کد خبر: ۳۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 01
شفاآنلاین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به استادان پزشکی گفت : اگر نتوانیم در حوزه آموزش علوم پزشکی برنامه مناسبی داشته باشیم و جراحی درستی انجام دهیم برای آینده پزشکی نگران هستم.

به گزارش شفاآنلاین« سید حسن هاشمی» در جمع هیات های ممتحنه شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : برنامه ریزی مناسب در حوزه آموزش علوم پزشکی با همکاری اساتید ، دبیران بورد و معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام پذیر است.

وزیر بهداشت خطاب به اساتید پزشکی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت را از آن خودشان بدانند وبرای تعالی آن کمک کنند ، افزود: عمیقا علاقه مند هستم در حوزه آموزش علوم پزشکی با تجربه و همکاری شما – اساتید – گام های موثر و جدی برداریم .

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های اساتید طراح سوال و دبیران بورد اظهار امیدواری کرد که قضاوت های اساتید نزدیک به درستی باشد و افرادی از این مسیر برگزیده شوند که شایسته خدمت در عرصه سلامت به مردم باشند.



** عزت و احترام جامعه پزشکی در گرو محوریت قرارداشتن مردم

وزیربهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت: اگر مردم، محور توجه ما باشند مطمئنا احترام و عزت جامعه پزشکی روزافزون خواهد شد.

هاشمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به توجه به مشکلات سلامتی و معیشتی مردم ، سلام ایشان را به تمام اساتید و دانشگاهیان و هیات های ممتحنه آزمونهای بورد ابلاغ و تاکید کرد: اعتماد مردم به جامعه پزشکی یکی از علل عمده موفقیت نظام سلامت در حوزه درمان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

هاشمی در خصوص طرح تحول سلامت، اظهار امیدواری کرد که در زمینه آموزش، پژوهش، درمان و مهمتر از آنها حوزه بهداشت نیز این تحول رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تهیه گایدلاین هایی (راهنماهای بالینی) به منظور مواردی همچون تجویز داروها و استفاده از تجهیزات پزشکی توسط اساتید پزشکی خاطرنشان کرد: درصورت عدم تعیین گایدلاینها و عدم رعایت آنها توسط مراکز درمانی و بهداشتی و مصرف غیرمنطقی داروها و تجهیزات پزشکی مطمئنا دچار خسران خواهیم شد.

هاشمی کار در حوزه سلامت را بسیار دشوار برشمرد و در این خصوص دانشگاههارا مایه امید و موثر عنوان کرد و افزود: همکاری شما در راستای توانمند کردن مردم در امر پیشگیری و حفظ و ارتقای سلامت خودشان بسیار موثر می باشد.

وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود بر افزایش سرعت کارها در حوزه فناوری در عرصه پزشکی تاکید کرد و گفت: در حوزه تحقیقات و فناوری باید سرعت بیشتری داشته باشیم و شرکت های دانش بنیان باید پرتعدادتر و با فعالیت بیشتری عمل کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
وقتي همه علم و هنر طبابت را محدود كنيم به يك امتحان چهارجوابي از محفوظات غالبا بي اهميت، و نمره آن را ملاك براي انتخاب هيئت علمي! قرار بدهيم واقعا انتظار ديگري نمي شود داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: