کد خبر: ۳۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاين -دبیرکل خانه پرستار معتقد است در طرح تحول نظام سلامت نقش پرستاران نادیده گرفته شده و هیچ بسته تشویقی برای این گروه در این طرح لحاظ نشده است.

به گزارش شفاآنلاين ،محمد شریفی مقدم  با تاکید بر نقش محوری پرستاران در خدمات‌رسانی به مردم، تصریح کرد: باوجود اهمیت نقش پرستاران در ارایه خدمت به بیماران، اما تاکنون هیچ اقدام اجرایی برای بهبود وضعیت پرستاری در قالب طرح تحول سلامت مشاهده نشده است.

وی همچنین درمورد ایجاد بسته‌های تشویقی برای پرستاران، افزود: البته در این باره صحبت‌هایی شده که فعلا در حد قول است و تا عملیاتی نشود قابل قضاوت نیست.

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاران به عنوان گروهی بسیار تاثیرگذار و خدمت‌رسان به مردم، در نظام سلامت از جایگاهی شایسته برخوردار نیستند، ادامه داد: طرح تحول سلامت در صورتی موفق می‌شود که نگاه به سیستم بهداشت و درمان در این طرح تغییر کند و نگاهی جامع‌تر به بحث سلامت و به عبارتی نگاهی جامع و مدیریتی داشته باشد تا به این ترتیب بتواند منافع نظام سلامت، مردم و همچنین ارایه دهندگان خدمات را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه ارایه خدمات پرستاری، مردم خدمات در شان‌شان را دریافت نمی‌کنند، گفت: تا زمانی که رضایت ارایه کننده خدمات حاصل نشود، بدیهی است که نمی‌توان رضایت گیرنده خدمات را نیز جلب کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: