجود فیبروز که ریه سمت چپش خودش نفس بکشه
مدیر پایگاه باسلام انشالله به لطف الهی ودرمان امیدوار باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
مامانم بالای شکمش پف کرده علتش چیست
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید دروهله نخست به متخصص گوارش یا زنان مراجعه نمایند تا علت بررسی شود
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
سلام دکترجان
45 سالمه حدود 10 سال دود استفاد کردم از درد ریه و عدم تنفس کنار گذاشتم بارها به متخصص مراجعه کردم اخرین داروی که مصرف کردم لوفلوکساسین(تاوانکس) بوده اما هنوز برای تنفس مشکل دارم ممنون میشم راهنمائی بفرمائید
مدیر پایگاه باسلام شما حتماباید تحت نظرمتخصص ریه باشید و هم دارو وهم توصیه های مهم دیگر درباره محل زندگی و تغذیه مناسب و سایرمسایل مربوطه را بیاموزید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
سلام
من ۱۸ سالمه بر اثر برونشیت قسمتی از هردو ریه هام تخریب شدن الان یکی دو سال هم هست که تحت نظر فوق تخصص هستم ولی ایشون میگن با علم پزشکی الان ما فقط میتونیم بیماری رو کنترل کنیم چون هردو ریه تخریب شده نمیشه جراحی کرد و اگر یه ریه درگیر بود میشد با جراحی اون قسمت رو برداشت!
ایا واقعا هم هیچ راهی نیست برای درمان؟!
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
سلام
فرمودید توصیه های در مورد محل زندگی . تغذیه ومسائل دیگر ممنون میشم شما راهنمائی بفرمائید
درضمن محل زندگی من خوزستان است
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به مشکلات اقلیمی وآب وهوایی درخوزستان شما حتما ازافراد پرریسک هستید پس به متخصص ریه مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
با سلام
من ۱۸ سالمه بر اثر برونشیت قسمتی از هردو ریه هام تخریب شده و الان یه دوسالی میشه تحت نظر فوق تخصصم!ایشون میگه که با علم پزشکی الان٬ما فقط میتونیم بیماری رو کنترل کنیم!و اگر یکی از ریه ها درگیر بود میشد با جراحی اون قسمتو برداشت ولی چون هردو ریه درگیره نمیشه جراحی کرد!
آیا واقعا هم هیچ راهی برای درمان نیست؟!
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
س خسته نباشید من اقایی ۳۳ساله هستم از اول بهار کمی سرسرفه میکردم کمکم بشترشد ولی خشک بود به طوری سرفه میکردم که ته دنده هام درد گرفته بود وکمکم شبها نفس تنگ میشدم به طوری بود که اگرسرفه میکردم یا خودم راجابه جامیکردم نفسم راست میشد ولی الان سرفه میکنم صبح ها نفسم تنگ هست تا ساعت نه وکمی هم بلغم کنده میشود وکمی بابووبعضی وقتها ریه سمت راستم خیلی قلقل می کند به مدت نیم ساعت ازشما خواهسمندم کمکم کنید .از خراسان جنوبی
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید تا تست ریه گرفته شود وسپس راهنمایی ودرمان لازم ارایه شود
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
س فکر نکنم شمادکترباشید به هیچ یک ازسوالات جواب پزشکی ندادین این را که خودمون هم میدونیم که بایدبه دکترریه مراجعه بکنیم.والا
مدیر پایگاه باسلام
سرورارجمند مگر می توان به موضوع یک بیماری بدون معاینه وبررسی دقیق پرداخت؟ضمن اینکه دراکثرزمینه ها متخصصین برجسته کشورپاسخگوی سوالات مخاطبان آنهم به صورت رایگان می باشند. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
با سلام
من دختری22ساله هستم که اخیرا تنگی نفس دارم البته کم خونی دارم و همچنین ورم معده ،موقع غذا خوردن بدتر میشه تنگی نفسم ولی در کل شبانه روز این حالت همراهم هست
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
ایا خطرناک و نگران کننده است؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ابتدا مشکلات گوارشی تان را برطرف کنید
ضمن اینکه بهتراست به متخصص ریه هم مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
0
با سلام
من دختری22ساله هستم که اخیرا تنگی نفس دارم البته کم خونی دارم و همچنین ورم معده ،موقع غذا خوردن بدتر میشه تنگی نفسم ولی در کل شبانه روز این حالت همراهم هست
میخواستم بپرسم دلیلش چی میتونه باشه؟
ایا خطرناک و نگران کننده است؟
مدیر پایگاه باسلام توصیه می کنیم شما به متخصص گوارش مراجعه نمایید
زانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید من 4سال است که دچار تنگی نفس شدم هروقتم پیش دکتر میرم وازم ازمایش میگیرن میگن مشکلی ندارم وشبها وقت خواب بهشدت تنگ نفس میشم همیشه گلوم درد میکنه خلط دارم وبا تنگی نفسم پشتمم همه صفت میشه هرچیم انتی بیوتیک مصرف کردم تاثیریم نداشه حتی قرصهای الرژیم واسم نوشتن اونهم تاثیری نداشته حالا باید چکار کنم چی مصرف کنم اگه میشه راهنمایم کنید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟وزن وقدتان چقدراست؟آیا سابقه بیماری قبلی ،ارثی،ژنتیکی و...داشته اید؟
شما ساکن کدام استان وشهرهستید؟شغل تان چیست؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
جواب همه رو دادین جز من
مدیر پایگاه باسلام سوال شما چه بوده؟
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
سلام ممنون ازلطف شما.بنده۲۹سالمه وقتی چندنفس عمیق میکشم چشام سیاهی میره اگه ادامه بدم به ده نفس نکشیده روی زمین میفتم ولی توی حالت عادی مشکلی ندارم سیگارهم خیلی کم میکشم وبعضی وقتاهم نمیکشم.ایاریه بنده مشکل داره؟خطرناکه؟ممنون
مدیر پایگاه باسلام بهتراست برای تست ریه به متخصص ریه مراجعه نمایید
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید من 26 سالمه مذکر هستم حدود 12 ساله که سیگار میکشم الان سخت میتونم نفس بکشم حتی در حالت استراحت هم تنگی نفس دارم البته زیاد شدید نیست ولی مجبورم هر چند ثانیه یک بار نفس عمیق بکشم و علاینی چون خس خس سینه یا سرفه ندارم... سابقه ی هیچ بیماری هم ندارم به نظر شما اگه دیگه سیگار نکشم بهبودی پیدا میکنم یا دچار بیماری شدمه؟؟ لطفا جواب بدید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما هروفت ترک کنید به طورقطع به نتیجه مطلوب تر می رسید اما برای بررسی وضعیت تان بهتراست به متخصص ریه مراجعه نمایید
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
با سلام. برادرم 37 سالش هست و به علت مشکل تنفسی به پزشک اورژانس بیمارستان مراجعه کرده و ازش نوار قلب و عکس از ریه انجام شده،نوار قلب رو گفتن مشکلی نداره ولی در ریه گفتن هوا وجود داره می خواستم ببینم درمان خاصی داره و آیا پیشروی دارد؟و اینکه ما پدربزرگمان در اثر سرطان ریه فوت شدند.می خواستم بدونم این موضوع میتونه ژنتیکی باشه و خدای نکرده منجر به سرطان بشه؟
با سپاس
مدیر پایگاه باسلام برادرشما باید تحت نظر متخصص ریه باشند
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
با سلام.من ازخدمتتون سوال در مورد وجود هوا در ریه پرسیده بودم میشه لطفا پاسخ بدین
سپاسگزارم
آرین خسروپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
0
سلام خسته نباشید من یک شبه که احساس میکنم که حجم ریه ام کم شده و دقیقا احساس میکنم که یک دوم شده مقدارش و موقع نفس کشیدن انگار یک مانعی جلوم رو میگیره و بیشتر از این نمیتونم ریه هامو پر کنم ممنون میشم کمکم کنید.
مدیر پایگاه باسلام شما باید حتما توسط متخصص داخلی یا ریه ویزیت شوید تا مشکل شناسایی ودرمان لازم ارایه شود
شاهرخ شاکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
0
0
سلام خسته نباشید
پدر من فکر میکنم مادر زادی آسم داشته الان چند سالیست که ما بیشتر متوجه شدیم به پزشکای زیادی مراجعه کرده ، ولی تقریبا یک هفته ایست که به شدت وضیعت تنفسش بد شده و شب ها هم از خواب می پرد و نمیتواند نفس بکشد جوری که خس خس خیلی بلند و شدید دارد ، اگر تهران بهترین دکتر ریه را میشناسین ممنون میشم معرفی کنید و سوال دیگه اینکه آیا ریه قابل عمل هست برای تعویض ؟
مدیر پایگاه باسلام
ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان وتمامی بیماران
شما باید بدانید مرکز درمانی مسیح دانشوری درمنطقه دارآبادتهران بیمارستان فوق تخصصی دولتی درزمینه درمان بیماری های ریوی است
ضمن اینکه می توانید درصورت تمایل ازکلینیک دکتربنی اقبال دربیمارستان آتیه -شهرک غرب-نیزبهره مند شوید
عسگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
باسلام یکسال پیش در بیمارستان مسیح دانشوری بعلت وجود کیست هیداتیک عمل جراحی بازانجام داده ام اوایل مقداری بین دنده هام درد داشتم بتدریج دردم کم شد اما مدت یکماه است که درد بین دنده هام شروع شده احساس میکنم همان ریه سمت راستم که جراحی کرده ام خوب کار نمیکنه مثلا احساس میکنم چیزی شبیه گرفتگی در ریه راستم وجود داره و دائما اذیتم میکنه سرفه دارم اما خلط ندارم البته چند ماهی بعد از عمل جراحی قرص آلبندازول مصرف کرده ام آزمایشهای بعد از مصرف قرص هم خوب بوده اما نمیدانم این درد بین دنده راستم که دست میزنم یا حتی تکان هم میخورم دردم میگیره مربوط به چه می باشد. باتشکر
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید به جراح مربوطه مراجعه نمایید تا بررسی لازم صورت گیرد چراکه بدون معاینه وبررسی های لازم متاسفانه نمی توان اظهارنظرکرد
MAHDI JAVADIAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
سلام من رشته ورزشیم فوتبال الان 2 ماهی هست ک نفسم موقع فوتبال دیر بر میگرد ب طوری ک دستم میاد رو زانوم میخواستم بدونم تنگی نفس دارم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید تا مشکل بررسی و راهنمایی لازم بعمل آید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
سلام من همش خلط درراه گلو دارم وقتی با اب کار می کنم مربضی بیشتر میشه وقتی خلط تو راه گلوم حالت تهوع بم دست میده یه کم خس خس می کنم خیلی به ندرت خلطم خونی
شارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
سلام.خانمی 30 ساله هستم و مدت 10 روزه که زیر سینه چپم نزدیک جناغ درد دارم که با نفس عمیق کشیدن تیر میکشه و با جا به جا شدن بیشتر میشه دکتر قلب رفتم و اکو دادم فقط پرولاپس دریچه میترال دارم 5 روز هم گرفتگی کتف و شانه داشتم که دارو شل کننده مصرف میکردم میخواستم بدونم این درد و تیر کشیدن از ریه است یا معده مطمئنم از قلبم نیست چون دوستم آمبولی کرده خیلی میترسم ناگفته نماند که تهوع دائمی هم دارم که بعد از غذا خوردن بدتر میشه تورو خدا راهنماییم کنیم هر دکتری میرم میگه چیز خاصی نیس ولی خیلی اذیتم میکنه ممنون
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/130188/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7-%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%81%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
سلام
من تقریبا یک سال پیش دچار تنگی نفس خفیف و گاهاً سرفا میشدم که بعد از یک ماه به دکتر متخصص ریه مراجعه کردم و دکتر گفت برونشیت داری، اینم بگم که قبل از اینکه نفس تنگی پیدا کنم دو روز تب و لرز داشتم
این دارو ها رو دو ماه مصرف کردم: اسپری بینی مومتازون- اسپری Budesonide-مونته لوکاست- آزیترومایسین
۶ ماه خوب بودم، الان دوباره دو هفته است که نفس تنگی خفیفی دارم ولی سرفه نمیکنم
آیا آسم نگرفتم ؟
مادرم آسم داره
ممنون
مدیر پایگاه باسلام
بدون معاینه وتست ریه نمی توان به شما نظرداد
بهتراست به متخصص ریه تان مراجعه نمایید
ازاده
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
باسلام و خسته نباشید
خواهش میکنم جوابم بدین
پدرم از ریه هاشcxrگرفته که،
زاویه جنبی طرف چپ باز است
شواهد پرهوایی در پارانشیم ریه مشهود است
مشکلش چیه؟؟؟؟؟
زاویه جنبی راست بلانت است
کاهش حجم در لوب تحتانی ریه راست نیاز ب سی تی اسکن دارد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
سلام دكتر. خسته نباشيد. من آزمايش فوت كردن براي ريه دادم چند بار اما جوابش ميگه تنگي نفس شديدداريد يعني نميتونم ازمايش انجام بدم. از بچگي اينطور بودم (مادرزادي)اما در فعاليت هاي روزانه معمولي مشكلي ندارم مگر اينكه موقع دويدن يا تندتند حرف زدن مشكل ايجادميشه. ميخواستم باتوجه به اينكه 30سالمه و از اول همينطور بودم وباهاش كنارميام آيا نياز به معاينه وپيگيري دارد؟چون تابحال به متخصص مراجعه نكردم
تشكر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص ریه و حتی متخصص قلب هم باشید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
من تنگي نفس دارم ويه بارباگردوخاک کارکردم وجداي ازاين پدرم آمپولي ريه گرفته وفوت کردامکان داردارثي باشد
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص ریه مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های لازم نظربدهند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
سلام من ۲سال هست ک تنگی نفس دارم ک درتابستان خوبم ولی زمستان داخل خونه ک یاری باشه شب تو خاب احساس خفه گی میکنم و بیدار میشم دماغم همیشه گرفته ولی خشکه ابریزش بینی ندارم از سینه عکس گرفتم قلب و سینه ام سالمه گلوم درد داره انگار چند کیلومتری دویده باشم، میسوزه لطفا بگین بیماریم چیه ایا خطرناکه تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص ریه باشید
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
من مدت زیادی است ک تنگی نفس دارم بدون هیچ سرفه ایی وخلط.هم دکترقلب رفتم هم ریه گفتن مشکلی نداری سالمی.ولی این تنگی نفس منو اذیت میکنه تمام شبانه روز همراهمه میخواستم بدونم مشکلم چیه خواهشا کمکم کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
سلام و خسته نباشید
من سینوزیت دارم و دوهفته پیش کمی بینی وخلطم خونی بودکه به دکتر مراجعه کردم گفتند به علت خونی بودن بینی و سینوزیت است و از ریه رادیولوژی انجام شد که بجز پرهرایی ریه مشکل دیگری نداشت امروز مجددا خلط خونی مشاهده کردم که مقدارش از دفعه قبل بیشتر بود.باتوجه به این که این مدت انتی بیوتیک مصرف کردم.
بنظر شما بیماری ریوی دارم؟
اگر بله نوع ان چست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت درمان متخصص ریه باشید چراکه بدون معاینه نمی توان به شما نظرداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
سلام
مدتی هست که از قسمت پایین ریه ام (سمت راست) صدای خس خس می آید. گاهی وقت ها هم متوقف می شود، مثلا صبح ها که از خواب بلند می شوم. لطفا راهنمایی؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ازسوی متخصص ریه تحت معاینه قراربگیرید
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
سلام ..من چند ماهی هست سرفه ی خشک داشتم کم کم همراه شد با عفونت های ژله ای و بی رنگ مثل اب وقتی شربت تئوفیلین جی و قرص لوراتادین مصرف کردم سرفه هام بیشتر شد،نسخه ی بعدیم شد کپسولهای کو اموکسی کلاو شربت دکسترومتورفان و یه امپول بتامتازون ..تاوقتی مصرف میکردم داروهامو هیچ گونه سرفه ای نداشتم ولی الان بعد دو هفته که دوره ی درمانم تموم شده چند شبه که سرفه هام شروع شده،راستی سرفه های من اکثرا شبا موقع خوابیدنه و بعضی وقتا تو خواب..دو سه شبه که سرفه های شدیدی همراه با خلط زرد رنگ دارم در ضمن سرفه هام دردناک و شدیده و هم موقع دم مشکل دارم هم موقع بازدم و تنفس صدا دار دارم ولی بعد از نیم ساعت الی یک ساعت خوب میشم و روزا اکثرا هیچ مشکلی ندارم...سوال من اینه که میتونید حدس بزنید بیماریم چیه و خطرش چقدره؟؟ یا اینکه از نظر شما چه تستایی رو باید انجام بدم مثلاpft/cxray/hrct، کشت خلط یا هرتست دیگه ای که بنظرتون تو تشخیص دقیق کمکم میکنه...ممنون از شما
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
باسلام وعرض خسته نباشید من 30سالمه والان دوساله که دچارتنگی نفس وسرفه های پشت سرهم وخشک هستم بدون خلط وماجرازمانی شروع شد که داخل ماشین بودم ودودماشین سنگین اومدتوماشین لطفا کمکم کنید دکترم رفتم خوب نشدم لطفاجوابموروبدید ممنون میشم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام . من مادرم دچار مشکل ریه هستن. من هم سالها پیش بعضی مواقع و به ندرت که پیاده روی تند و بعد از حمام داشتم دچار خس خس سینه می شدم وقتی نفس عمیق میکشم یک نقطه از ریه ام درد میگیرد و حدود دو سه سالی است که از کمر و پشت ریه ام دچار تیرگی شده که گاهی با خارش همراه است آیا این تیرگی که اندازه یک پرتقال است به بیماری ریه ربط دارد
مدیر پایگاه باسلام شما حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
سلام دوست عزیزی که فرمودید داروی ضد سرطان رو پیدا کردید من مادرم سرطان معده گرفته و پارسال معدش رو دراوردن و یک ماه پیش 2 تا تومور متاستاز از داخل سرش دراوردن و الان هم ریه هاش اب اورده اگه امکانش هست با من تماس بگیرید این هم شماره ی منه.09374936277
مدیر پایگاه    باسلام
شفاآنلاین فقط اطلاع رسانی را برعهده دارد ومسئولیتی درباره سایرمسائل ندارد
لطفا قبل ازهراقدامی به خوبی تحقیق کنید
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
سلام و خسته نباشید. من چند وقت پیش داشتم ادامس میجوییدم که یهو سرفه کردم و ادامس پرید تو گلوم. بعدش تا چند دقیقه حالت تهوع داشتم ولی الان خوبم به نظرتون به دکتر مراجعه کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
اگرمشکلی دارید بله به پزشک مراجعه کنید اما اگرمشکلی نیست پس موضوع می تواند منتقی باشد
Shs
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام، خونريزي ريه آيا خطر نداره؟؟ كه دكتر معالج آن فرد با كلي قرص به استراحت در خانه فرستاده؟ آيا لازم نيست بستري شدنو جدي گرفتن اين قضيه؟؟؟
من هرجا جستجو كردم خونريزي ريه نفهميدم و جوابي نگرفتم..
اون فرد نه ضربه خورده نه چيزي!! خونريزي ريه براي چي ميتونه باشه
جدا بستري لازم نداره و با قرص خوب ميشه؟؟؟ من واقعا نگرانم لطفا جواب بديد با تشكر
Shs
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام، خونريزي ريه آيا خطر نداره؟؟ كه دكتر معالج آن فرد با كلي قرص به استراحت در خانه فرستاده؟ آيا لازم نيست بستري شدنو جدي گرفتن اين قضيه؟؟؟
من هرجا جستجو كردم خونريزي ريه نفهميدم و جوابي نگرفتم..
اون فرد نه ضربه خورده نه چيزي!! خونريزي ريه براي چي ميتونه باشه
جدا بستري لازم نداره و با قرص خوب ميشه؟؟؟ من واقعا نگرانم لطفا جواب بديد با تشكر
مدیر پایگاه باسلام بیمارشما باید تحت نظرمتخصصین دربیمارستان باشد

ف ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام ببخشید میخواستم بدونم ایا تردد در اطراف پلاسکو با گذشت دو هفته از اوار برداری ها هنوز از نظر وجود الیاف ازبست خطرناک هست؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید...من چن روزه وقتی میخوابم ی جورایی احساس تنگی نفس میکنم...وقتی هم میخوابم باید نفسای عمیق بکشم..میخواستم ببینم این خطرناکه و به دکتر نیاز دارم یا نه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
وزن تان چقدراست؟
ساکن کجا هستید؟
آیا سابقه بیماری خاصی با آلرژی و یا مشکلات تنفسی داشته اید؟
ایدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
سلام من بیست و سه سالمه تقریبا دو هفته پیش انفلونزا گرفتم و داروهامو مصرف کردم و دکتر برای بتامتازون و یه امپول برای استخون دردم نوشت و تقریبا خوب شدم بعد چند روز صدا گرفت و خلط و سرفه داشتم بازم رفتم دکتر و برام پنی سلین و بتامتازون نوشت و شربت سرفه هیدارمین و شربت تئو فیلین جی و من مرتب اونو هم مصرف مردم نه تنها صدام تغییر نکرده و گرفته و خلطم دارم و سرفه شبانه ک اذیتم میکنه امروز که سرفه کردم سمت راست بدنم زیر دن هام هنگام سرفه درد میکنه و از اونجایی که من کم کاری تیرپیید دارم و یه سال میشه قرصشو مصرف نکردم شنیدم ممکنه صدای من همینجوری خشن و گرفته باقی بمونه که به شدتتتتتتتت نگراااانم کرده. تو رو خدا بکین این امکان هست ؟؟ و علتش چیه که هنوز خوب نشدم البته من ته لوزه هام یه چیزای نقطه نقطه سفید بود که الان درست شده ولی صدام هنوز خوب نشده
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص غدد تان مراجعه نمایید تا مشکل تیروئیدتان هرچه سریعتر بررسی شود
ممکن است که این ارتباط وجود داشته باشد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
سلام من مهدی هستم ۲۵سالمه حدود پانزدهم برج ۸ همین سال ۹۵ خاک بسیار شدیدی از سمت غرب کشور بارید و اون موقع هوا خیلی گرم بود و ما درو پنجره هارو باز کردیم که هوا عوض بشه اما موقعی که بیدار شدیم خاک بسیار شدیدی به داخل خونه سرایت کرده بود ومن از همون تاریخ دچار سرفه شدم و بیشتر صبح ها سرفه میزنم و گاهی با دیدن خلط سبز گاهی با سفید و گاهی هم با نزدن سرفه ساعت های اولیه صبح رو سپری میکنم دکتر متخصص که رفتم گفته حساسیته ازتون خواهش دارم من رو راهنمایی کنید با تشکر از سایت خوبتون
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تست ریه انجام دهید و ازسوی متخصص ریه ویزیت شوید و تحت درمان قرارگیرید.ما بدون معاینه وبررسی دقیق نمی تواینم توصیه خاصی به شما انجام دهیم
مهدی ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
سلام.من ۳۶ سالمه حدود ۳روز که احساس خارش توو ریه دارم وسرفم میگیره.البته وقت خواب از بین میره سرفه نمیکنم.اما طول روز احساس خارش و قلقلک منو گاهی به سرفه میندازه نگرانم که دچار بیماری بدی باشم اینقدر گرفتاری بدبختی دارم که معلوم نیست بتونم دکتر برم.خواهشا بگید اینها علایم چه بیماری هست.سیگار میکشم سالهاست اما به تازگی اینطور شدم نگرانم خیلی ممنون میشم جواب بدین
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
سلام .لطفا تاثیرات منفی اندوسکوپی بر ریه را بفرمایید
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
با سلام
یک ماه پی بنده سرما خوردم و بعد از چند روزشروع به سرفه های زیاد کردم بعد از مراجعه های پی در پی به دکتر معلوم شد که بنده دچار بیماری کیبل استون در ناحیه ی نای شدم. از انواع داروها با تجویز چندین پزشک استفاده کردم تا جوش های درون نای من کوچک و کوچک تر شد اما یک مقدار باقی ماند و مقداری جوش های زرد به آن اضافه شد. و هرچه داروی ضد حسیاسیت و آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک استفاده کردم بهبودی کامل حاصل نشد. آیا نظری در مورد من دارید؟
با تشکر از توجه شما
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
سلام مدتی هست سرفه های طولانی مدت میکنم و بیشتر شبها سرفه میکنم گاهی اوقات به قدری سرفه هام طول میکشه که بند نمیاد سرفه هام خشک هستند و همراه با ابریزش بینی هست چندبار دکتر رفتم سرفه هام کمتر شده ولی هنوز هم سرفه میکنم باید چکارکنم؟
آقاحیدر
|
United States
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
سلام میگم چندسالیه سرفه میکنم دکترنرفتم الانم یکم خون بالاآوردم دکتررفتم میگه سل داری راسته یانه
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمی رسد مبتلا به سل باشید اما حتما باید آزمایش های تخصصی تحت نظرمتخصص ریه انجام شود
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
باسلام.پدر من باغبان است حدود 3 هفته پیش در حال سم پاشی به مدت 20 دقیقه در معرض بخارات سمی قرار گرفته بود که به مدت 3 روز دچار حالت تهوع بود و شکمشون کار نمیکرد بهد از 3 روز با کارکردن شکم کمی اوضاع عمومی ایشان بهتر شد ولی بعد از چند روز دوباره دچار حالت تهوع و سرگیجه و بی اشتهایی شدند بطوریکه دوست دارند مدام بخوابند به دکتر متخصص داخلی مراجعه کرده و بعد از معاینه وجود عفونت در ریه تشخیص داده شد با توجه به اینکه ایشان به مدت زیادی سیگار مصرف داشته اند ولی حدود 6 سال است کنار گذاشته اند . یک امپول و شربت و قرص انتی بیوتیک تجویز شد و لی با گذشت 5 روز هنوز سرگیجه باقیست .به چه متخصصی باید مراجعه کرد گوارش یا مغز و اعصاب با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
ایشان حتماباید ازسوی متخصص ریه تحت بررسی وتست ریه قراربگیرند
پوزیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
سلام. من دیروز رفتم چکاپ و بهم گفتن حجم ریه هات کمه. هیچ مشکلی در نفس کشیدن هم ندارم. فقط یه حساسیت فصلی هست که اونم از بچگی همراهم بوده. این کم بودن حجم ریه چیه ؟ مشکل ساز نیست؟
آمنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
سلام...مادرم چند روز پيش يك دفعه تنفس خود را ازدست داد.قبل از رسيدن اورژانس تنفسش برگشت. با اين حال در قسمت بخش بيمارستان بستري شد.بعد از انژيو گرافي قلب او سالم درآمد.الان در آي سي يو بستري است و وابسته به دستگاه تنفس شده است.بيماريش متاستاز تشخيص داده شده.اين بيمارستان فاقد سي تي اسكن است. چكار كنم لطفا راهنمايي كنيد.
مدیر پایگاه باسلام
شاید سی تی اسکن دراین مورد کارایی چندانی نداشته باشد
ضمن اینکه باید امیدواربود مادرشما ازاین شرایط خارج شود چراکه دراین شرایط نمی توان جراحی یا کاردیگری انجام داد
وحدت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
باسلام .همه نظرات را خواندم و استفاده کردمو بخشی از بیماری ها مربوط به تخصص این سایت نمی شود حذف شود .باتشکر
Maryam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
سلام اقای دکتر..
بنده همسرم حدود یک ماهه ریه اش دچار عفونت شده...پیش دکتر سهراب پور رفتیم ایشون گفتن ک 10روز این قرصا رو مصرف کن..یک نوع از قرصا رو ک میخورن بالا میارن!! بعد ایشون رفتن پیش ی دکتر دیگه از رو عکس و ازمایش ریه گفتن ک سینوزیت داری...توی عکس ریه اشون ب شدت عفونت داره...دکتر سهراب پور گفتن ک باید از ریه نمونه برداری شه..واقعا نمیدونم سینوزیت مشکل داره یا ریه?
یک ماهه حالشون بده..چ کار کنیم..
اگه سریع تر پاسخ بنده رو بدید ممنون میشم..
اگ تلگرام هم داشته باشيد بنده عکس های ریه و ازمایششون رو براتون میفرستم
مدیر پایگاه باسلام
شما به یکی ازبهترین متخصصین ریه مراجعه کرده اید پس بهتراست با مشورت دکترسهراب پور موضوع را پیش ببرید اما درنهایت تصمیم گیری با شماست ومی توانید ازنظرمتخصصین دیگرهم بهره مند شوید
 
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
سلام من چند وقته این حالتی که میگم واسم شده سر صبح یا اخر شب یهو سرفه میگیره منو این سرفه با خلط و خس حس سینه همراه تا 1 ساعتم طول میکشه بعد خوب میشه پیش دکتر رفتم میگه حساسیت هست دارو داده بهتر شده اما بازم میگیره بعضی روزا همون جوری من تو حیات حیوان دارم مرغ با کبوتر اما اینا رو چند ساله دارم اینطوری نبودم دلیلش چیه من سابقه حساسیتم ندارم بازم میگم سرفه من وقتی میگیره که خلط تو گلوم میاد باعث سرفه میشه خیلی ازار دهنده هست نه تنگی نفس دارم و نه خارش نه ابریزش میشه راهنمایی کنید منو شاید 6 ماه اینطوری شدم دارویی چیزی نیست راحت شیم از دست این حلط وسرفه
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
سلام من حدودیک سال هست که احساس خلط درگلودارم وهرچه سرفه میکنم کنده نمیشه وبعضی مواقع ازبس که سرفه میکنم سرگیجه میگیرم ولی چیزی کنده نمیشه ودربعضی مواقع احساس خشکی درنای میکنم وکمی نفس تنگی وحالا بعضی وقت ها درد درسینه دارم خواهشا کمکم کنید ممنون از شما
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید ازسوی متخصص گوش وحلق وبینی معاینه شوید.چراکه ممکن است دچارزخم یا التهاب باشید
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
با سلام یه مطلبی رو می خواستم اینجا بگم...خواهش می کنم اجازه بدین منتشر بشه...
پدرم ۲ ماهه مشکل ریه داره...بیمارستان مسیح دانشوری به ما ظلم بزرگی کرد...هیچ اقدام درمانی برای مدرم انجام نداد و همه درمان رو مشروط به انجام بیبسی ریه و پرونسکپی کرد...۱۵ روز صبر کردیم تا جواب نمونه بیاد و بعد به ما گفتن متاسفیم نتونستیم روش ازمایش انجام بدیم و ...نمونه تو اتاق عمل مونده و فاسد شده...به ازمایشگاه بیمارستان ارسال نشده...و بعد به خاطر ناراحتی ما بدون هیچ منطقی داروی سل برای پدرم تجویز کردن
غزل
|
Turkey
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید
بنده 6 ماه پیش با یک اسکن متوجه شدم دو ندول به اندازه 3 و 5 میلی متر در ریه دارم البته نه سیگاری هستم نه شغلم در جاییست که دود و دم باشد فقط به مدت یک سال در زیر زمین خانه ای که بسیار نم و رطوبت داشت و پنجره نداشت زندگی کردم دو سوال داشتم علت ندول ریه چیست دوم چرا دکتر ها گفتند هیچ درمانی ندارد حداقل چگونه میتوان جلوی پیشرفت ان را گرفت و اگر چاره ای ندارد چند ماه یا سال زنده هستم
محمد علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
سلام من یک مدت احساس نفس تنگی داشتم بعد شدید شد اول دکتر گفت راه های هوا التهاب داره اما نفس تنگی نابودم کرد عکس ریه ساده باعث شد دکتر گفت بستری بیمارستان آنتبیوتیک دادن داخل عکس رنگ سیتی این برجستس به چه معنی هس hyper inflated lung fields diffuse decreased attenuation هنوز نفسم تنگ و کوتاه از بیرون رفتن و مغازه میترسم نفس تنگیم بهتر میشه و خوب میشم
رمضانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
سلام . من در حدود دوسال هست که صبح ها از خواب بیدار میشم بزاقم خیلی غلیظه و بزاقم به رنگ زرد هست که حتما باید دهانم رو آب بکشم از بس براقم غلیظه نمیتونم آب دهان قورت بدم رنگ بزاق هم زرد پر رنگه . پیش متخصص های زیادی رفتم فایده نداشت لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
آیا شما به متخصص گوارش هم مراجعه کرده اید؟وضعیت کیسه صفرای تان چگونه است؟
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
همسرم در جنگ شیمیایی شده که ریه اش را درگیر کرده خونریزی داشته بیمارستان بستری شده دکتر میگوید باید بسوزی وبسازی ایا راه حلی برای بهبودش هس ایا خطری تهدیدش میکند
مدیر پایگاه باسلام
اگرمتخصص ریه نظرداده اند باید به نظرایشان توجه کرد.با این حال بهتر است ازمشورت سایرمتخصصین مربوطه نیزبهره مند شوید
یک هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
با سلام بیمار یک خانم 32 ساله است که در بهمن ماه 95بعد از یک سرما خوردگی شدید . خوب شد اما سرفه های خشک ادامه داشت دو هفته بعدش هم درد در ناحیه پهلو سمت راست زیر سینه همراه با سرفه خشک بود که با مراجعه به اورژانش با مسکن برطرف کرده و اسپانس معده تشخیص دادند و داروها دادند نه تنها درد برطرف نشد بلکه حالت تهوع نیز اضافه شد و سوزش و خارش گلو نیز اضافه شد( سه روز هم گرفتگی صدا داشت ) با عوض کردن داروها با ز خوب نشد .متخصص گوش و حلق بینی حلق را مشاهده کرد و گفت چیزی خاصی نیست و دارویی تجویز نکرد و گفت پیش متخصص الرژی بروید . به متخصص مراجعه کرده تشخیص برونشیت ریه دادند چند عدد اسپره دادند که اثری نداشت با عوض کردن داروها هم وضع بهتر نشد باز بر اثر درد قفسه سینه و سوزش و خارش گلو دردسمت راست مجبور به رفتن اورژانس شدیم . دکتر بعدی الژی تشخیص دادیم که باز هم بی نتیجه بود تیر ماه96 بعد یک دکترجراح عمومی عکس رادیولوژی گرفت وجود توده در ریه بود سی تی اسکن و سونوگرافی کرده گفتند توده در ریه چپ است (که به صورت یک حفره سیاه در سی تی دیدم) .حلا یک عده توده را سرطانی یک عده کیست هیپداتیت یک عده توده چربی فیبرو.. تشخیص دادند راستش اعتماد به تشخیص را از دست دادیم چون دو تا دکتر متخصص ریه یک نظر واحد ندادند.چیکار کنیم ؟ فقط سه تا از متخصصین جراحی توصیه کردند اما در نوع توده نظر واحد ندارند.( خردادماه البته یک بار به روستارفتیم یک ساعت از حضورمان نگذشته بود که درد گلو قفسه سینه شروع شد صدا یش گرفت دوساعت بعد صورت قرمز رنگ شد لب ها و صورت ورم کرد بعد از دور شدن پنچ کیلومتر از روستا کاملا به حالت عادی برگشت فهمیدیم به پر پرنده الرژی شدید دارد.)
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
سلام. من چهارسال پیش که در شهر مس سرچشمه کار میکردم به علت وجودگوگرد شدید دچار تنگی نفس شدم. بعد از بازگشت به تهران حدود دو سال این مشکل ادامه پیدا کرد و چون پزشکان تشخیص خاصی نمیدادن وضعیت رو تحمل کردم تا کم کم با ورزش مداوا شدم. پارسال هم بعد از صعود قله ی دماوند و درگیری باگوگرد اونجا حدود یک ماه دوباره وضعیت چهارسال پیش برام پیش اومد ولی بعد از یک ماه خود به خود خوب شد. تا چهارماه پیش که بعد از شروع دویدن و سنگین شدن برنامه دوباره حالت ها به سراغ من اومد ولی این دفعه تنگی نفس خیلی شدیده و زندگی عادی من رو مختل کرده . تمام تست ها اعم از اسپیرومتری، عکس ریه، تست متاکولین و ... هیچ چیز رو نشون نمیدن متاسفانه(همه چیز نرمال). پیش چندین متخصص هم رفتم ولی همه میگن همه چیز نرماله. آیا راهی هست که بیماری من مشخص بشه . مثلن CT SCAN ممکنه چیزی رو نشون بده که عکس رادیوگرافی معمولی نشون نمیده؟
با تشکر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
سلام من پشت قفسه سینم ناحیه کمر درد فراوان دارد و میسوزد سیگار و مواد مصرف میکنم به چه پزشکی مراجعه کتم
مدیر پایگاه باسلام
ابتدا به متخصص داخلی  یاعفونی مراجعه نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
سلام خواهش میکنم کمکم کنید من الان تقریبا 3 هفته ست سرفه میکنم ..پیش پزشک عمومی ومتخصص داخلی وفوق تخصص ریه رفتم عکس ریه وسینوس وتست تنفسم خدارشکر مشکلی نداشت دارو استفاده میکنم ولی همچنان سرفه میکنم شبا از شدت سرفه نشسته میخوابم دیشب بالا اوردم از بس سرفه کردم..خودم امروز تونت سرچ کردم یه چیز جالب خوندم مطلبش این بود: هوامستقیم وارد ریه میشه ومرطوب گرم نمیشه وباعث میشه وقت خندیدن یا....باعث سرفه بشه....الان من دقیقا همینطورم وقتی حرف میزنم سرفه م زیاد میشه دوست دارم دهنم بسته باشه هوا نره . وهمش در حال آب خوردنم چون راه گلوم احساس خشکی میکنم.....تورو خدا راهنماییم کنین
یک بیمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
سلام پزشک نیستم اما یک بیماری باعث شد کلی سرج کنم و به دکترهای متخصص زیادی مراجعه کنم
در مورد سرفه خشک یک توده در ریه توسط عکس رادیولوژی نمودار شد ازمایش خون وبعد سی تی معمولی بعد سی تی رنگی با تزریق سونوگرافی حالا هم ام ارای و مامو گرافی خواستند .متخصص اول درخواست برونسکوپی کرد که متخصص دیگر به شدت مخالفت کرد.چون معتقد بود تا جنس و نوع توده مشخص نشده هیچ درمانی نباید اغاز شود چون ممکن است برای بیمار خطرناک باشد.
1-بینبد درست فهمیدم جنس یک توده درریه را دکتر جراح توراکس می تواند بنا به تجربه حدس و احتمال دهد وفقط زمانی که نمونه برداری شود یا بعد از جراحی توسط آزمایش دکتر پاتولوژیک می تواندد صد در صد اعلام کنند بد خیم است یا خوش خیم است ؟ پس چرا به راحتی گفتند سرطان است ؟.((هرچند در نهایت دکترمتخصص کیست اعلام کرده همزمان با ابسه ریوی بوده که با خوردن اب زیاد ودارو برطرف خواهد شد.))
2-چرا وقتی سی تی رنگی و سونو گرفتند باز ازمایش مجدد می خواهند در هر صورت که فقط می تواند حدس و احتمال بزندند؟ دکترها حساب هزینه روحی بیمار را نمی کنند .؟

البته پزشکان خوب و دلسوزخیلی خیلی بیشتر هستند گله مندی برای ان درصد اندک هستند.که فراموش می کنند ملاحظهبیمار را بکنند سپاس از تمام پزشکان زحمت کش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
سلام کلینیک تخصصی ریه مشهد دارد معرفی کنید.جراح عمومی میتواند ریه راجراحی کند یا باید حتما جراح توراکس فوق تخصص جراحی ریه باشدکه مشهدیاتهران باید برویم. . هزینه جراحی چند میلیون می شود.دکتر متخصص ریه گفتند دو هفته قبل از عمل بستری دارد. وحداقل هم یک هفته بعد از عمل دفترچه بیمه درمانی ساده است
مرتضی رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
سلام .من الان چندین ساله که سیگار می کشم و در حدود 2سالی هست که خلط سینه دارم ولی الان در حدود 6ماهه که خلط سینم خیلی بیشتر و غلیظ تر شده و صبح ها مخصوصا که از خواب پا میشم خیلی اذیتم میکنه و انکار گلوم زخم شده .ضمنا در حدود یک ماهه هم مچ دستم بدون دلیل درد گرفته لطفا راهنماییم کنید که آیا نشانه های سرطانه ریه است و چکار باید بکنم. چون خیلی میترسم
من 34سالمه
محمدرضا
|
United States
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
سلام اقای دکتر من یک ماه پیش به خاطر تنگی نفس رفتم فوق تخصص داخلی گفتن الرژی داری چند مدت بهتر شد باز دوباره شروع شده نمی دونم دکتره اشتباه کرده یا الرژی دارم جدیدا متوجه شدم از بینیم نمی تونم نفس بکشم نظر شماچیه اقای دکتر چیکارکنم ؟ در باشگاهی هوای الودهم ورزش می کنم
محمدرضا
|
United States
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
سلام اقای دکتر من یک ماه پیش به خاطر تنگی نفس رفتم فوق تخصص داخلی گفتن الرژی داری چند مدت بهتر شد باز دوباره شروع شده نمی دونم دکتره اشتباه کرده یا الرژی دارم جدیدا متوجه شدم از بینیم نمی تونم نفس بکشم نظر شماچیه اقای دکتر چیکارکنم ؟ در باشگاهی هوای الودهم ورزش می کنم
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
سلام
من دختری ۱۷ ساله هستم نزدیک دو سال هست که سرفه میکنم و تقریبا ۴ماهی هست فهمیدم که با خوردن بعضی از چیزها مثل شکلات پفک چیپس کالباس سس غذاهای چرب نوشابه پنیر و...سرفه هام به طرز فجیعی زیاد و پشت سر هم میشه
به نظرتون مشکل از چیه؟ریه؟ یا حساسیت دارم؟یا....
خواهشا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
مصرف مواد غذایی مضری که گفتید را کناربگذارید ونتایج را ببینید
اگرمشکل حل شد که حساسیت داشته اید
وگرنه باید برای پیگیری به متخصص ریه مراجعه نمایید
Sanaz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام.من نزدیک ۱۰ سالی میشه برای تنفس راحت مشکل دارم.واسه قلبم پیش دکتر رفتم ولی مشکلی نداشت...راستش نمیدونم مشکل از بینیم هست یا ریه ام...اینطوریم که از دماغ نفس میکشم انگار ریه هام به اندازه کافی از اکسیژن پر نمیشن.راه بینیم بعضی وقتا بسته ام میشه...ولی باز بودنیم این مشکلو دارم.شبا تا سرمو میزارم زمین این مشکلام شدید میشه و نمیتونم بخوابم..همش مجبورم از دهن نفسای عمیق بکشم تا ریه هام پر بشه.مداااام از چشمام اشک میریزه...دماغم کیپ میشه...از بس از دهنم نفسای عمیق میکشم گلودرد میگیرم...سعی میکنم این کمبود اکسیژن واسه ریه هامو از طریق خمیازه برطرف کنم...ولی ریتم خمیازه کشیدنمم بهم میخوره...نمیتونم خمیازه بکشم تا ریه هام جون بگیرن...حلقم درد میگیره...صبحام از خواب بیدار میشم دهنم خیلی بو میده و ترشحات زرد رنگ از پشت بینیم دارم....من نمیدونم برم پیش دکتر حلق و بینی یا دکتر ریه....لطفا راهنماییم کنید...چشمامم ورم میکنن...پایین چشم چپم هم سینوزیت داره...بعضی وقتا سرم شستشو میکشم تو دماغم تا از ترشحات تمیز شه...خیلی دارم زجر میکشم...حتی تو هوای آزاد طبیعتم من این مشکلو دارم.توروخدا راهنماییم کنید.میدونم بابت میگیر نبودن این مشکلم طی این سالها کوتاهی کردم در حق سلامتیم.ولی خوب به دلایلی نمیتونستم به دکتری مراجعه کنم.لطفا حالا کمکم کنید.ممنون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
سلام
بنده مادرم به مدت ی سال هست سرفه میکند وتنگی نفس دارد دکتر رفتیم گفتن ی توده تو ریه شون دارن از توده نمونه برداری کردن ولی هنوز معلوم نیست این توده خوش خیم هست یا بدخیم مادرم وقتی سرفه میکنه فقط خلت میاد تو خلت خون نداره
لطفا راهنمایی کنید دکتر مارو جواب کرده میگه از دست من بر نمیاد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
سلام اقای دکتر. مادرم 51 سالشه از کودکیش هم دچار عفونت ریه و ترشح خلط سبزه بوده ..خیلی دکتر بردیم میگن اوضاع ریش خرابه حتی نمونه برداری ام کردن میگن برونشیت و داروهایی انتوبیک اکثرا میدن و بعضی هاشون میگن ک مادر زادیه و همیشه باهاشه و درمان نداره فقط همیشه باید انتوبیوتیک بخوره
میخاستم بدونم واقعا هیچ درمانی وجود نداره یا باید ما چیکار کنیم خواهشا راهنمایی کنید واقعا موندیم چیکار کنیم
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
سلام،یک هفته پیش سرما خوردم،از سوزش پشت حلق شروع شد و بعد بدن درد عضلانی هم اضافه شد بدون تب،و کمی هم التهاب گلو، بدون دارو بعد سه روز علائم از بین رفت،یک روز بعد احساس تنفس سخت از این نظر سخت که زمان دم تنفسی سرفه های خشک اجازه دم رو نمیداد البته نه همیشه و نه شدید،خفیف و در روز به ندرت ولی شبها سرفه بیشتر میشه مخصوصا زمانی که دراز میکشم و یا رو به بالا میخوابم،البته در شب هم سرفه قابل تحمل است، در دم هوا به علت سرفه اوردن مشکل دارم ،کمی سنگینی در سینه دارم به مقداری که از حالت طبیعی گذشته بتونم مجزا کنمش،سن من هم سیو سه سال است،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با تشکر
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
با سلام.
پدر من حدود ۵۰ ساله است و تقریبا از ۹ ماه پیش شروع به سرفه های بدون خلط کرد. از همون موقع تب های خفیف شروع شد تا به تب های شدید رسید و به بیمارستان و بستری کشید. اینم اضافه کنم که بعضی مواقع و بعضی شبها بیخوابی داشت و گهگداری کنترل ادرار خودشو از دست میداد. بعد از مرخص شدن از بیمارستان تا حدودی بهتر شد اما دردهای مفصلی شروع شد و هر روز یک عضو از بدنش دچار درد شدید و از کار افتادگی میشه . الان چند وقته پوستش دچار مشکل شده و قرمز میشه و دچار خارش میشه. وزنش کاهش پیدا کرده و بعضی وقتا سرفه های مداوم میزنه (در مواقعی که گرسنه میشه سرفه هاش شدید تر و بیشتر میشه و دستاش به شدت سرد میشن) . پیش چندتا دکتر رفتیم و خیلی ها شون تشخیص غلط دادن تا اینکه پیش یک دکتر رفتیم و دارو دادن و پدرم حالش بهتر شد تا جایی که الان تقریبا تب نمیکنه دیگه . به هر حال بعد از گذراندن آزمایشات مختلف و پزشکای مختلف و بستری شدن هنوز بیماری پدرمو نتونستن تشخیص بدن و ما موندیم سر در گم و راستیتش دیگه به هیچ دکتری اعتماد نداریم . لطفا کمک کنین . راستی پدرم نجار بوده و سیگار میکشیده...
یونس
|
Germany
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
با سلام
من 2 سال پیش سرما خوردم و بعد سرفه ها مزمن شد و هر روز شدید تر میشد. علاوه بر سرفه، تنگی نفس، کاهش انرژی، کاهش وزن، درد و تیرکشیدن کتف و قفسه سینه و ... هم داشتم. انواع داروهای آلرژی برام تجیز شد اما اثری نداشت و بعد از چندماه توی آزمایش مشخص شد که CRP حدود 100 و ESR حدود 60 شده.
بیشتر از یک سال هست که دارم پردنیزولون و متوتروکسات مصرف می کنم و این پارامتر ها به زیر 10 رسیده اند اما هر بار که دوز دارو را کم میکنم دوباره CRP و ESR بالا میره و به تبع اون سرفه ها و درد کتف و قفسه سینه شروع میشه.

اگه میشه راهنمایی کنید که مشکل چیه؟ یا باید به کدوم مرکز یا پزشک مراجعه کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص داخلی یا ریه مراجعه شود
گل افشان گل محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
با سلام در شرح سی تی اسکن از ریه ام نوشته شده است
sdبا تحدب چپ دیده می شود. یعنی چی و باید چه کاری انجام دهم؟
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
سلام.مدتی هست در ناحیه قفسه سینم احساس سفت شدن میکنم و چندروزم وقتی میخوام بخوابم هنگام خواب قفسه سینم منقبض و سفت میشه مجبور میشم بلندشم بشینم نمیتونم بخوابم کمی تنگی نفس هم پیدا میکنم با طپش قلب، تو سینم احساس خلطم دارم سیگاری هم نیستم دکتر هم رفتم از نوارقلب و اسپیرومتری هم خوب بوده فقط قرص ضدحساسیت تجویز کردن که بخاطر عوارضش مصرف نکردم چون ی مدتی هم دچار مشکل گوارشی شدم سنگینی سرمعده و نفخ معده هم دارم لطفا راهنمایی کنین چکارکنم علت سفت شدن قفسه سینم چیه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
توصیه می شود به متخصص گوارش مراجعه کنید
ensi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
سلام
ایا یخ زدگی ریه درمان داره؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
سلام من همیشه سرما میخورم خلط خیلی دارم همیشه تو شکمم خارش دارم حتی سمت چپ خصوصا دست وپای چپم خارش دارن وزیر کتفم وتا زمانی که انتی بیوتیک استفاده میکنم این خارش از بین میرود البته خارش داخلی هست وپاهام دستام از کار میفتن بی جون میشم سردرد شدید چشمام سنگین میشن دستام سر میرن داخل سینه چپم خارش دارم پای چپم ورم میکند
رضا
|
Netherlands
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
سلام من یک سال خس خس سینه دارم خلط بسیار زیاد و هم خارش زیاد دکتر هم رفتم چیزی نگفتن . ایا بهم مرتبط میشوند ؟
ترانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
سلام
مادرمن هشت ساله بیماری ام اس داره
هشت سال پیش وقتی متوجه این بیماری شد که شبها بخاطرخفگی ازخواب میپرید ویکشب هم بخاطر خفگی درخواب تشنج کرد وتا نیم ساعت هوشیار نبود ویک پارچه گوشت شده بود بعد اون ماجرابعد ام ار ای متوجه بیماریش شد وحالا هم وقتی زیاد فعالیت داره وعصبی بخوابه تو خواب خفگی بهش دست میده خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید چه مشکلی داره وچه اقدامی باید بشه
باتشکر
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
اقای دکتر سلام
پيام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
سلام خسته نباشيد من ٤١سالمه واتفاقي سي تي از قفسه سينه گرفتم كه جوابش نوشته ندول ٥ميل باحاشيه گراندگلاس در سگمان لوب فوقاني راست خواستم ببينمًبايد چيكار كنم،ممنون
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
سلام.هشت روز هست ک از دهان من خون میاد مربوط به دندان .لثه .یازبانمم نیست چهارباربه دکترمراجعه کردم دوبارعمومی ودوبارمتخصص متاسفانه هیچ کدوم کمکم نکردن آیااین خون اومدن ها میتونه از ریه ام باشه؟خواهشا راهنماییم کنین روزی چند بار این خون میادواذیتم میکنه
مهرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
سلام اقای دکتر من خیلی وقت پیش قلیان می کشیدم و دیدم خلت دارم وبعد چند روز خونی الان دیگه نمی کشم خلت خونی ندارم خلت هم کم شده ایا به دکتر مراجه کنم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
سلام. پسرم تازه متولد شده یک هفته بعد تولد عمل دیافراگم انجام داد. عملش خوشبختانه به خوبی صورت گرفت. الان دربخش ‌nacu بستری هستند. تنگی نفس دارد. چند روز باید بستری شود. ایا زمان میبرد. درمان ان در چه حد پیش رفته. میشه مختصر راهنماییم کنید ممنون میشم
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
سلام من ریه چپم کیست بیست سانتی ساده دارد چه کار کنم؟
حسین مصیب زاده
|
France
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
سلام جناب دکتر...
من الان بیش از دوساله که سمت چپ بدم تقریبا ده سانت زیر بغل چپم احساس گرفتگی میکنم.جوری که نفس کشیدن برایم مشکل شده وحتی بیشترمواقع سمت چپ هم نمیتوانم بخوابم چون نفسم قطع میشود...لطفا راهنمایی کنید..ممنون..
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما باید توسط متخصص داخلی یا قلب معاینه شوید
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
سلام پدرم یه ساله سینوزیت گرفته وقتی سینوسها شروع به ترشح میکنند ریه هاش هم کیپ میشه خوب نمیتونه نفس بکشه چندین بار دکتر رفته ولی خوب میشه یه هفته بعد میاد فک کنم سینوزیتش الرژیکه برا ریه اش چه کنیم
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
باسلام من یه پسر ۵ساله دارم که در فصلهای سرد سال مریض میشه مریضشم طول می کشه سینش خس خس می کنه حس می کنم مشکل ریوی داره میشه راهنمایم کنید
مدیر پایگاه
باسلام
احتمال دارد فرزند شما حساسیت فصلی داشته باشید به همین خاطربهتراستبه یک متخصص ریه ایشان را ویزیت کنند و درصورت نیازداروی مناسب نیزارایه شود
قدرت الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
درودخدا به جناب دکترازراهنمایی تون
Eli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
سلام
یک سالیه که در اثر دود ماشین و سیگار سرفه های مکرر دارم قبلا بود اما الان بیشتر شده و سرفه های خشکی دارم جوری که که گلوم درد میگیره و بعضی وقتا اینقد سرفه میکنم که گلوم حس میکنم خون میاد
بعضی وقتاعم بی دلیل وقتی به پهلو میخوابم قفسه سینم درد میگیره و مدام سرفه میکنم
و از بچگی خطل پشت گلو داشتم و دکتر رفته بودم گفت گلوم مث یه پیر مرد سیگاریه و هرجا رفتم گفتن حساسیته فصلیه در صورتی که من همه ی فصل ها اینجوریم
و نمیدونم مشکل از کجاست
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
باسلام دختر من دچار بیماری سل ریوی شده و تحت درمانه با خلط مثبت، الان خودم دوهفته است سرفه میکنم عکس از ریه گرفتم ریه ام درگیر نشده ولی هنوز سرفه دارم امکانش هست بیماری رو گرفته باشم ولی هنوز به ریه اسیب نرسیده باشه؟ برای پیگیری و فهمیدن ابتلا چه باید بکنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما به متخصص ریه مراجعه نمایید تا چکاب دقیق انجام شود
بدون معاینه وبررسی دقیق نمی توان به شما نظرداد
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
باسلام بنده دو سال خس خس سینه دارم پاییز وبهار شدید میشه سرفه های شدید همراه با خفگی رو هم دارم .الان یکماهی هم پایین کتف چپم مثل کوفتکی درد مداوم گرفته.نفس رو می دم تو بعد میخام خارج کنم همراه با خس خس وسرفه ی شدیده.نظرشماراجع به علتش چیه؟
محمدارتین رامتین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
سلام اقای دکترمن پدرم سکته مغزی خفیف کردبردیمش دکترکه بعدازیک هفته گفتن ریه هاش عفونت داره بعداز10روزلوله انداختن ک بادستگانفس میکشد30روزشیلنگ داخل ریه ش بودبعداز 30روزگفتن بایدتراک بشه بعدتراکش کردن بازهم خوب نشد2ماه داخل بیمارستان بودک گفتن ببریدش خونه کارادرمونش داخل خونه انجام بدیدمنم بردمش بیمارستان خصوصی حالامیگه یک طرف ازریش ازکارافتاده براثرشیلنگ یک طرفش عفونت زیادداره حالامیخوادعملش کنیم ایاامیدی هست که دوباره به زندگیش ادامه بده چون 40سالشه وتمام عمرش کمک به فقیرهاوبی سرپرستامیکردممنون
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
سلام .الان حدود 25روز هست ک پدرم سکته مغزی کرده و در بیمارستان بستری شده ولی الان 1/3 ریه اش مونده و اون هم کلا عفونت داره با اینکه ساکشن میشه ولی نمیتونه بدون اکسیژن نفس بکشه میخواستم بدونم آیا درمان هست لطفا راهنمائی کنید ممنون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
سلام سوالی داشتم من مدتی سیگار میکشیدم و یک مدت هم اعتیاد داشتم در حال حاضر هم ورم معده و ریفلاکس گرید بی دارم که در حال درمانش هستم .چند روزی هست درد معده دارم به زیر بغل دست چپم میزنه و قفسه سینه چپم .سرفه میکنم تتفسم یکم سخت شده خلط های کم و سفتی هم در میاد از سینم .پیش دکتر فوق اخصص ریه هم رفتم از من تست اسپیرو ماری گرفتن و تست اکسیژن خون هر دو عالی بوده جوابش میخام بدونم این مشکل من چیه خیلی از تومور هم‌میترسم آیا فقط برنشیت که داره دوره خودشو طی میکنه یا نه چیزی حاد تر از اونه .در ضمن آزمایش لخته خونمم منفی بوده
آیدا نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
برادر من الان ۱۳ روزه که توی دستگاه اکسیژن آخه ریه هاشو عمل کرد دکترا میگن باید خودش بتونه نفس بکشه لطفا جوابم و بدید آخرش چی میشه
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
باسلام من سره ی مسمومیته دارویی دوهفته تو کما بودم برام لوله گزاشته بودم الان ی ماهه ک گذشته تنگی نفس اینا داشتم دکتر رفتم گفت راه نای تنگ شده ی توده جمع شده با لیزر درس میشه میخاستم ببینم عوارض نداره 4 روز دیگ بهم وقت داده؟
ع ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
من ۱۵روز مشکل نفس کشیدن دارم ازریه ام کرونا گرفتم دکترگفته منزل بمونی خوب میشی امامن خیلی نگرانم آیاخوب میشم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
سلام ۱۹ سالمه هم دکستروکاردی هسم هم برونشیت که یکساله ریه هام کلا از کار افتاده و با دستگاه نفس میکشم در لیست پیوندم غذا هم نمیتونم بخورم در اثر تنگی نفس و سرفه شدید ایا کسی بوده ک خوب بشه یا درمانی هس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: