کد خبر: ۳۴۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 27
مهم است که مسافران هنگام عبور از مرزهای بین‌المللی از مقررات و محدودیت‌های محلی در مورد داروهای مصرفی‌شان آگاه باشند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند.
شفاآنلاین>سلامت>پس از ۹سال وقفه، از سوم اردیبهشت امسال عملیات اعزام زائران حج عمره از سرگرفته شد و مهم‌ترین توصیه به آنها همراه نداشتن داروهایی است که از سوی کشور عربستان ممنوع اعلام شده است، ازجمله هیرومرفین، آمپول‌های پتیدین و مرفین، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین و شربت و قرص متادون.
به گزارش شفاآنلاین: برخی تصور می‌کنند که داروهای ایرانی مشکلاتی دارند که دچار ممنوعیت سفر هستند، اما موضوع محدودیت‌های دارویی هنگام سفرهای خارجی، تحت‌تأثیر عواملی مانند مقررات بهداشتی، سیاست‌های کنترل دارو و توافقنامه‌های بین‌المللی تعیین می‌شود و ارتباط آن با کشور سازنده تقریبا بسیار کم است. به همین دلیل مهم است که مسافران هنگام عبور از مرزهای بین‌المللی از مقررات و محدودیت‌های محلی در مورد داروهای مصرفی‌شان آگاه باشند تا با مشکلات قانونی مواجه نشوند. فهرست قطعی و مشابهی هم درباره داروهای دارای محدودیت سفر وجود ندارد.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: