کد خبر: ۳۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 25
شبنم طلوعی ، با بیان اینکه احترام به همسر مهمترین راز بقای یک رابطه زناشویی است، اظهار کرد: با این حال خیلی از زوجین به سادگی از کنار این عنصر مهم عبور می کنند و آن را نادیده می‌گیرند.

شفا آنلاین>یک روانشناس با بیان اینکه احترام به همسر راز بقای زندگی مشترک است، گفت: زوجین نباید فراموش کنند که نزد دیگران و پشت سر همسر خود به هیچ عنوان بدگویی نکنند چراکه این رفتار نوعی بی‌احترامی به همسر محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:شبنم طلوعی ، با بیان اینکه احترام به همسر مهمترین راز بقای یک رابطه زناشویی است، اظهار کرد: با این حال خیلی از زوجین به سادگی از کنار این عنصر مهم عبور می کنند و آن را نادیده می‌گیرند.

این روانشناس تاکید کرد: هرچقدر زوجین حرمت همسر را نگه دارند، حس خوب و عاشقانه همسر نسبت به خود را بیشتر درک می‌کنند و به تبع رابطه زیباتری را با هم تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احترام به همسر در رابطه زناشویی قوانین خاص خود را دارد، بخشی از این قوانین را بیان کرد: زوجین نباید فراموش کنند که نزد دیگران و پشت سر همسر خود به هیچ عنوان بدگویی نکنند، مسائل خصوصی زندگی مشترک را نزد دوستان یا خانواده فاش نکنند و درباره رفتارهای آزار دهنده همسر نزد دیگران بدگویی نکنند. اینکه در غیاب همسر پشت سرش بدگویی کنند نشان دهنده بی‌احترامی به همسر است.

طلوعی خطاب به زوجین تاکید کرد: نگذارید احساسات منفی بین شما و همسر تلنبار شود؛ اجازه ندهید که احساسات منفی و حتی مثبت زندگی زناشویی روی هم جمع شوند و به نقطه‌ای برسید که دیگر چاره‌ای جز داد و فریاد نداشته باشید. اگر چیزی آزارتان می‌دهد از همسرتان بخواهید چند لحظه ای به صورت جدی درباره مسائل آزار دهنده با هم صحبت کنید تا مشکلات رفع شود. زوجین نباید دلخوری را آنقدر طول دهند تا خود همسر ناراحتی را حدس بزند.

این روانشناس معتقد است اینکه یکی از زوجین حاضر نباشد درباره ناراحتی پیش آمده با همسر خود صحبت کند نیز نوعی بی‌احترامی به همسر تلقی می شود چراکه همسر حق دارد بداند چه مساله‌ای باعث ناراحتی شده است.

وی خطاب به زوجین خاطرنشان کرد: احساسات همسر را با تعریف و تمجید بی‌جا درباره همجنس‌هایش جریحه‌دار نکنید. نسبت به محبت‌های همسر بی‌اعتماد نباشید. نباید طوری رفتار کنید تا همسر فکر کند رابطه زناشویی را جدی نگرفته‌اید و به اصول زندگی مشترک پایبند نیستید. اگر پیش همسر درباره طرز رفتار، گفتار و چهره و نوع پوشش زن یا مردهای دیگر تعریف کنید، مطمئن باشید همسر خود را رنجیده خاطر می کنید چراکه صحبت‌های این چنینی، نوعی بی‌احترامی به او محسوب می‌شود. 

به گفته طلوعی، ما هنگامی می توانیم به همسر خود عشق بورزیم که عشق ما در خور همسر و متناسب با نیازهای او باشد، از این رو زوجین باید نیازهای همسر را شناسایی کرده و همان نیازها را برآورده کنند تا عشق واقعی را لمس کنند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه عشق و احترام در رابطه زناشویی جداناپذیر از یکدیگرند، خطاب به زوجین گفت: به این سوال فکر کنید که آخرین باری که عشق خود را به همسر ابراز کردید کی بوده است؟. اگر پاسخ را به یاد نمی‌آورید مطمئن باشید رابطه شما با همسرتان نیازمند ترمیم است. فراموش نکنید که باید عشق خود را به همسر ابراز کنید و از محبت همسر سپاسگزاری کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: