کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال:

بچه من 7ماهشه.سرسینه چپم یه نقطه سفیدجوش مانند ایجادشده ولی جوش نیست به طوری که از شدت دردش نمی تونم به بچم شیربدهم هنوز جوش برطرف نشده همون سینم به طرف قلبم شدیدن تیر میکشد و درد رو به قفسه سینم منتقل میکند.

پاسخ: دکتر حسن رادمهر/فوق تخصص جراحی قلب

این علامت درد قلبی نیست اما اگر تمایل به معاینه قلب دارید قضیه اش جدا است که به این منظور باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال:

حدود دو ماه پیش سرما خوردم، حدود دو هفته بعد از اینکه سرما خوردگیم خوب شد، دچار سرفه شدید شدم، که فکر کردم به خاطر سرماخوردگیه و دکتر عمومی رفتم که گفتند گلوم عفونت نداره و آموکسس سیسلین دادند، بعد از سه هفته دوباره دچار سرما خوردگی شدید شدم و به متخصص گوش و حلقه و بینی مراجعه کردم که آزیترومایسین و امپرازول و یه قرص دیگه دادند که به مدت 4 روز سه چهارم و یک دوم و یک چهارم و یک چهارم مصرق کنم، بعد از سه روز حالم بهتر شد اما هنوز سرفه ادامه داشت، بطوریکه با سرفه های شدید معده ام تحریک میشه و پهلوم پشت قفسه سینه ام حالت گرفتگی عضلات داشت، بعد از دو هفته به دکتری که مراجعه کرده بودم ، دوباره رفتم و گفتند که عفونت گلویم برطرف شده و بخاطر سرفه عکس ریه نوشتند و گفتند که کمی ریه ضخیم شده و دو تا اسپری flixotide inhaler 125 mcg و atrovent N 20 mcg و قرص سیتریزین و ایروکاست تجویز کردند که الان چند روزه مصرف میکنم. از طرفی وقتی تهران هستم سرفه هام شدیدتر میشه و گاهی خلط سفید رنگ دارم و وقتی شهرستان هستم حالم بهتره. سوالی که دارم اینه که بنظر شما سرفه های من میتونه ناشی از مشکل ریه باشه و لازمه به متخصص ریه مراجعه کنم؟ و ضخیم شدن اندک ریه در عکس میتونه ناشی از این باشه که به هنگام عکس گرفتن نفس عمیق و خوبی نکشیدم؟

پاسخ: دکتر حمیدسهراب پور/فوق تخصص ریه

بله برای بررسی های دقیق باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال:

من پسری دارم 11 ماهه با تشخیص پزشک گوش و حلق و بینی دارای لوزه سوم بسیار بزرگ میباشد که نفس کشیدن برای او بسیار دشوار است لذا با توجه به نظر پزشک در مورد اینکه چون سن او کم میباشد و نمیتوان تا 3 ال 4 سالگی عمل کرد شما چه توصیه ای در این رایطه دارید آیا راه درمانی هست یا نه ؟ و با توجه به اینکه لوزه او خیلی بزرگ است ممکن هست که باعث خفگی او در خواب شود؟

پاسخ: دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

برای انجام عمل مانعی وجود ندارد و این امر منع قانونی و علمی ندارد، بنابراین انجام عمل جراحی الزامی است، یکسری از داروها می توانند در راستای " کوچک کردن" لوزه سوم موثر باشند که با مراجعه به پزشک تجویز می شوند, به طور کلی افرادی که قادر به نفس کشیدن از بینی خود نبوده در طولانی مدت دچار عوارض قلبی و ریوی می شوند اما در مورد این که امکان خفگی پسر شما در خواب وجود دارد یا نه پاسخ منفی است؛ یعنی اگر مشکل وی فقط " لوزه سوم" است منجر به خفگی اش در خواب نمی شود.


سوالات مربوط به زنان توسط دکتر ویدا تقی پوربازرگانی- متخصص زنان و زایمان- پاسخ داده شده اند:


سوال:

من یه جوش خیلی بزرگ به رنگ سفید زیر پوستی که پوستم رو ناصاف نشون میده زدم باعث ازارامه چون الان 1 ساله روی پوستمه وبرطرفم نمیشه دکتر امپول کوروتون توش زده بازم خوب نشده من تنبلی تخمدانم دارم.

پاسخ: اگر جوش در ناحیه صورت است باید به متخصص پوست و اگر در ناحیه تناسلی است به متخصص زنان مراجعه کنید؛اما جوش های پوستی با تنبلی تخمدان مرتبط هستند.

سوال:

زنی ۴۷ساله هستم که سه بار زایمان داشته ام حالا به علت خونریزی لخته ای در عادات ماهانه و درد در قاعدگی و پس از نزدیکی به پزشک مراجعه کردم و سونوگرافی انجام شده با مشخصات :رحم با ابعاد بزرگتر از حدطبیعی و حداقل ۳فیبروم
۱)۴۲+۴۵ mmدر سمت راست و خلف دیستال بادی به صورت اینتراومورال
۲)۳۲۸/۲۲ mm در قدام بادی رحم بصورت ساب موکوز
۳)آندومتر به صورت خطی و صاف و ضخامت در حد فازترشهی ۷ میلیمتر
براههای درمانی بنده چگونه است؟

پاسخ: با توجه به سن و نوع خونریزی باید کورتاژ تشخیصی انجام دهید، در غیر این صورت نمی توان علت خونریزی های شما را ناشی از فیبروم دانست و به سرطان رحم شک نکرد بنابراین اگر کورتاژ تشخیصی شما نرمال بود با تجویز برخی از داروها مشکل خونریزی شما برطرف خواهد شد.

سوال:

من یه دختر 18 ساله هستم که سه ساله داری کیست درون تخمدان هستم ابتدا 2 میلی بود سپس 14 میلی شد الان 70*51*54است که داری کیست حاوی سپتا هسته ایا خطرناکه ونیاز به حراجی دارم؟

پاسخ: به طور قطع انجام مارکرهای تومور برای شما ضرورت دارد و در صورت خوش خیم بودن با توجه به سن شما برای اقدامات درمانی تصمیم گرفته می شود.

سوال:

من برای اقدام اولین بارداری از 4ماه پیش پیش دکتر برای چکاپ و کم خونی رفتم که مشکلی خاصی تا الان نیست و کم خونی فعلا ندارم بنده چون سن بالایی دارم برام قرص لتروزول و کلومیفن نوشته شده ولی یه بسته قرص دیگه نوشته به اسم مدروفم 5 یا مدروکسی پروژسترون که شنیدم این برای اون هایی که میخوان باردار نشن تجویز میکنن آیا درسته؟

پاسخ: قرص مدروکسی پروژسترون برای افرادی که قصد بارداری دارند هم تجویز می شود اما به این منظور قرص های بهتری وجود دارد بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا برای شما تجویز شود.

سوال:

من 25 سالمه ومجردم دکتر کیست ساده تشخیص دادن و سیپروترون کامپاند برای چند ماه تجویز کردندالبته تنبلی تخمدان هم دارم که فعلا برطرف شده , سوالم اینه که دوره دوم چون سیپروترون کامپان خیلی حالمو بد کرد و از روزی که میخورم تا آخرین روز لکه و خونریزی خفیف دارم و واقعا صورتم پر لکه شده از ماه دوم شرع کردم به ال دی خوردن , هنوز بسته دوم تموم نشده زیر شکمم یه خورده درد احساس میکنم نمیدونم کار درستی کردم سیپروترون کامپاند نخوردم الان چیکار کنم؟

پاسخ: هر دو قرص یک اثر دارند مصرف قرص ال دی به جای سیپروترون کامپاند مانعی ندارد.

سوال:

من ٢٥ سال سن دارم كه ٤ ساله ازدواج كردم كه ٦ ماه پيش اقدام به بازداري كردم كه با سونوگرافي مشخص شد تنبلي تخمدان دارم. بعد ٣/٤ دوره دارو تنبلي برطرف شد و بعد يك ماه من باردار شدم. كه متاسفاته در هفته ٦ كه رفتم سونو گرافي كيسه و بچه تشكيل نشده بود. كه من با خونريزي نه چندان زيادي سقط كردم بچه رو. بعد يك ماه و نيم از خونريزي سقط من پريود شدم . كه تاريخ ١٦ اذر ماه بوده. كه بايد من ١٦ بهمن پريود ميشدم نشدم البته قاعدگي هاي من ٣.تا ٣٥ روز طول ميكشه كه الان ١٠ روزه قاعده نشدم. و زيز نافم درد ميكنه. سر گيجه دارم اخر شب و اول صبح البته خيلي كم حالت تهوع دارم سينه هام ورم كرده و يكم درد ميكه . ٨ روز بعد از عقب افتادن پريوديم تست بيبي چك زدم منفي برد . حالا با اين توضيحات امكان داره من حامله باشم. ترشح ابكي هم دارم.

پاسخ: بله به علت تأخیر در تاریخ قاعدگی امکان حاملگی وجود دارد اما برای اطمینان از این امر باید آزمایش خون دهید؛ اگر پاسخ منفی بود برای منظم شدن قاعدگی به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Maryam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
سلام
من خانمی35 ساله هستم که هنوز جوش صورت دارم. بهم پیشنهاد حجامت یا زالو درمانی دادن . و من میخوام این راه رو هم امتحان کنم. چون قبلا یک دوره راکوتان هم مصرف کردم ولی بعداز مدتی دوباره جوشها برگشتن.
شما کدوم راه رو بهتر میدونید حجامت یا زالو درمانی
باتشکر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: