کد خبر: ۳۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 09
این دستگاه که فاز اول آزمایش‌های بالینی خود را گذرانده، هیچ اثر جانبی شدیدی ایجاد نمی‌کند.

شفا آنلاین>سلامت>این دستگاه جراحان را قادر می‌سازد تا هنگام جراحی تومور مغز تمام ترکیب‌های دارویی را امتحان و بهینه‌ترین را پیدا کنند.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهشگران ابزاری کوچک، هم‌اندازه یک دانه برنج توسعه داده‌اند که می‌تواند هم‌زمان تعداد زیادی درمان را برای انواع سرطان مغز، مانند گلیوما، تست کند. این دستگاه هنگام جراحی در مغز قرار می‌گیرد و می‌تواند آثار داروها را در زمان واقعی روی محیط کوچکی از مغز نشان دهد. به این ترتیب، محدودیت‌های فعلی روش‌های تست برطرف می‌شود و درمانی شخصی‌سازی‌شده برای بیمار فراهم می‌گردد.

این دستگاه که فاز اول آزمایش‌های بالینی خود را گذرانده، هیچ اثر جانبی شدیدی ایجاد نمی‌کند.

جراحان نیاز دارند در سریع‌ترین زمان ممکن بفهمند داروهای مختلف چه تأثیری روی سرطان دارند. به این ترتیب بهترین داروی ممکن را برای هر بیمار پیدا می‌کنند و بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

ابزار جدید تست درمان‌های سرطان مغز

ابزارهای تست فعلی برای آزمایش انواع مختلف داروها به‌اندازه کافی خوب نیستند. اما ابزار جدید پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان مغز هر بیمار را به یک آزمایشگاه کوچک تبدیل می‌کند.

گلیوما یک نوع سرطان مغز بسیار چالش‌برانگیز است، زیرا ترکیبات دارویی بسیار زیادی برای درمان وجود دارد. پژوهشگران تنها قادرند در یک زمان یک نوع درمان را برای این سرطان مغز امتحان کنند. این یک مانع برای آزمایش روش‌های نویدبخش متنوع برای درمان گلیوما بوده است.

حالا ابزار جدید می‌تواند هنگام جراحی در تومور مغز قرار بگیرد و پس از جراحی به‌طور کامل خارج شود. این دستگاه در ۲-۳ ساعتی که در مغز قرار دارد، دوزهای کوچک بیش از ۲۰ دارو را وارد ناحیه‌ای بسیار کوچک از مغز می‌کند.

این با تست‌های فعلی، که در آن‌ها تومور از مغز خارج و در محیط آزمایشگاه قرار می‌گیرد، فرق دارد. دانشمندان می‌توانند آثار داروها را در محیط خود تومور و زمانی که در مغز بیمار است مشاهده کنند.

در فاز اول آزمایش بالینی، این دستگاه در مغز شش بیمار مبتلا به سرطان گلیوما کار گذاشته شد. آن‌ها دچار هیچ اثر شدیدی ناشی از دستگاه نشدند. همچنین پژوهشگران توانستند داده‌های بیولوژیکی ارزشمندی را از دستگاه بگیرند؛ مانند چگونگی واکنش به غلظت‌های متفاوت دارو یا تغییرات مولکولی ناشی از دارو در مغز.

البته همچنان مشخص نیست که این داده‌ها را چگونه می‌توان برای بهینه‌سازی درمان سرطان گلیوما استفاده کرد. پژوهشگران حالا در یک آزمایش بالینی دو فازی، دستگاه را در یک جراحی کوچک، ۷۲ ساعت پیش از جراحی اصلی وارد مغز می‌کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: