کد خبر: ۳۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفا آنلاين-جراحی پیوند مینیسک برای نخستین بار در کشور بصورت آرتروسکوپی، همزمان با برگزاری کنگره جراحی آرتروسکوپی، بطور زنده در یک مرکز پزشکی انجام شد.
به گزارش شفا آنلاين،از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دبیر علمی این کنگره گفت: در این کنگره، جراحی آرتروسکوپی زانو و شانه و جراحی پیوند مینیسک به صورت زنده انجام شد که جراحی پیوند مینیسک به صورت آرتروسکوپی برای اولین بار در ایران و به صورت زنده در دنیا انجام شد.

دکتر «سهراب کیهانی» افزود : در این دوره که بزرگترین دوره جراحی زنده در آسیا با کیفیت و کمیت بالا به شمار می آید، هفت استاد برجسته خارجی و اساتید برجسته ایرانی شرکت داشتند.

این فوق تخصص زانو و آسیب های ورزشی با بیان اینکه در این کنگره دو جراحی را به صورت زنده برای شرکت کنندگان کنگره انجام داده است، ادامه داد: در این کنگره هفت جراحی توسط پزشکان کره جنوبی، دو جراحی توسط پزشکان آلمانی و یک جراحی توسط پزشکی از هند صورت گرفت.

کیهانی گفت: این جراحی ها در کنگره جراحی آرتروسکوپیک به صورت زنده برای 150 جراح داخلی و خارجی شرکت کننده در این کنگره نمایش داده شد.

وی افزود: این جراحی ها شامل بازسازی رباط های صلیبی قدامی، ترمیم پارگی رباط و پیوند مینیسک بود که به روش کاملا غیرتهاجمی انجام پذیرفت.


ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: