کد خبر: ۳۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفاآنلاین-رییس اداره پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستم های سنجش تشعشعات برای اطمینان مردم از حدمجاز امواج رادیویی(از جمله پارازیت ها) و سهولت کار سیستم های ناظر بر این تشعشعات با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت داخل کشور تولید خواهند شد.
به گزارش شفا آنلاین،«علی گورانی»افزود: تولید سیستم های سنجش تشعشعات داخل کشور، در قالب طرح مشترک سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر نهادهای مربوطه انجام می شود که اعتبارات پولی را در قالب طرح تامین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متولی ساخت سیستم های سنجش تشعشعات داخل کشور یک مجموعه دانشگاهی خواهد بود و نمونه اولیه آن ممکن است اواسط سال آینده آماده شود.

رییس اداره پرتوهای وزارت بهداشت ادامه داد: سیستم های سنجش تشعشعات مانند دستگاه های سنجش آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور نصب می شوند تا اطلاعات انرژی را بصورت آنلاین و 24 ساعته دریافت کنند.

گورانی با بیان اینکه این دستگاه ها میزان تشعشع کل امواج رادیویی از یکصد کیلو هرتز تا 18 گیگا هرتز را می توانند سنجش کنند، اظهار داشت: اکنون نمونه خارجی سیستم های سنجش تشعشعات در کشور وجود دارد که برای سنجش انرژی هایی با فرکانس کم کاربرد دارند.

وی یادآور شد: امروزه وجود دستگاه های سنجش سلامت در زندگی ضروریست تا مردم بدانند میزان انرژی های ساطع شده در زندگی آنان چقدر است.

رییس اداره پرتوهای وزارت بهداشت، تصریح کرد: سیستم های سنجش تشعشعات ساخت خارج هستند که همواره برای دستیابی به آنها یا در شرایط تحریم هستیم یا در مواقع عادی نیز بسیار گران هستند.

گورانی افزود: اکنون فرکانس های مختلفی در سیگنال های مخابراتی استفاده می شوند، بطور مثال میزان تشعشع تلفن های همراه از 800 تا دو هزار و 100 مگاهرتز است.

وی تاکید کرد: لازم است سنجش تشعشعات امواج رادیویی انجام گیرد تا اطمینان حاصل شود که این میزان آنها از حد مجاز و استاندارد ملی بیشتر نشود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: