کد خبر: ۳۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 03
شفا آنلاين-رئیس اتحادیه خیاطان می‌گوید: قیمت مصوب روپوش درجه یک مدارس برای سن دبیرستان ۴۰ هزار تومان و درجه دو ۳۰ هزار تومان است که برای سنین دبستان ۲۵ درصد پایین‌تر است، اما مدیران مدارس در این زمینه با ما هماهنگ نیستند و خودسرانه با خیاطان قرارداد می‌بندند.
به گزارش شفا آنلاين،حبیب طهماسبی‌نیک اظهار داشت: در فصل تهیه و دوخت روپوش مدارس قیمت مصوب روپوش درجه یک برای اندازه دبیرستان 40 هزار تومان و درجه دو 30 هزار تومان به صنف‌های خیاطی پروانه‌دار ابلاغ شده است که این رقم برای سنین دبستان 25 درصد کمتر است.

وی افزود: اما برخی مدیران مدارس به صورت خودسرانه با واحدهای خیاطی بدون پروانه کسب قرارداد می‌بندند که به نظر می رسد چیزی جز منافع شخصی پشت آن نیست.

به گفته رئیس اتحادیه خیاطان هم‌اکنون 3 هزار خیاط پروانه‌دار عضو این اتحادیه هستند که در صورت خطا بازرسان اتحادیه مراتب را به اماکن گزارش کرده که از اخطار کتبی تا ضبط پروانه یا پلمب واحد صنفی مواجه خواهند شد.

وی فعالیت زیرزمینی خیاطان افغانی را یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی صنف خیاطان عنوان کرد و گفت: این افراد هزینه‌ای بابت مالیات یا بیمه نپرداخته و قیمت تمام شده آنها پائین‌تر است، مضاف بر اینکه نظارتی بر کیفیت کار‌ آنها نیست و در نهایت موجب اختلال در کسب و کار خیاطان پروانه‌دار می‌شوند.



فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: