کد خبر: ۳۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 05
شفا آنلاين-رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان این که برگزاری فروش فوق‌العاده نیاز به مجوز رسمی اتحادیه دارد، گفت: احتمالا قانون فروش مجازی تا پایان شهریور از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.

به گزارش شفا آنلاين،محمد مهدی میرمهدی، اظهار کرد: 50 مجوز فروش اینترنتی از سوی اتحادیه صادر شده اما تمام فروش‌های اینترنتی را پوشش نمی‌دهد و کسی برای فروش فوق العاده اینترنتی مجوزی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: فروش‌های اینترنتی اکثرا به صورت قاچاق در کشور تامین می‌شود و خدمات پس از فروش از سوی سایت‌ها ارائه نمی‌شود که در راستای نظارت بر فروش‌های اینترنتی و خدمات پس از فروش رایزنی‌هایی با سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: قانون فروش مجازی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ساماندهی فروش کالا در بستر فضای مجازی در حال تدوین است که احتمال می‌رود تا پایان شهریورماه سالجاری این قانون از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.

این فعال صنفی بیان کرد: باید فروش فوق‌العاده کالا به تایید اتحادیه مربوطه رسد و در دید مشتری باشد. فروش های فوق العاده تاثیر به سزایی بر خرید مردم دارد و فروش فوق العاده باید به گونه‌ای باشد که کالای ارائه شده بی کیفیت و خارج از مد نباشد.

میرمهدی یادآور شد: در برخی مواقع برای جذب مشتری و حفظ بازار اجازه برگزاری قرعه کشی و ارائه کارت تخفیف داده می‌شود.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران بیان کرد: در مجوز رسمی اتحادیه برای فروش فوق العاده کالاهای قابل عرضه اعلام می‌شود و قیمت آن قبل از ارائه مجوز به تایید اتحادیه خواهد رسید.



تسنیم



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: