کد خبر: ۳۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفاآنلاین-معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: استاندارد اجباری برای تامین تمام تجهیزات رفاهی ، بهداشتی و بازی درمهدهای کودک وجود ندارد و این مراکز موظف به تامین چهاروسیله بازی برای مراکز خود هستند.
به گزارش شفا آنلاین،«محمد نفریه » افزود: تامین و تجهیز مهدهای کودک به تاب ، سرسره ، زمین بازی و الاکلنگ اجباری است و سازمان بهزیستی نیز موظف است مراقبت و رعایت اصول استاندارد را در این مراکز داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استاندارد ها را در حداقل ها تعریف کرده است نه در حداکثرها، گفت: مهدهای کودک زیرنظر سازمان بهزیستی بسیاری از استانداردهایی که اجباری نیست را نیز رعایت می کند که شامل، نور، سرویس بهداشتی، کلیدهای پریز و فضا است.

نفریه با بیان اینکه با تولیدکنندگان وسایل بازی کودکان و سازمان ملی استاندارد رایزنی های زیادی برای معرفی و اعلام وسایل استاندارد انجام داده ایم، گفت: با این حال هنوز هیچ جواب مثبتی از سوی سازمان ملی استاندارد نگرفته ایم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی اطمینان قطعی از ایمنی و استاندارد بودن وسایل بازی وارداتی و تولیدی ندارد. کارخانه و یا برند داخلی یا وارداتی از سوی سازمان ملی استاندارد برای وسایل بازی و تجهیزات مهدهای کودک معرفی نشده است.

معاون معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی، استانداردهای لازم را برای فضا و مکان، کارکنان، مربی، کمک مربی، مسوول فنی و صاحب جواز مهدها دارد که طی چهار سال گذشته تمام افرادی که صاحب جواز هستند، نیز باید گزینش شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 150 هزار پرسنل زن در مهدهای کودک زیر نظر این سازمان مشغول فعالیت هستند و محیط کار این مهدهای کودک با مسوولیت بانوان اداره می شود.

نفریه افزود: بیشتر مربیان و کمک مربیان مهدهای کودک تحصیل کرده هستند که در بخش غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید به ازای هر 20 کودک باید یک مربی و یک کمک مربی وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: این قانون هم اکنون در مهدهای کودک ما لحاظ می شود.

نفریه با بیان اینکه مهدهای کودک 3 ستاره و به بالا باید مجهز به دوربین مداربسته باشند، گفت: نصب دوربین ها باعث افزایش شهریه و محرومیت از این خدمات برای برخی خانواده ها می شود.

وی در خصوص سطح بندی و ستاره دار کردن مهدها نیز افزود: هرچه این سطح بالاتر برود، شهریه مهدها نیز افزایش پیدا می کند،بطور مثال مهد 3 ستاره باید مجهز به دوربین مداربسته باشد.

وی گفت: یکی از مباحث نظارت بر عملکرد مهدکودک ها تحت نظارت این سازمان، یکپارچه کردن تابلوی مهدها بود تا از مراکز نگهداری غیررسمی جلوگیری شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون 17 هزار و 800 مهدکودک زیر نظر این سازمان در سراسر کشور فعال هستند و 750 هزار کودک از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: