کد خبر: ۳۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 05
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: آموزش پزشکی باید زیرنظر کادر مستقیم پزشکی باشد و با واگذاری این کار از وزارت بهداشت به وزارت علوم صد در صد مخالفم.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:به طورقطع افرادی باید دانشکده های پزشکی را اداره کنند که درد آشنای مردم و آشنا به امور درمانی باشند و بیماری ها و میزان شیوع آنها را بشناسد، بنابراین صد در صد مخالفم که آموزش پزشکی به وزارت علوم واگذار شود.

معاون نظام پزشكي تهران در خصوص مشکلات آموزش پزشکی در کشورنيز تصریح کرد: درحال حاضرآموزش پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و جراحان عمومی و اطفال زیر چتر پزشکان فوق تخصص رفته است كه اين روند مشكلاتي ايجاد كرده است.

فوق تخصص گوارش ادامه داد: یعنی پزشکان فوق تخصص اکثر بیمارستان ها آموزش شان را به پزشکان عمومی و متخصصان داخلی ترجیح می دهند و اکثر کارهایی که انجام می شود حول و هوش پزشکان فوق تخصصی است.

وی به شفا آنلاین گفت: به همین دلیل پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و جراحان عمومی که بیرون می آیند از آموزش کافی برخوردار نیستند.

خسرونیا تأکید کرد: انشالله بیمارستان های دانشگاه ها به گونه ای تقسیم بندی شوند که یک تا 2 تا از آنها برای پزشکان فوق تخصص باشد و بقیه به صورت جنرال برای آموزش پزشکان عمومی و متخصصان داخلی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: